Nu ni.....

Kommer det bli ett långt inlägg med många foton:-D


I lördags var vädret si och så....lite halvgrått med regnskurar på förmiddagen. Vi hade planerat att gå en promenad med barnen och stanna till vid olika lekplatser där barnen ville leka så trots vädret vågade vi oss ut för vår promenad:-) Syrran följde med hon också fast hon inte hade Denise som var hos sin pappa:-)

Vädret blev finare under dagen så vi hade tur:-)
Vi gick först till barnens dagisgård där de lekte en bra stund.


Jennifer och Selina gungar och alice och Thor tittar på...


Kevin, Peter, Linnéa och Benny


Syrran gungar med barnen:-)


Lek i en båt


Linnéa testar rutchkanan


Thor och Linnéa


Thor har åkt kana (notera så söt han är i Jennifers keps*S)


Oliver gungar och Thor bråkar med honom:-D


Alice:-)

Efter lek vi dagiset tog vi en promenad till affären för att köpa glass bla:-) Sen gick vi till en annan dagis-gård där barnen ville leka:-D


Mera gungande


Syrran och Peter


Jag och Peter:-)


Mera kana



Till slut gick vi en vända förbi dammen också innan vi gick hemåt.

Tog det lite lugnt innan det blev dags för att laga middag....


Vissa tog det lugnare än andra:-D

:-D:-D

Efter middagen var vi ute och Linda kom förbi med sin yngsta, Nova:-)


Vilken underbar blomma, så vackert:-)

Syrran och Denise, som kom hem från sin pappa, skulle sova över hos oss:-)


En glad Nellie:-)

I söndags hade jag tvättstugan på förmiddagen och vi var ute på gården så barnen kunde leka fritt....
Jag vart klar till slut runt kl.13.30 och vi packade ihop korv mm för att gå till en grillplats i skogen bredvid dammen och grilla. Linda följde med med sina tjejer och syrran, Denise och min mamma:-)


Tråkigt bara att det ser ut så här vid grillplatsen:-( Ölburkar överallt!
Vi hade lite ved med oss som Peter använde till att starta brasan med...



Kevin och syrran fixar grillpinnar...


Benny, Victor och Oliver hjälper pappa att fixa mera ved...


Linda kollar efter blåbär....som var halvmogna....


Ungarna trosade runt i skogen:-)


Linnéa ville hålla i Nellie


Efter korven grillade alla marsmallows:-)




Sååå gott:-)

Vi hade det riktigt trevligt, finns nog inget bättre än att grilla ute i skogen över en öppen eld:-)

När vi kom hem gick Thor raka vägen till sin säng, klättrade i den och slocknade bums:-D
Jag tog hand om disken, gjorde lite kaffe och gick ut och satte mig.....mamma kom med Denise som hon passade då syrran var och gick på elljusspåret med Linda.

Helgen har varit riktigt skön i familjens och vänners sällskap:-)

Den här veckan ska Linnéa, Jennifer och Benny vara på Rävsta med fritidsen. De ska vara på Sagaskolan (samlingsplats för Valsta) före kl. 7.30 och kommer hem runt 16-16.30 på eftermiddagarna. Där får man bada, åka kanot och ha massa andra roliga aktiviteter:-)
Imorse skulle jag följa med de till skolan eftersom det var första dagen och en okänd skola för de. Thor vaknade redan kl. 5.45 så jag hann duscha och göra mig helt klar innan det var dags att väcka Linnéa, Jennifer och Benny:-) De skuttade upp på direkten och gjorde sig klara. Nellie fick jag däremot väcka precis innan vi behövde gå. Väckte även Kevin som fick lägga sig i soffan ifall om Selina, Victor, Alice eller Oliver skulle vakna innan jag kom tillbaka igen.
Kom till skolan strax före 7.30, sa hejdå till barnen och skyndade mig hem igen:-) En skön snabbpromenad på morgonkvisten:-D
Selina och Victor var vakna och tittade på tv när jag kom hem:-) Medans jag gjorde frukost, la Thor sig på vardagsrumsbordet och somnade:-D


Så här sov han i nästan 2 timmar:-)

Strax före kl. 10.30 packade vi ihop filt, badkläder och fika för att gå till vattentornsparken:-) En mysig park bredvid vattentornet där det finns dusch, liten damm mm:-)
Mötte syrran och Denise på vägen dit och vi stannade till på Ica för att handla med oss frukt mm....
Linda med barn mötte oss vid parken:-)
Vi fikade och tittade på barnen som lekte runt och hade roligt:-)


Elvira, Victor och Selina var snabbast till duschen:-D


Alice, Nova och Thor


Selina, Oliver, Elvira och Denise gungar


Fikadax:-)


Jag och Kevin


Linda


Oliver, Alice, syrran och Kevin


Thor, Nova och Victor


Thor och Oliver:-)


Thor gungar:-)

Vi var i parken ända fram till nästa kl. 15....Hade det jätteskönt och barnen hade roligt:-)
Väl hemma somnade Thor på golvet medans jag började med middagen....

