Inte fått till det riktigt.........

Jäklar vad dåligt med inlägg det har varit från mig....och har även blivit kass på att svara på frågor:-( Förlåååååt , inte gjort det med flit! Viljan att skriva och svara på era undringar finns där men har inte haft tid och/eller ro att blogga, till slut har man så mycket att skriva om att man vet inte vart man ska börja och hur man ska komma ihåg allt (är ju smått senil oftast) så är det ännu svårare att få ro till att skriva....
Sen till slut har jag bara dåligt samvete mot mig själv = ond cirkel:-D

Men nu ska jag försöka med en kortare sammanställning av de senaste dagarna.....hälften lär nog falla bort då jag glömt bort just nu när jag skriver men så får det bli i så fall:-D

Söndagen och Victors födelsedag började mindre bra. Jag fick värsta magkatarr-anfallen och hade djävulskt ont när smärtorna kom i vågor:-( Som om en kniv stacks in och vreds sakta runt i mellangärdet! Blev dubbelvikt av smärtan:-( Inte så kul när jag hade tårtor att göra mm inför kalaset!
Peter tyckte att jag skulle avblåsa allt men det vägrade jag ( envis...nä inte jag inte)......
Vilken tur ändå att jag skulle göra helt vanliga mandarin/smarties-tårtor och inte mina mera avancerade saker:-D

Han bli klar lagom till gästerna började anlända och eftersom vädret var fint så valde vi att vara utomhus:-)


Inte så snygg direkt men god var den:-)



Kladdkake-muffins med jordgubbsgrädde på


Victor slet i paketen så jag hann inte äns fota allt:-D


Nya Fristads snickarbyxor från oss då de gamla var för små och trasiga till slut. Hans absolut favvo-byxor:-)


Fin spiderman-tröja (+jeans) från mormor

Han fick även en drake, vattenpistol, knä-och armbågsskydd och pengar:-)


Syrran Emmelie med Nellie i famnen och Emelies kompis Sara. Och Annelis Elias:-)


Peter gottar sig:-D

Efter kalaset blev Linda kvar med sina tjejer för att grilla med oss. Gitta....den lilla eftersläntaren, kom senare och vart kvar till grillningen hon med:-D

Igår hade jag dubbelbokat morgonen (jag senil?? Ja ja men)!
Skulle väga Nellie kl. 9.45 på bvc men kom på strax före 9 att jäklar....hade ju tid för Jennifer och Bennys samtal fr. kl.9! Trodde att jag skulle hinna med allt ändå men vilken önskedröm det var då:-D
Samtalen tog lite tid då det var först med Jennifer och hennes fröken och sen med Benny och hans fröken (de går inte i samma klass). Blev klara kl. 10 så det var bara att skita i bvc:n....får fixa en ny tid....

Jag är även fortsatt barnvakt åt Denise på dagarna när mormor jobbar, syrran kommer på torsdag morgon först.

Linda kom till mig när vi gick hem och stannade kvar hela dagen:-) Hon gosade och hade sig med Nellie och har lyckats bli ordentligt bebissjuk vid det här laget:-D
Min mage har blivit bättre men det kommer några attacker per dag fortfarande. Linda tvingade mig att dricka en ordentlig klunk av vispgrädde! Ska tydligen hjälpa enligt hennes mamma!? Fy vad det  var äckligt!!

Efter middagen gick vi alla förrutom Kevin, Linnéa och Jennifer, på en långpromenad.
Hälsade på en snabbis hos en kompis till Peter och sen gick vi förbi en gammal granne till oss som flyttade till ett radhus i höstas:-) Marie (gamla grannen) blev såå himla glad över att vi äntligen kom och hälsade på så hon fick träffa barnen, hennes älsklingar som hon själv säger:-)  Vi gick husesyn och barnen var ute och hoppade i deras studsmatta:-D Sen fikade vi och tiden bara rann iväg....När klockan var nästan 22 sa vi att nu måste vi gå, även fast hon ville hålla oss kvar ett tag till:-D
Det var ingen svårt att natta barnen igår kväll som ni kanske förstår:-D

Och det var ingen kul att få upp de i morse heller kan jag lova;-)

Gick och handlade efter dagis och sen hem till tvättstugan....
Mellan tvätten hann jag och Denise ta en snabbfika hos Gitta som flyttar idag...


