Solen är tillbaka igen:-)

Igår var det ju riktigt grått och slaskigt så in i norden men idag....idag tittar solen fram igen och man blir ju så mycket gladare och piggare på en gång:-)

Jag var på utvecklingssamtal med Jennifer och Benny igår och det gick....ja, som förväntat....
Jennifer är duktig och alltid lika glad i skolan:-)
Benny sköter sig bra han med...men, han är väldigt osäker av sig, har alltid varit det, och vill inte gärna göra alla uppgifter som ska göras. Han vågar inte ens testa för han är för rädd för att inte klara av uppgifterna:-(
Så nu blir det hårdträning med läsning mm!

När vi kom hem från skolan, började Peter med en ny projekt som involverar vår köksbord! Säger inte så mycket mera om det nu utan vi får se resultatet sen när det är klart:-D

Jag somnade....som vanligt*damn* till House":-( Hur gick det med mannen som inte kunde ljuga???

Imorse tog jag en morgonfika hos Ammie:-)
Kevin är fortfarande hemma men börjar bli piggare nu...få se om det blir skola för honom imorgon kanske.

Gitta kom förbi för en fika innan hon skulle iväg o jobba:-)

Idag ska Mikaela komma och hälsa på och äta middag med oss:-) Det blir härligt att ses igen och det var ett tag sen när barnen träffade henne så de kommer att bli överlyckliga:-D

Ikväll är det som bekant Greys Anatomy så jag hoppas att jag orkar hålla mig vaken tills det:-D


Kommentarer
Postat av: sussie

Hej Mirka!



Så skönt att solen tittar fram hos er nu, kan bara hålla med man blir piggare av det. Just nu har vi ingen sol här nere i skåne men vi har dock barmark och 9+. Det är så underbart att slipa snön nu. Hoppas bara att det inte blir något bakslag. Hoppas att Kevin snart blir frisk igen. Va det en ny infektion i halsen han åkte på eller? Dom här infektionerna i halsen är inga roliga. Mina hade det ofta med tills dom tog bort mandlarna. Då blev det bättre. Ha en underbar dag.



Kram

2010-03-24 @ 14:13:55
Postat av: Jennie

Hej! Läser din blogg ofta! Tycker om er! Han blev frisk igen, men man undrar ju vad hans fru tycker om honom nu!!!!

2010-03-24 @ 14:53:54
Postat av: Anonym

Hallå. Hoppas att ni har det gott. Jag har en likadan son som din Benny. Vill inte gärna testa nya saker. Hur gammal är Benny?? Min lilleman fyller snart 8år.Hur mycket brukar du gå upp när du är gravid. Själv gick jag bara upp 4,2 kg. Har tyvärr bara ett barn, men han är glädjen i mitt liv.Gjorde after-egiht kladdkakani fredags. Den blev jättepopulär i min familj. Var rädda om er alla. Ha en trevlig kväll. Prillan

2010-03-24 @ 15:36:10
Postat av: Mirka

Sussie: Kevin åkte på en nu infektion i halsen, jätte kraftig denna gång:-( Men han är bra pigg igen:-)



Jennie: Tack:-)



Prillan: Benny blir 8år i augusti. Jag brukar gå upp minst 20kg så 10kg känns väldigt lite:-D Kul att ni gillade kakan:-)

2010-03-24 @ 16:02:09
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Sara Aliranta

Men vad glad jag blir att se att du har en blogg!! Saknade er i måndags!

Ha det gott och lycka till med bebisen.

2010-03-24 @ 16:14:58
Postat av: Anna

Tittar in,vilken fin blogg.. Er kommer jag följa alltid roligt med nya bloggar att följa ;)

Ha en bra kväll!

2010-03-24 @ 19:05:00
URL: http://annahanell.blogg.se/
Postat av: Sara L

Härligt! Du ska veta att det är SÅ kul att läsa din blogg Mirka!



En fråga: Skulle du på något vis kunna lägga upp namnen på era barn vid bilderna längst upp på sidan. När du pratar om "Benny" eller "Kevin" vill jag så gärna ha ett ansikte på dem, jag kommer inte ihåg exakt sedan programmet - och de små är väldigt lika!

Kevin vet jag dock vem det är - han är den där äldre - coola grabben ;)



Kram! /Sara

2010-03-24 @ 20:29:08
Postat av: Anonym

Haha..jag ska också FÖRSÖKA hålla mig vaken till "Greys anathomy"...gäsp

2010-03-24 @ 20:54:55
URL: http://www.ansolira.bloggplatsen.se
Postat av: Ewa

Visst är det trist när man somnar ifrån ett program som man så gärna vill se ;)

2010-03-24 @ 21:33:58
URL: http://mammatill8.bloggplatsen.se/
Postat av: Angelica

Va skönt att det gick bra på utvecklingssamtalet :)



2010-03-25 @ 01:58:44
URL: http://icaibloggen.blogg.se/
Postat av: Susanna

Hejsan!

Måste bara få säga en sak som jag inte kan glömma och det var när Kevin gick fram till dig och pussade dig på kinden. Jag tror det var när han fyllde år och hade fått presentkortet för gokart.

Det är bara riktigt tuffa killar som pussar eller kramar sin mamma/pappa fast dom vet att vem som helst kan se dom, men dom bryr sig inte ifall nån skulle reta dom för det eftersom dom är trygga i sig själva. Så där har ni gjort ett jättebra jobb!!!

Kram

2010-03-25 @ 13:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0