Bajs!

Kom på mig själv på vägen hem från dagis att jag tjatade nåt enormt om bajs! Närmare bestämt hundbajs!
Det ligger äckliga skitkorvar ta mig fasiken överallt o ingenstans och under vår 20 minuter långa promenad till el från dagis säger jag "AKTA...hundbajs!" nog minst 50 gånger !
Vad fan är det med dessa hundägare som inte kan ta sitt ansvar och plocka upp skiten efter sig?? *morr*

Tänk om man lät ungarna skita fritt överallt när man är ute....hur skulle inte det se ut efter ett tag??

Nä BAJS på er alla oansvariga hundägare!!

Kommentarer
Postat av: *

Ja fy! Samma här, äckliga korvar längs vägen!! Tror max att hälften av alla hundägare plockar upp skiten efter hunden.

2010-03-19 @ 16:58:25
Postat av: Anonym

ojoj vad jag känner igen mig :) ja det är äckligt!! kanske skulle tipsa om bajspåsar eller visa dom hur de ser ut och vart affären ligger..

2010-03-19 @ 17:04:21
Postat av: Vakaren

Ja visst är det äckligt! Här i området är faktiskt hundägarna mycket duktiga, man ser inte en enda en som inte har bajspåsar med sig:-)



2010-03-19 @ 17:25:19
URL: http://spirtsandghosts.blogg.se/
Postat av: Elin

haha jag tjatar om samma sak hela tiden =) fattar verkligen inte varför puckona inte tar upp skiten efter sig..

2010-03-19 @ 18:11:02
URL: http://elinsegotripp.blogg.se/
Postat av: Vickan

Samma här oxå, SKITäckligt!

Frågan leder in mig på ett annat spår, nämligen kiss å bajs när man är ute på stan med barnen. Det finns så dåligt med toaletter i denna stad så ibland har det varit kris och barnen har fått kissa utanför affären för dem lånar inte ut sin personaltoalett. Vilken dålig service alltså! Hur blir ni bemötta i affärer om era barn blir nödiga?

2010-03-19 @ 19:04:10
Postat av: KAJSA

Vickan: Varför skulle butiker låna ut sin personaltoalett till folk? Ni får väl betala en femma på donken eller café eller nåt som alla andra? :)

2010-03-19 @ 19:48:48
URL: http://kajs-world.blogspot.com/
Postat av: anna

Visst är det sjukt irriterande och oansvarigt!

Såg sista avsnittet idag på nätet. Kommer bli tomt utan er. Tycker det har varit jättekul att följa er. Tur att bloggen finns. :-)

2010-03-19 @ 20:04:17
URL: http://liteta.blogspot.com
Postat av: nora

nämen fy sjutton vad äckligt jag håller verkligen med dig merika

2010-03-19 @ 20:26:55
Postat av: sara

hahah ja idag när jag gick med mina barn sa jag samma sak, blev sååå arg , det fanns hundskit överallt, man får verkligen passa sig vart man går , inte kul om man kör med vagnen eller går i skiten BLÄÄÄ

2010-03-19 @ 20:38:36
Postat av: Kicki

Är det ett lugnare område ni bor i nu? Eller har ni fortfarande cyklarna på balkongen? Tråkigt att folk inte kan skilja på ditt eller mitt.

Undrar oxå var det mest är slitage i lägenhetn efter barnen?

2010-03-19 @ 20:52:14
Postat av: Lottis

Tyvärr samma veva varjer vår poch jag blir som du lika arg...grrr....



trevlig helg



kram kram

2010-03-19 @ 21:29:57
URL: http://lottis.brohede.se
Postat av: Lena

Håller med dig. Är själv hundägare och det skulle aldrig falla mig in att inte plocka upp efter min hund. Jag försöker passa min hund så han inte kliver i all skiten som ligger där. Är så äckligt. Jag har plockat upp efter en del hundägare som har lämnat jättelass precis utanför våran port!!! Skärpning!!!

