Alldeles för tidigt....

Här sitter man igen, uppe med tuppen....eller tror nog att jag var uppe före tuppen till och med:-D
Våra små mini-monster, Alice och Oliver, vaknade redan kl. 5.00! Alice somnade dock om i soffan men Oliver var pigg som en lärka och när Victor kom upp strax efter så gick det inte att få de 2 till att somna om heller.
Låg en stund i soffan och försökte få vila lite till men en efter en kom även Jennifer, Benny och Selina upp och invaderade soffan så då var det bara till och lämna över soffan åt de:-D

Igår var vi uppe rätt tidigt med, kl. 6.30 och efter frukosten började vi städa lite och så....
Kl. 10 gick Peter ut för att röja lite på uteplatsen och jag började stryka gardiner. En efter en ville barnen gå ut till pappa och till slut var jag inne själv med bara Linnéa och Victor som hade redan hunnit vara ute:-)

Bytte gardiner i pojkarnas rum och gardinstänger i småttingarnas rum.

Lagade sen lunch/tidig middag åt barnen så de skulle vara färdigmatade när Emmelie kom för att passa de:-)

Kl. 15.30 kom vi iväg och åkte till Sigtuna och Kopparkitteln. Vi har ätit där rätt många gånger nu och båda tog det vi brukar ta, Toast skagen till förrätt och Filé Mignon till varmrätt.
Tyvärr så var inte maten speciellt god:-( Förrätten smakade typ ingenting och var vattnigt som bara den och köttet var torrt och tryffelsåsen smakade mest soja!
Nä, det känndes lite som bortkastade pengar....Dit går vi aldrig mera! Till o med jag hade kunna laga godare mat och det säger inte lite det;-)

Nåväl....Vi stannade till på Ica på vägen hem, Victors jackor som jag beställt hade kommit:-) Väl hemma igen (var borta i 1,5 timme*S*) fick Vicke Picke bröva sina jackor och de var jättefina och satt bra:-)

Gav ungarna fil med flingor/banan och de minsta var jättetrötta så 19.30 var det läggdags för de:-)
Jag själv tvärslocknade i soffan och vaknade igen till "gröna milen" som gick på 6:n. Hade en väääldigt orolig mage, antingen memmans fel eller middagens, så satt uppe och såg på filmen tills magen lugnade ner sig....

Så här sött somnade Jennifer, Benny och Selina i soffan i fredags:-D:-D

Smö trötta sötnosar:-D


Kommentarer
Postat av: Helena L

www.maklarcentrum.se

finns mycket fina hus i östervåla harbo tärnsjö och billiga är ju redan åt samma håll ni kollar åt

jag flytta ju upp 92 från Märsta till våla

synd att middagen smaka illa men ni fick iaf lite egentid

kram Helena L

2010-03-21 @ 10:32:46
Postat av: Birgitta å Nyfikne Herrn

Oj, så synd att maten inte var god! Gud, vad jag skulle blivit sur! Att betala dyra pengar, för något man inte är nöjd med!

Vilken fin lägenhet! Hoppas att ni trivs. Vi flyttade för drygt ett är sen, och har inte fått allt på plats ÄN. Har inte heller hittat mitt årsur, dammborsten till dammsugaren, men det finns nog i nån kartong i källaren. Två, som ska göra samma saker, ja då hamnar det i källaren.

Jaha, måndag i morgon utan Familjerna. Då intar jag horisontalläge på soffan och drömmer mig bort.

Ha det så gott och krama barn å gubbe!

2010-03-21 @ 10:59:30
Postat av: Monica

Hej!



Jag har efter att ha sett familjen annorlunda läst din och de andra mammornas bloggar.



Jag har länkat från min blogg till din och ville stanna till och tala om det, försöker vara artig :)



Av programmet och bloggen att döma gör ni allihop ett strålande jobb med att pussla ihop verkligheten :)

2010-03-21 @ 11:34:10
URL: http://missmwib.blogspot.com/
Postat av: Jessica - mamma till Nova 5 år & William 10 mån

Hihi vilken söt bild på barnen...



Soffan är så snygg (gillade den direkt när jag såg den på tv, vart köpte ni den?)



Roligt att du bloggar så man får fortsätta följa er:)

kram kram Jessica

2010-03-21 @ 12:39:45
URL: http://www.busnova.blogspot.com
Postat av: Susanna

Du har väl inte gått upp så mycket i vikt hittills?

2010-03-21 @ 12:52:32
Postat av: Mirka

Helena L: Tack för tipset:-)



Birgitta...: Vi trivs bra tack:-)



Monica: Tack:-)



Jessica: Soffan kommer från Europamöbler:-)



Susanna: Har inte vägt mig på länge men har bm-besök på tisdag så återkommer med resultaten då:-D

2010-03-21 @ 14:43:22
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: anna

Usch vad tidigt! Hoppas du får chans att sova lite under dagen alt somna tidigt ikväll!