Jag har hittat felen med Nellies mage!!
Hon har ätit Nan 1 H.A, en nyare ersättning som Nan har och ska vara skonsammare för magen.....
Nellies mage tyckte då INTE om den ersättningen:-(
Sen hon började äta det kom magknipen och hennes bajs blev alldeles grönt!
Nu har jag, för några dagar sen, bytt tillbaka till den vanliga Nan 1 och magkniper är så gått som helt borta och bajset har fått tillbaka sin normala färg igen! Så skönt att det löste sig så hon slipper ha så ont i magen hela tiden:-) Annars så har Nellie blivit lite snorig men inget som påverkar hennes sömn eller så....
Hon växer fint och vi hade 2-månaders läkarkoll med henne förra veckan:-)
Hon vägde då 4 740g och var 55,5 lång.... Allt annat var bara finemangen:-)










Kommentarer
Postat av: Helena

Det är så härligt att läsa att ni är så mycket ute, fikar, grillar och njuter livet! Ska ni köpa en bil som är stor nog till alla? Det vore något, en buss med en stor glad familj på utflykt. Har du körkort?

Trevlig sommar!

2010-06-29 @ 05:16:09
URL: http://www.grytlappen.blogspot.com
Postat av: Karin

Visst är det enklare att vistas så mycket utomhus med barn oavsett om det är ett eller tio. Vi bor på landet, så här kliver minstingen rakt ut i pyjamas vid 6 på morgonen. Ha en riktigt bra sommar!

2010-06-29 @ 08:53:46
URL: http://bjorkabloggen.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

OJ så många fina bilder :-D



Kul med Nellies vikt för Elmer vägde 4720 gram och var 54 cm när han föddes hehehe :-)

2010-06-29 @ 09:10:42
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Vilket bra inlägg, tackar!



En fråga - du har alltid "locket" på Nellies vagn, blir det inte väldigt varmt? Det borde bli alldeles instängt som en bastu ju

2010-06-29 @ 10:18:33
Postat av: Anonym

hej undrar vilken sorters kamera ni har

2010-06-29 @ 10:24:59
Postat av: Mirka Norrström

Helena:Det finns ingen bil stor nog för oss som inte kräver ett busskort så jag ska sätta igång med att ta körkort nu under semestern. Sen kommer vi att behöva köpa en till bil med minst 7 platser:-)



Karin: Härligt när barnen kan knata ut i bara pyjamas:-D



Beckah: har fotat massor, även de större barnen tar kameran och fotar, fast då blir det mycket konstiga foton:-D He he då har jag nu ett hum om hur stor Elmer var vid födseln:-D Kram på dig;-)



Anonym: Nä, inte alltid och det blir inte såå varmt där i heller och sen ligger Nellie ofta utan byxor mm;-)



Anonym: Jag har en liten Samsung ES 15 med 10,2 megapixel. Peter vill ha mera kvalite och sköter den mer avancerade systemkameran Nikon D90:-D

2010-06-29 @ 10:43:50
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Madelene

Vilka härliga bilder och vad mysigt ni värkar ha, med korvgrillning och stoj!



Jättekul att läsa din blogg och se hur ni har det.

Har själv "bara" 2 barn (söner). Skulle vara jättekul med flera barn om nåt år eller så.



Ha det fint!



Kram Madde

2010-06-29 @ 13:39:25
URL: http://www.glamourmorsa.blogspot.se
Postat av: lucke

Tjenare, händer idag då? :P

2010-06-29 @ 13:51:30
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Nina Hansson

Hej ni är verkligen underbara med era barn så roligt ni verkar ha det! Ha en fortsatt trevlig sommar! Kram Nina

2010-06-29 @ 14:00:46
URL: http://ninnissfamiljeliv.blogspot.com/
Postat av: Fia

Dina ungar är så härliga! Jag skrattar varje gång jag ser bilder på dem som sover på dem mest konstigaste ställena. Otroligt att man bara kan somna när och var som helst! Är det mest killarna som kan sova sådär eller även tjejerna? Kram i solen!

2010-06-29 @ 14:10:54
Postat av: Alex

Får du ha dina barn på fritids fast att du är föräldraledig?

Likadant med dom minsta, hur många timmar får dom gå på förskolan?

I min kommun får man 15 timmar på förskolan men inget fritds, trodde det var så överallt?

Låter som om ni njuter av sommarvärmen iaf! =)

2010-06-29 @ 17:25:51
Postat av: sofia

Mirka, du vet om att du är HELT fantastisk??!!

Jag önskar jag hade den orken du har!

Du verkar vara underbart snäll!

Kramar...♥

2010-06-29 @ 17:56:34
Postat av: Vendela

Vad mysigt ni verkar ha det :-) Beundrar er som har den orken och energin att hitta på roliga saker med barnen så ofta!



Jag har ju liksom nog med ETT barn ;-) Brukar tänka vad mycket jobb du har med alla dina barn; alla kläder som ska vårdas, barn som ska skötas - puh! :-)



Kram

2010-06-29 @ 18:39:02
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: jennie

vad kul att se att du har en blogg :D Följde när ni var med på tv :) tyckte det var tråkigt när det slutade för ni var den bästa familjen och roligt att itta på men nu kan ja läsa o se vad ni gör :) super kul.. Ur gulliga barn har du =)

2010-06-29 @ 19:57:16
URL: http://jenniiesjohansson.blogg.se/
Postat av: Trillingmamman

Gudars så härligt! Skogsmullar, grilla och gott sällskap. Kan det bli bättre?



Skönt med Nellies mage och att du hittade "felet". Mammas intuition är barnets bästa doktor många gånger....



I morgon är min sista arbetsdag. Hoppar jämfota i din blogg :-).

Det har hänt en hel del här som man bara har lust att spy på just nu så jag skall svalka ner mig lite i kylskåpet lite. En stor fet grogg skulle inte sitta fel just nu om man säger så ;-).



Må så bäst på er och ha de riktigt, riktigt mysigt.



Kramar Eva

2010-06-29 @ 20:41:45
URL: http://www.familjenxl.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0