Mera bad, en annorlunda söndag mm:-)

Jag finns kvar och mår bara fint.....är bara lite dålig på att blogga så här på semestertider:-D
Jag brukar oftast blogga på kvällarna när alla barnen sover men är ju såå trött nu själv också så jag somnar rätt tidigt jag med:-D Det blir lätt så när det är full rulle hemma från morgon till kväll nu när alla är lediga:-)

Jaa, vad har vi gjort de senaste dagarna *kliar mig i skallen*.....

Vi, eller barnen har badat....både hemma i poolen och ute på stranden:-) Jag har sprungit i tvättstugan typ varannan dag då det går åt såå många handdukar varje dag:-D

Lite bilder från de senaste dagarna:


En glad Nellie:-)


Ungarna badar och Peter leker med vattenslangen:-)




Alice och Thor vågar inte bada samtidigt med de större barnen, för mycket stoj tycker de så de väntar snällt på att poolen ska bli ledig:-)


Äntligen Alices och Thors tur att bada:-D

Oliver badar INTE...han vägrar för det mesta att bada i både poolen och även ute på stranden! Vet inte varför...

I torsdags eller var det kanske i fredags......dagarna går så jag glömmer bort både tid och rum:-D:-D Men vilket som så åkte vi till stranden igen och denna gång kom vi iväg tidigt också...redan strax efter kl.10 körde Peter först mig, Jennifer, Selina, Alice, Thor och Nellie medans Kevin var hemma med resterande pojkarna och väntade på att bli hämtade:-) Linnéa valde att gå till utomhusbadet med sin kompis Ebba....
Det fanns bara 2 familjer på stranden när vi kom så det var bara att välja en bra plats:-D
Sen åkte Peter hem för att hämta killarna också....


Thor


Selina, Victor och Alice letar efter snäckor:-)


Nellie sover sött under vindskyddet:-)


Lite sand-bygge
 (som ni ser så vägrar Oliver att klä av sig)


Mera bygge:-)


Selina, Benny och Jennifer försöker att fånga småfiskar:-)

Kl. 15 var det dags att åka hem då Mikaela skulle komma till oss runt kl.16....


Trött Selina i bilen


Även Alice slocknade:-D

På kvällen bannade jag min egen dumhet!! Hur kommer det sig att jag ALDRIG lär mig?? Jag är ju rätt blek av mig, varför glömmer jag då bort mig själv när det gäller solen???
Det här är resultatet av vår strandbesök och att ha en plats utan någon skugga:


Jag blev vackert röd på vänster sida av hela kroppen *inte skönt*

Mikaela sov över hos oss då jag och Peter skulle till körskolan på handledarutbildningen på lördag morgon och Mikaela skulle passa barnen:-)

utbildningen gick bara fint....den var dock lite väl lång, från kl.9 till kl.12.30 och jag höll på att somna några gånger:-D Men nu är det gjort och snart kan vi börja övningköra järnet:-D

Mikaela hade klarat av sina småsyskon galant och även lyckats få Kevin att diska undan frukost-disken:-D

I söndags hade vi en utflykt inplanerad! Äntligen skulle vi åka och träffa familjen Wetterholm i Uppsala:-D
Och jäklar vad ungarna tjatade hela förmiddagen " Ska vi åka nu?....när ska vi åka då?...."
Eftersom vi som bekant inte får plats med alla i bilen så tog jag, Jennifer, Victor, Alice och Thor tåget till Uppsala och Perra kom och hämtade oss där:-) Peter åkte med resten av familjen raka vägen till Wetterholms:-)


Barnen sitter spända och upprymda när vi väntar på tåget:-)

Perra stog och väntade på oss vid perongen vilket var skönt annars vet jag inte om jag hade hittat ut på rätt ställe då det byggs så mycket vid Uppsala C:-)

Barnen "hittade" varann rätt fort och studsmattorna var väldigt populära i början:-)


Barnen lär känna varann på studsmattan:-)


Alice tyckte att det vart lite läskigt med såå många barn som hoppade samtidigt:-D


Sen skulle det badas:-D Jennifer och Benny badade som aldrig förr....var uppe korta stunder mellan varven men mest faktiskt i vattnet:-D Stundtals var det rätt fullt i poolen med många barn och många olika badleksaker och kul hade de:-D