2010-03-21 @ 15:35:05
URL: http://liteta.blogspot.com
Postat av: bella

kollade oxå på den filmen igår XD

2010-03-21 @ 16:45:28
Postat av: Camilla

Brukar du kunna ha dina vanliga kläder när du är gravid eller har du mycket mammakläder? Köper du nya till varje ny graviditet eller lånar du ihop ett gäng?

Tycker det är så vansinnigt dyrt med dessa kläder för man använder dem så lite. Men alltid kul att shoppa ju!

2010-03-21 @ 16:52:33
Postat av: Denise

Hur funkar det när dina barn har kompisar hemma och dem mindre syskonen vill vara med? Får dem alltid vara med eller hur gör du för att inte det ska bli gnäll och avundsjuka?

2010-03-21 @ 16:54:57
Postat av: mollusk

Kopparkitteln är inge vidare :-( Har inga bra erfarenheter av den restuarangen. Nästa gång ni ska äta i Sigtuna - välj Blå!

2010-03-21 @ 17:12:49
Postat av: Lotta

Vilken salig "mysröra" du har i soffan =D.

2010-03-21 @ 20:53:31
URL: http://ingenannanlik.blogspot.com/
Postat av: åsa

hej! var på fjärilshuset i Haga idag med familjen, vi skrattade gott när vi såg statyn och tänkte på din familj!

2010-03-21 @ 21:55:07
Postat av: Anonym

Hihi så kan det se ut när mina småsyskon e här även dem stora småsyskonen hehe

2010-03-21 @ 21:56:41
URL: http://dice.webblogg.se/
Postat av: Daniella

skriver mitt i natten men jag undrar bara om du kan ge mig tips på hur ett roligt och bra barnkalas ska vara? Du är väl expert, så jag frågar dig. Har två pojkar som fyller 9 och 6 år. Dem ska ha varsitt kalas. 9-åringen ska vara i lokal och 6-åringen hemma i huset.



Natti!

2010-03-22 @ 00:35:12
Postat av: Maria

Hej Mirka!

Jobbigt när barna vaknar så tidigt, men de kan kanske se på film eller nåt en stund.

Synd att maten var dålig men det var väl skönt att komma ifrån lite själva iallafall. Hoppas magen är bättre. Ha det bra. Kram

2010-03-22 @ 07:49:57
Postat av: Susanna K

Har följt familjen annorlunda under hela säsongen på tv. Så kul att du fortsätter att blogga oxo. Jobbigt med morgonpigga barn. Har en dotter på 2 år som gärna stiger upp med tuppen, dock så somnar hon tidigt på kvällen, så d jämnar väl ut sig...

2010-03-22 @ 10:40:51
Postat av: sussie

ha ha vilka söta utslagna hjältar/hjältarinnor. Ja sova på soffan är ju alltid lätt. Men sova länge är alltid värre. Min 8 åring ville aldrig heller sova länge när hon va yngre alltid upp i ottan. Men min minsta som nu redan är 4 år han kan sova hur länge som hellst. Men sen vill han gärna vara uppe på kvällen med. Måste även tilläga att det är inte rätt att man inte kan plocka upp efter sig och sina hundar. Själv har jag 2 hundar och 7 valpar. Och jag plockar alltid upp efter mina stora hundar. Valparna har inte börjat gå ut än så det blir till att torka och plocka upp här inne. Idag är det inte soligt här nere i skåne så ingen sol hälsning idag. men vi har dock 9 + och all snö nästan snart borta. Ha en fortsatt bra dag. Kram sussie

2010-03-22 @ 11:15:00
Postat av: Sabina Jonsson

Vad har dina barn för favvoprogram? Kan dem enas om att titta på samma kanal? Hur många TV apparater har ni?

2010-03-22 @ 12:33:46
Postat av: Sandra med 5 ljuvliga barn

Kan du inte intervjuva dina barn? T.ex:

Vad vill du bli när du blir stor?

Hur många barn vill du ha?

Älsklingsmat? Älsklingsfärg?

Det är så kul att läsa barns kommentarer!

2010-03-22 @ 12:36:16
Postat av: Mirka

Camilla: Jag blir stor tidigt i graviditeten och senast i v. 10 måste jag börja med mammabyxor. Jag hade lite kläder kvar sen Thor och fick ett gäng av min kompis Gitta så har inte köpt ett enda gravplagg denna gång:-)



Denise: De större barnens kompisar tycker att det är jättekul att leka/busa med de mindre så det brukar aldrig bli några större problem:-)



Mollusk: Då blir det Blå nästa gång:-)



Daniella: Kolla vad killarna gillar först. En maskerad el. tema-kalas är aldrig fel...typ piratkalas el dyl:-)



Sabina: De större älskar "barda" som går på fredagar! Annars är de rätt nöjda med vilket som. Pippi går alltid hem hos de mindre:-) Det blir sällan bråk om kanaler då vi har just nu 3tv:n med de vanliga kanalerna (i vardagsrummet, allrummet o vårt sovrum)och 2 tv:n med dvd bara (i småttingarnas rum o tjejernas rum).

2010-03-22 @ 12:59:08
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0