Mmmm......Som i......






Jag bara älskar påsktiden och det för att då finns det MEMMA att köpa:-D:-D
Så imorse tog jag mig till Ica och köpte ett paket, mmmm vad gott*myser*


Kors i taket... Idag kom papprerna från FK!! Inte en dag för tidigt:-D

Igår var en lugn kväll....barnen var trötta och somnade före kl. 20 redan:-) Jag själv slumrade i soffan och vaknade lagom strax före kl 21 och Greys Anatomy:-)
Peter köpte filmen 2012 igår och Kevin ville gärna se på den men han får snällt vänta till helgen då filmen är rätt lång:-) Jag var ju och såg den på bio med min mamma och den är rätt bra...helt klart sevärd!

Idag är jag då i v.33+0:-) Magbild från idag:



Lite andra bilder....

Ungarna älskar att pyssla och klippa mm


Glad Thor:-)


Gitta kom förbi på en fika innan hos skulle åka och jobba:-)
Undra vad man ska hitta på för middag idag?? på dagis äter de korvstroganoff idag som korv blir det inte....igår åt vi spaghetti o köttfärssås.... Hmmm, står still i huvet just nu:-D Nåt lär jag väl komma på till slut:-D





Kommentarer
Postat av: elin

kan inte du lägga ut bilder på era barn, så man kan få se hur de ser ut nu ?

2010-03-18 @ 13:24:00
Postat av: MammaLoo

Jag måste bara säg att tycker det har varit så kul att se er på tv och jag hoppas på att det blir en säsong tre av familjen annorlunda!

Du gör ett toppen jobb med alla ungar, ni ser verkligen ut att ha det så mysigt! Får man fråga hur mycket du brukar gå upp i vikt under graviditeterna? har du lätt för att gå ner sen när barnet har kommit?

Själv så gick jag upp ganska mycket runt 20 kg och oroar mig lite för att göra det denna gången också. Något bra tipps som du har?

Tack för en trevlig blogg /Linda

2010-03-18 @ 13:25:50
URL: http://lindaloo.bloggagratis.se/
Postat av: Elisabeth

Hej!

Jag har sett serien och läser nu din blogg som gör mig så enormt glad! Är själv uppväxt i en familj med 8 barn där jag är äldst och jag saknar väldigt mycket den tiden, vi hade en enorm sammanhållning och hade alltid roligt och nu när alla är vuxna så är det fortfarande sammanhållning, vi träffas så ofta vi kan och hittar på saker tillsammans. Jag har 3 barn och ett barnbarn, min yngsta son är den som fortfarande bor hemma, han är 12 nu och när man är van vid fart och fläkt sen man var liten så är det här lugnet både för och nackdelar för man tappar lusten för att göra saker som man gjorde innan då vi syskon också bodde grannar då barnen var små så vi hade varandras barn ofta t.e.x. Yngsta sonen har också följt serien och vägrat missat något avsnitt :) Keep up the good work!

Kramar

2010-03-18 @ 13:31:42
URL: http://blogg.aftonbladet.se/elisabeth-j
Postat av: mattips

Laga makaronilåda...de går hemma hos alla barn :)

2010-03-18 @ 13:42:15
Postat av: Caroline

Oj va stor Thor har blivit :D en riktig liten sötnos

Och vilken fin mage du har!

2010-03-18 @ 14:54:29
URL: http://carrofliin.blogg.se/
Postat av: MammaLoo

föresten vad är MEMMA för något??

2010-03-18 @ 15:17:53
URL: http://lindaloo.bloggagratis.se/
Postat av: Sanna

som finländare roas jag en smula av frågan "vad är memma?" :D fniss!

memma är en traditionell finländsk påskdessert gjord av bl.a. rågmjöl och sirap. den är till konsistensen klibbig och serveras med mjölk/grädde och socker. antingen gillar man det eller så gör man det inte. :D



-----



minä kun luulin että mämmiä syödään vaan täällä Suomessa! taisin olla reilusti väärässä. syödäänkö sitä paljonkin pääsiäisenä Ruotsissa? mitäs lapset ja Peter tykkää? :)

voi kuinka isoksi sinun mahastasi on kasvanut! viimeisessä jaksossa sitä ei huomannutkaan.