2010-03-19 @ 22:22:51
Postat av: Angelica

Håller verkligen med dig! Såg det utanför mitt en gång och jag blev så arg... Vi kanske ska börja skita ute så dem kan förstå hur det känns? :P

2010-03-20 @ 00:26:59
URL: http://icaibloggen.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej Mirka!

Häller med dig det är så äckligt det är så varje år.

Vad fina kläder och stövlar du fick tag i till barna. Gott att komma iväg själv och handla med det tycker jag.Ha en härlig lördag. Kram

2010-03-20 @ 07:44:09
Postat av: Marina

ja det är jättevidrigt med alla bajshögar överallt!

2010-03-20 @ 07:44:21
URL: http://mammassessor.blogspot.com
Postat av: Kaisa

Bor i Örebro och här är det samma problem. Jag blir tokig!!! Och när det kom nysnö som täckte bajset så visste man ju inte vart det låg... så ÄCKLIGT!!! Förstår inte att det är problem med att ta upp efter sin hund.

2010-03-20 @ 08:43:33
Postat av: Sophie

Samma här när jag är ute med barnen. Jag får säga "Akta hundbajset" måååånga gånger. Vidrigt! Kan man inte ens ta upp skiten efter sin hund tycker jag inte man borde ha en hund heller. Kram

2010-03-20 @ 10:52:38
URL: http://www.flerbarnsmamma.se
Postat av: Susanna

Det är nästan kusligt! Igår så höll jag på precis som du och höll koll på barnen och ropade till då och då, AKTA, GÅ INTE I BAJSET!!!

Fy f-n vad äckligt och oansvarigt av hundägarna att inte plocka upp efter sina djur, hur lat får man vara egentligen??!

Men om man låter sitt lilla barn kissa ute då blir det ett j-vla liv!

Ska det verkligen behöva vara så att barnen inte ska kunna springa omkring fritt å leka när man är ute och går utan riskera att trampa i en massa illaluktande skit??!

Tänkte jag skulle hämnas nån dag!

Lägga skit i brevlådan hos nån som inte plockat upp och med en lapp där det står "Plocka upp efter hunden"! Ha ha!

2010-03-20 @ 11:59:35
Postat av: Sara L

Hej Mirka! Jag var inne på hemnet och kikade lite, hittade dessa STORA hus, kom att tänka på er, kolla in dem! Snacka om bra trädgård på sommaren för era gulliga barn :)



http://www.hemnet.se/beskrivning/601971?r=3

http://www.hemnet.se/beskrivning/616270?r=3

http://www.hemnet.se/beskrivning/609976?r=3



Vore jättekul att höra vad du tycker!!! Så kul att kika på hus på nätet, man kan sitta i timmar!



Kram från Sara!

2010-03-20 @ 13:27:40
Postat av: Helena L

finns massor med fina hus där jag bor östervåla kolla får du se mälklarcentrum och hemnet

ha en bra middag

kram

2010-03-20 @ 14:37:53
Postat av: sanna

Brukar du missa att ge dina barn AD-droppar (eller D-droppar, som det numera heter?) Enligt vår bvc-gumma så är det jätteviktigt att ge dessa droppar. Får dåligt samvete när jag missar, men vad kan hända?

2010-03-20 @ 15:51:52
Postat av: Camilla

Lite förlossningsfrågor!

Vilken ställning brukar du föda i?

Har dina förlossningar startat med vattenavgång eller med värkar?

Har Peter klippt navelsträngen ALLA gångerna?

Har du själv tagit emot ditt barn upp på magen nångång?

Vilken är din bästa/sämsta förlossning du har upplevt? Vad hände då?

2010-03-20 @ 15:55:08
Postat av: 6barnunder7år

Det är verkligen äckligt! Dottern sa att det hade ridit hästar på skolgården och att hästen hade skitit mitt bland barnen och hästägaren inte tagit upp det. Det är också "mysigt"!



