Ingen koll!

Jag har ingen bra koll på vissa saker!
Jag har under ca 2,5 år klippt ut och sparat på såna dära streck-koder från Semper vällingpaket mm för att kunna välja en dyrare premie till slut.....
Och nu när jag har ett antal hundra koder, kollade jag på Sempers hemsida för att välja ut nåt roligt och hittar ingenting! Inget info om streckkoderna och samlandet över huvud taget...nada:-(
Okej...kollar vidare runt på FL och hittar några inlägg där om att Semper slutade med samlar-systemet vid årsskiftet:-( Jäkla skit liksom...här har man klippt ut dessa små lappar och varit så duktig så och nu är det bara o kasta de*morr*


En del av de sparade koderna:-(

Kanske ska lära mig att ha bättre koll på saker o ting i fortsättningen;-)


I lördags var det mindre stabilt väder:-( Regn och sol i vart annat och blåsigt som fan.....
Vår lokala hyresgästförening hade anordnat loppis ute på gården men tyvärr så kom knappt någon säljare eller köpare pga vädret:-(
Men vi stog där som trogna köpare och hittade lite bra ha-saker:-D
Nya skriskor åt Jennifer och Selina, lite kläder åt Jennifer, några nya sällskapsspel och annat småjux blev det:-)
Efteråt grillade vi tillsammans med några grannar och hade det trevligt:-)
Eftermiddagen var lugn....

Killarna var ute och lekte med sina kompisar....


Selina, Jennifer och Alice pysslade

Och gubben snarkade i soffan:-D



Igår hade jag tvättstugan på förmiddagen så gjorde lite kaffe åt mig och tog ut ungarna, kaffet och lite korsord:-)
Det är så mycket enklare att sitta ute med alla när jag har tvättstugan....
Peter var tvungen att åka till jobbet så jag blev själv nästan hela dagen.
Linnéa och Jennifer gick till grannen som är frisörska för att få håret klippt och jag bakade muffins:-)

Kl.16.30 kom Linda på fika med sina 2 troll:-)
Vi frossade i muffins och en ny sorts "kladdkaka" gjort av muffins smeten som blev över då mina muffinsformar tog slut:-) Kakan blev skitgod! Och lite vaniljvisp på det *mums*:-D



När Peter kom hem från jobbet, gick han ut och donade med uteplatsen. Oliver, Thor och Nova (Lindas tös) fick gå ut till honom och de hade riktigt roligt i den lilla vattenpölen som fanns på lekparken....pölen och geggamojan runt om gjorde sitt och hem kom 3st välsmutsade ungar:-D

Även denna dag började med mindre roligt väder:-( Vill ju ha sol och värme nu!!
Lämnade barnen på dagis och sen gick jag till Gitta med Jennifer, Benny och Linda:-)
Gitta ville planera lite om kvällens grillning hon ville bjuda oss + några till så här inför hennes långresa.

När vi gick hem kom Ammie på en fika hos oss:-)

Hämtade barnen kl.15 och tog med mig hem Gittas pojkar så hon skulle få fixa klart med maten i lugn o ro....

Peter hade idag sin stora läkarkontroll som sker 2 gånger om året på hematologen (pga sin blodsjukdom) så vi väntade tills han kom hem något senare än vanligt och samlade sen ihop barnen och gick till Gittas gård för grillningen:-)
Mer om det imorgon när jag har orkat ladda ner bilderna;-)




Kommentarer
Postat av: Sara

Nu blev jag både orolig och nyfiken.... Vad är det för blodsjukdom Peter har?



Hoppas inte den är farlig eller ärftlig! Är alla barnen friska? Kram på er och hoppas ni har sol idag.

2010-06-15 @ 08:55:06
Postat av: Mirka

Sara: Det Peter har heter ITP - Någonting i hans kropp förstör hans blodplättar. Normala värden ligger runt 200-400 och hans ligger mellan 25-80, mest runt 30-40. Det är inte ärftligt men kroniskt hos Peter. När sjukdomen upptäcktes hösten-06 låg värderna under 5 och det var tydligen riktigt illa! Ju lägre värden desto högre blödningsrisker då blodet inte kan koagulera sig som det ska. Nu verkar det bli en operation av mjälten efter sommaren. ca. 70% blir bättre om mjälten tas bort...

Googla gärna om ITP om du vill veta mera:-)



2010-06-15 @ 10:24:34
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Pernilla Mälby

det där såg väldigt gott ut, kan man kanske få receptet på dina muffins?:)

hoppas allt går bra för Peter med operationen och att det hjälper.

/Pernilla

2010-06-15 @ 18:20:03
URL: http://pickibo.blogg.se/
Postat av: Mirka

Pernilla: Receptet finns under kategorin "recept":-)

2010-06-15 @ 19:19:11
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: anna

Tips - Om utrymmet finns så spara koder ändå. Semper har börjat och slutat med sina "samla ean-kod och byt mot grejer"-kampanjer många gånger om. Kanske börjar de igen efter nästa årsskifte? Det hoppas iaf jag på som har både nestlé och semper i lådan i köket. :-)

2010-06-15 @ 19:19:39
URL: http://liteta.blogspot.com
Postat av: Frida

Kan du inte beskriva dina barn så man vet vem dom är.Och du kanske kan sätta in nyare bilder på barnen, och kom ihåg att det bara finns nio stycken ungar där uppe på bilderna........................

Sätt in en bild på Nelly!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-06-16 @ 09:09:57
Postat av: paulina♥

hejasn :) är allt bra med dig idag ?

kram

2010-06-16 @ 09:18:09
URL: http://paulinabladh.blogg.se/
Postat av: Ingrid

asg Känner igen streckkoderna. Jag rensade ur köksskåpet för någon månad sedan och då slängde jag mina.

Hur går det med uteplatsen. Det såg lovande ut när vi var förbi iaf. :D Jag blev imponerad! Du får hälsa och önska fortsatt lycka till.



Kram!

2010-06-16 @ 15:27:51
URL: http://lagomtnormativt.blogspot.com
Postat av: linn

bor ni inte där som ni bodde under fam. annorlunda längre?

2010-06-17 @ 09:25:48
Postat av: ....

skulle vara roligt om du kunde skriva receptet på kladdkakan, för den såg mkt smarrig ut!!! :)

2010-06-17 @ 23:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0