2010-03-18 @ 15:50:56
Postat av: Josannah

ärtsoppa och pannkakor?

Tonfiskpasta går hem hos mina ungarna kanske för dig också? Billigt och gott.

2010-03-18 @ 19:32:44
URL: http://nightday.blogg.se/
Postat av: Mirka

Elin: Kommer bilder på barnen var eftersom jag lyckas få fota de:-)



MammaLoo: Tack så mycket:-) Jag går alltid upp mycket i vikt ca 20-25kg när jag har 1 bebis i magen och det tar ca.6 mån att bli av med allt...



Elisabeth: Tack:-) Förstår att det blir lite väl lugnt o tyst när barnen har flygit ur boet:-D



Mattips: Jag älskar makaronilåda men bara hälften av barnen tyvärr....



Caroline: Ja, Thor har vuxit på sig ordentligt:-D



Sanna: Mämmiä myydän täällä koska täällä asuu aika paljon suomalaisia...en usko että ruotsalaiset sitä syö:-) Ei Peter eikä lapset siitä tykkää, saan ihan yksin syödä:-D



Josannah: Ooh, tonfiskpasta låter gott...det måste jag testa:-)

2010-03-18 @ 19:46:36
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: ★ Katta- Mamma till Isabelle o Melvin ★

Mysiga bilder ")

2010-03-18 @ 20:02:52
URL: http://kattaaa.blogg.se/
Postat av: sargit

Memma har aldrig varit min favorit, har försökt några gånger men gett upp till slut ;-)

2010-03-18 @ 22:14:40
URL: http://www.sargitochmp.blogspot.com.
Postat av: Fia

fin magbild :) Vet ni vad det blir för kön ??

2010-03-19 @ 09:16:23
Postat av: Susanna

Du kan väl inte gått upp så mycket denna gång?!

Du har ju en fin liten mage å ingen tjock rumpa eller nåt för att vara i vecka 33!

Själv är jag i v 32 med 6:te barnet och brukar i och för sig inte gå upp så mycket (mellan 9-14 kg)

men hittills så har jag gått upp totalt 2,2 kg och magen mätte 1 cm för lite. Mina andra barn är födda i v 38 så jag har ju inte mycket tid på att gå upp i vikt heller.

Känns lite konstigt, hade i och för sig lite att ta av men ändå. Hoppas att det inte är nåt fel på moderkakan så bäbisen får för lite näring, hemska tanke! Ska snart till barnmorskan så jag kan stilla min oro! Bäbisen är iaf livlig i magen och det är ju bra! Hur är det med din tös i magen? Rör sig mycket? Kram

2010-03-19 @ 18:46:18
Postat av: cecilia

Kul det där med "memma" , min bästa kompis har gener från Åland och där har jag testat på memma, men inte blivit fast :-), säkert inte tillräckligt sött för min smak.. Vilken stor fin mage du har fått, man får ju för sig att ni stannar så som ni är på tv'n :-) "bara" 10 veckor kvar, kul. Hoppas ni har tillfrisknat, här hoppas vi på snar bättring med alla snoriga, hostiga barn och föräldrar..

Njut av solen

Varma hälsningar Cecilia Öijwall

2010-03-19 @ 20:02:51
Postat av: Anna

Mysigt med magbild :-) Så fin mage,en tjejja kanske :)

2010-03-24 @ 19:03:10
URL: http://annahanell.blogg.se/
Postat av: Sarah Forså

Vad stor du blivit. sjukt kul att få kolla på er tv på. Veckans höjdpunkt :)

2010-03-25 @ 08:17:38
URL: http://UngaMorsan.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0