Jag har en award till dig http://5barnunder6.babyblogg.se/143511/BloggAward-Sunshine



Fortsatt trevlig helg

Mvh Anna

2010-03-20 @ 19:39:11
URL: http://5barnunder6.babyblogg.se
Postat av: Linnea

Instämmer, det är super äckligt! En vårflod får komma och spola bort alla korvar.



Det som göms i snö kommer fram i tö.

2010-03-20 @ 19:49:45
Postat av: Ewa

Hej, jag är själv hundägare och skulle aldrig kunna låta bli att plocka upp, för mej är det självklart att man gör det. Nu när snön börjar tina så är det verkligen äckligt med allt hundbajs.



Ha en fortsatt trevlig helg

2010-03-20 @ 19:53:57
URL: http://mammatill8.bloggplatsen.se/
Postat av: Anonym

Ja visst e de äckligt blä å då e jag själv hundägare å blkir riktikt äcklad tar alltid upp efter min hund..

2010-03-20 @ 20:05:03
URL: http://dice.webblogg.se/
Postat av: Mirka

Kicki: Om det är ett lugnare område här återstår nog att se till sommaren. Cyklarna står i källaren nu och ska gå att låsa ute i cykelstället som är precis utanför vår dörr...hoppas jag:-)



Sara L: Tack för hustipsen, de var fina allihopa. Första hade en underbar tomt, andra var finast inuti och tredje huset var finast utanpå:-) Ska visa de för P;-)



Helena L: Ska kika runt där:-)



Sanna:Jag är noga med dropparna i början men sen glömmer jag de allt som oftast....



Camilla: Mina svar:

Vilken ställning brukar du föda i?

*Halvliggandes på rygg

Har dina förlossningar startat med vattenavgång eller med värkar?

*2 första startade med värkar och resten har jag blivit igångsatta

Har Peter klippt navelsträngen ALLA gångerna?

*Peter har aldrig klipp navelsträngen på nåt av sina barn! Jeg klippte Alices navelsträng:-)

Har du själv tagit emot ditt barn upp på magen nångång?

*Nej

Vilken är din bästa/sämsta förlossning du har upplevt? Vad hände då?

*Första tvillingförlossningen var värsta!När Benny skulle födas (Jennifer var redan ute) skönk hans hjärtljud så det blev smått panik och han "slets" ut med sugklocka, sen sprang de iväg med honom...han var helt grå och slapp:-( Men det slutade bara fint de fick igång honom rätt snabbt:-)

De 4 senaste förlossningarna har varit bäst och enklast. Max 45 min från första värken:-D



Vad skönt att andra reagerar lika starkt på dessa sk hundägare:-D



2010-03-20 @ 23:18:28
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Tina

Ja, fy det är äckligt att se. Går man längs gångbanan så ligger det flera högar.



Jag såg att du gärna skulle vilja ha lite namnförslag. Jag tycker att Ella eller Malva skulle passa in eran lilla/stora familj =)



Hoppas annars allt är bra med er alla.

Varit grymt kul att följa er på Familjen Annorlunda, får hoppas det kommer flera säsonger.

Och kanske med nya familjer som vågar bli filmade.

2010-03-20 @ 23:53:53
Postat av: Vendela

Håller med!!! Har man inte ork att ta upp bajset ska man ingen hund ha! grrr

2010-03-21 @ 17:11:31
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: viktoria

usch och fy på de som inte plockar skiten efter sina hundar! Tänk vad dessa oansvarliga människor gör oss andra irriterade pga alla dessa högar vi måste passa oss från att kliva på! Och vi vill ju inte se dom heller. Min önskan är att alla bajshögar som ligger där ute på marken ska åka tillbaka till hundägarna som inte plockade upp det! Rätt upp i fejjan vetja ^^ hihi. Så lär dom sig en läxa! :)

2010-03-24 @ 20:02:17
Postat av: monika

Håller fullständigt med dej om detta med hundskit överallt alltså jag har själv en hund men nog tar jag hand om min hunds behov oxå det vill jag lova....

2010-04-02 @ 19:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0