Tråk-väder idag!

Nog för att det är bra för vår gräsmatta att det regnar ordentligt men det kan väl regna på nätterna så får vi fint väder på dagarna!? Det vore väl bra så:-D

Veckan har varit lugn...Kevin, Linnéa, Jennifer och Benny har ju sommarlov nu så jag har inte direkt stressat iväg till dagis på morgonen utan kommit dit närmare kl.10:-)
Annars så har jag haft Linda på besök varje dag och vi har typ bara slappat:-) Äver syrran har varit och "slappat" med oss de 2 senaste dagarna:-)
Igår hade jag tvättstugan hela dagen så tjejerna hjälpte mig med att passa Nellie under tiden:-)


Syrran försöker locka fram ett leende ur Nellie:-D

På eftermiddagarna har vi varit ute med barnen och Anneli har varit och tagit en kvällsfika, trevligt som vanligt:-)

Igår skjutsade syrran mig till banken och Linda stannade hemma med barnen under tiden.
Jag hade råkat betala en räkning för mycket och fick tillbaka de pengarna på en utbetalningsavi. Men problemet är bara den att avin står på Linnéa!! Nog för att det var "hennes" räkning men på räkningen står det ju hennes namn + mitt namn som målsman....
Hur som haver så tog jag mig till banken för att ta ut pengarna. Men det gick inte serru:-(
Eftersom Linnéa inte har leg eller ett konto (hon är ju för fasiken bara 10år)så måste både jag och Peter vara med för att få ut dessa pengar!! Jäkla soppa bara för att de inte skrev med mitt namn också *morr*
Och det blir ju lätt för mig och Peter att komma iväg till banken tillsammans när han jobbar!?

Igår fick vi lite oväntat besök!!

Håkan , kamerakillen från vår filmteam kom och hälsade på med sin son Ludvig:-)
De kom lagom till middagen och fick då lite mat i magen de med och sen gick vi ut för att fika:-)
Det är alltid lika trevligt att träffa Håkan och ungarna blev så där fjantigt glada och uppspelta:-D Och det var kul att träffa hans son igen:-)



Min mamma kom och solade ute hos oss, vi har ju sol-läge typ heela dagen lång:-D



Idag är det som sagt tråkväder men jag har haft besök av Gitta så det har gått bra ändå:-D
Gitts som sviker oss snart för att åka till USA för att hälsa på sina släktingar och hon och Alissa blir borta nästan 7 veckor !

Nu har min mamma o syrra kommit så jag får återkomma;-)

Kommentarer
Postat av: BG

Åh, förlossningsberättelser på dem andra barnen hade varit kul! Mycket välkommet, älskar att läsa om sånt!

2010-06-11 @ 13:57:28
Postat av: Elin

Gud vad söt hon är lilla Nellie :)

Kram

2010-06-11 @ 14:01:55
Postat av: Anonym

Vilken söt liten dubbelhaka; Nellie har fått!

Nu över till 5 snabba frågor till dig:

* Är Nellie sista barnet i familjen?

* Mjukglass eller kulglass?

* Favoritglass ur GB:s sortiment?

* Favoritsmaker på kulglass?

* Libero eller Pampers?

2010-06-11 @ 14:36:03
Postat av: Susanna

Hejsan Mirka!



Jo min son heter Milo. Jag kämpar på och kanske jag faktiskt får igång amningen nu när barnen har sommarlov så jag kan få lite lugn och ro runt mig.

Vi hade först studentkalas för vår äldsta dotter plus en massa tider att passa angående utvecklingsamtal, läkarbesök m.m. Det blev väl helt enkelt för mycket stress. Kram på dig!

2010-06-11 @ 15:24:21
Postat av: Mirka

BG: Får se om jag lyckas knåpa ihop förlossningsberättelser en dag;-)



Anonym: Visst har hon tjoknat på i ansiktet:-D



*Om Nellie är sista barnet så är svaret - Vet ej;-)



*Mjukglass



*Dajmstrut el. sandwitch



*Cappuccino/kaffe och saltlakrits



*Libero



Susanna: Ooh, Milo, vilket fint namn:-) Hoppas att du får till amningen nu när det blir mindre stress:-)

Kram

2010-06-11 @ 16:22:45
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Johannah Mikaelsson

Tänkte precis samma tanke som anonym, att det syns att Nellie har vuxit och börjat bli sådär bebisgo´. Mysigt!

2010-06-11 @ 21:12:26
URL: http://johannah-hemmahososs.blogspot.com/
Postat av: sussie

hej , gud vad söt nellie har blivit !

Men jag har en fråga ...



Har nån annan i din familj blogg/bilddagboken ?



skulle bli jätte glad om du svarade i ett blogginlägg !

kram.

2010-06-12 @ 10:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0