Sötisen Nellie:-D




Nu måste jag sova, kan inte hålla upp ögona längre..... Natti!
Denise håller i Nellie:-)


Kommentarer
Postat av: Millah



Hej :)

Jag har nu igång tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Snart kör jag även igång en tävling där man kan vinna en goodiebag värde 2000:- så håll utkik=)



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-06-02 @ 02:26:56
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Trillingmamman

Glöm inte att ta hand om dig Mirka. Magkatarr är inget att leka med när det väl kommer :-(.



Kul ändå att kalaset gick bra och att Victor är nöjd. Tycker din tårta och bakverk ser fantastiska ut, vad duktig du är som orkar baka. Och hinner framförallt :-).

Vi kör marängtårta med choklad och glass vilket är alla barnens favorit än så länge. Enkelt att bara slänga ihop också.



Sköt om så gott nu och njut av solen. Vad stor Nellie har blivit. Tiden går så fort.



Kram Eva

2010-06-02 @ 08:35:22
URL: http://www.familjenxl.bloggplatsen.se
Postat av: Susanna

Hej Mirka!



Det låter inte som magkatarr snarare gallan.

Jag känner igen symtomen och då ska man akta sig för fett (drick inte vispgrädde) väldigt kryddad mat och dessutom inte äta mycket sallad, tomat och gurka, låter konstigt men färska grönsaker är för starkt för gallan på något vis har läkare sagt till mig. Morötter går bra. Jag har inte ätit chips på 10 år för då får jag anfall. Lycka till med magen!

2010-06-02 @ 09:12:53
Postat av: Carola m 8

Hej:)

Håller nog med Susanna, det låter mer som gallan än som magkatarr. Inte för att det blir roligare på nåt vis;)Vispgrädde är ju gott, jag har inga problem med att klunka i mig(okej då, inte stora klunkar men väl teskedsvis...mmmm, man måste ju smaka så den är ok:) )

Hoppas magen blir bättre, du får äta snäll mat för både galla och katarr, typ rostat bröd, ris och sånt där spännande;)

Ha det gott!

2010-06-02 @ 09:42:46
URL: http://wetterholm.bloggplatsen.se/
Postat av: sara

Tack för en trevlig blogg! Skulle du kunna lägga ut receptet på kladdkakemuffins? Ser sååå goda ut. Mvh Sara (tvillingmamma, väntar barn nr 3 nu)

2010-06-02 @ 19:34:28
Postat av: Johanna

Hej! Jag fick gallstensanfall några veckor efter förlossningen, gör så jävla ont!!! Alla jag sökte vård hos sa att det var magkatarr och jag fick en massa medicin. Tillslut tog dom blodprov och såg att jag hade förhöjda levervärden så jag fick få på ultraljud och då visade det sig att gallan var full med stenar, efter månader av väntan fick jag tillslut operationstid och tog bort gallblåsan. Har inte haft ett dugg ont sedan dess(1,5år). Så be om att få göra ett ultraljud, det är lång kötid på gallstensoperationen så gör det så fort som möjligt. Jag skulle hellre ha förlossningavärkar än gallstensanfall, så jäkla ont gör det!

2010-06-03 @ 12:29:52
Postat av: Jannice

Jättefina bakverk du har gjort!!! Å alltid kul o se din familj! Ni verkar alltid ha de så mysigt :) Ha de så fint. Du vet inte om de blir något mer tv program med familjen annorlunda?Kram

2010-06-03 @ 20:18:11
URL: http://jannicelindell.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Du tror inte du är lite trött hellre än senil? ;)

Kram! Och glöm inte att ta hand om dig själv också!!

2010-06-07 @ 21:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0