Blogg-fritt i helgen*S*

Jag har inte haft sinnesfrid nog för att sätta mig och blogga i helgen....förlåt;-)

I fredags hade jag ju något trötta o bråkiga barn men det lugnade ner sig rätt fort ändå....
Och detta är anledningen till lugnet:-D

Victor somnade!!


Därefter kunde Oliver, Alice och Thor varva ner och de la sig i vår säng för att se på en Pippi-film:-)

Benny och Selina försvann in i badet:-D



Jennifer och Linnéa skulle sova över hos varsin kompis så de kom inte hem efter skolan:-)

I lördags var vi uppe tidigt som vanligt och efter frukosten började jag röja i klädkammaren. Alla kläder som hänger där var i total oordning så jag sorterade allting, kastade det som skulle kastas mm
Gjorde även en "inventering" på ungarnas regnkläder så jag vet vem som behöver nytt!
Jag behöver galonbyxor till Selina (strl. 116), Oliver (strl.104) och Alice (strl.104) om någon kanske har till övers*blink blink*
Efter det dammsög jag mm....det vanliga typ:-)

Strax efter kl.14 kom våra gamla grannar och bekanta Anne-Lise och Jörgen och hälsade på! Vi har inte kunnat umgås så mycket som vi brukade då Jörgen har åkt in och ut ur sjukhus mm (han har cancer)....Så barnen var jätteglada över att de kom:-) De har genom åren blivit som "farföräldrar" åt barnen och är väldig goa och måna om barnen:-)
De stannade hos oss i över 2 timmar och sen var det bara och laga mat....Alla var jättehungriga.
Det blev tacos och även min mamma kom och åt hos oss:-)

Igår hade jag tvättstuga från 10.30. Gitta kom med Alissa och hälsade på och när jag hade sista lasset på tork, gick vi ut allihopa. Peter och barnen grävde upp buskar som ska flyttas på lite och vi grillade korv:-)
Det var blött och geggigt men annars jätteskönt:-D





Till slut började dock Selina och Alice gnälla om att de ville in i värmen så jag och Gittan gick in med de och Thor och resten blev kvar ute med Peter:-)

När Gitta hade gått hem så bara slappade vi i stort sett:-D Alla var rätt trötta efter utelekarna.

Idag var Linda förbi på en fika innan hon skulle till skolan:-)

Jag ska dammsuga mm, det blev rätt lerigt överallt efter igårdagen:-D


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vi har ännu meters höga snödrivor här i Finlandmorr

Ser riktigt mysigt ut då ni grillar korv ute i "vår" vädret ;)



Kram Ulrika

2010-03-29 @ 13:56:45
Postat av: Sarah Forså

vad söta dom är dina barn.

Tänk när min flicka blir så stor att hon börjar vilja se på film, gud så skönt det kommer bli...haha.



Kolla gärna in på min blogg och släng in en komentar, alltid lika roligt.

Kram

2010-03-29 @ 14:12:39
URL: http://UngaMorsan.bloggplatsen.se/
Postat av: Katarina

Ni är en helt ljuvlig familj! Energi och omtanke om alla och det är så trevligt att läsa din blogg , det känns som om man vore där med er alla!

Tack för att du delar med dig av hela familjen!

2010-03-29 @ 16:07:21
Postat av: Madelene

Hej :)

har en liten fråg till dej som är gravid ..

är du säker på va de ska bli för namn på lilltjejen ?

tänkte annars kan du ju ha ett inlägg där vi läsaren kan få komma med fina namn förslag?? :D

kram från en 21årig 3 barns mamma :)

2010-03-29 @ 17:08:59
URL: http://mammamaddis.soclog.se
Postat av: Ewa

Härligt att det börjar bli lite vår ute nu. Här hemma har vi börjat plocka fram cyklarna. Lite trögt för treåringen att cykla i allt grus som ligger kvar efter vintern.

2010-03-29 @ 18:24:39
URL: http://mammatill8.bloggplatsen.se/
Postat av: Sara L

Vad härligt att ni är ute så mycket! HELT RÄTT! Allt för många barn sitter inne och tittar på TV/Spelar dataspel idag. Era barn får en riktigt bra uppväxt.



Fin Body till bebisen!



KRAM /Sara

2010-03-29 @ 22:43:54
Postat av: FLOOSAN- vinn babyprodukter

hej, kika gärna in hos mig och var med och tävla om babyprodukter från apoteket. Lycka till, kram

2010-03-29 @ 22:52:24
URL: http://floosan.blogg.se/
Postat av: Angelica

Riktigt fin body till bebisen måste jag säga :)

Låter som att du haft en bra dag ändå :) Ha det bra!

2010-03-29 @ 23:27:14
URL: http://icaibloggen.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej! Jag har ett par röda galonbyxor (rukka) i stl 104 om du vill ha. Har jackan och handskar också...

2010-03-30 @ 17:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0