Sen skulle det fikas! Corrinda hade bakat en stoor kladdkaka som serverades med grädde och jordgubbar till, supergott:-) Sen fanns det även diverse kakor och bullar med:-)


Fikadax




Corrindas goda kladdkaka i bild:-)

Efter fikat fortsatte vissa barn att bada, vissa gick in och lekte och vi vuxna kunde sitta rätt lugnt och bara prata:-)

Ljudnivån var förvånandsvärt låg med tanke på hur många barn som fanns samlade och inget tjafs eller bråk förekom:-)
Till slut vaknade även lille Jordan från sin lååånga sovstund och han tittade väl lite storögd på allt runt om i början:-D Hade gärna velat läsa hans tankar just då hihihii..."Shit, det är invation i mitt hus!!" :-D
Men han fanns sig till rätta fort han med:-D


Thor leker med Jordan:-)


Nellie gillade sin lånevagn med de färgglada bilderna i suffletten:-D

Tiden bara sprang iväg och till slut beslöt vi oss för att köpa hem pizza:-) Perra ringde in beställningen och efter 20 min åkte karlarna och hämtade maten:-)

Till slut var vi dock tvugna att åka hem....kl. hade blivit mycket och de små började bli trötta! Det blev vilda protester på barnen, speciellt på Linnéa och Jennifer som ville sova över hos sina nya kompisar:-D Men vi vuxna var överens om att sånt måste nog planeras liite bättre så tjejerna fick snällt åka hem:-D
Perra körde oss till tåget som gick kl. 21.09 och Peter mötte upp oss i Märsta. Barnen somnade fort, de alla var ju såå trötta efter den roliga dagen:-D
TUSEN TACK CAROLA MED FAM FÖR EN UNDERBAR DAG!!!  Ska absolut göras om snart:-)

På kvällen chattade jag en stund med Madde på fb och till slut ringde hon upp mig i stället.....vi satt i telefon och pratade till kl. 02.15 tror jag :-D:-D 

Jag måste bara få säga att det är helt otroligt vilka fina vänner jag har fått/hittat mycket pga fam. Annorlunda!!
Carola har jag ju "kännt" sen -02 lite sporadiskt har vi skrivit till varann på aff under åren som varit.....
Men nu har vi verkligen kommit varann nära  och skapat oss en fin vänskap:-)
Jag har hittat en annan fin vän Eva, nu under våren som har också kommit att betyda mycket för mig:-) Grattis Eva med fam till en jättefin liten dotter!!!
Sen har vi Madde:-) Henne har jag inte känt länge, har läst hennes blogg rätt länge men har inte känt henne personligen länge alls. Vi fick kontakt med varann för någon vecka sedan och efter lite chattande via facebook har vi även börjat pratas via telefon. Och vi pratar länge.....det känns som att vi har kännt varann för alltid och vi är såå lika på många sätt och vis:-D
Jag hoppas att vi får träffa både Evas familj och Maddes familj snart också (planer för det smids för fullt*S*)!

Sen ska vi inte ens snacka om många andra underbara människor som jag haft äran att "träffa" via programmet och min blogg:-) Helt underbart:-)


Idag har jag varit och shoppat med min kompis Linda:-) Jag handlade upp min presentkort på Lindex, några linnen, ett par jeansshorts och en ny bh blev det:-) Sen hittade jag lite smått och gått till barnen också....
Efter att ha gått runt i alla affärer tog vi en fika på Mc Donalds:-)

Selina och Jennifer sover över hos en granne inatt.....

Nu är det sängen som gäller.....:-D natti natt

Kommentarer
Postat av: Izabelle

Mig har du väl värt känna lite också? hihi



Nejmen vad roligt att träffa Wetterholm's :D Då kan ni ju åka till dem under unspelningarna så får vi se dem också ju :D

Kanske ingen dum ideé? hum..

ha det så bra

2010-07-21 @ 10:53:56
URL: http://izabellelindberg.blogg.se/
Postat av: olivia

Linnea och jennifer hur gamla är dem och vilka i fam.wetterholms barn ville dem vara med?

Tacksam för svar

2010-07-21 @ 11:43:38
Postat av: Ingrid

Vilken härlig dag! :)



Tänkte faktiskt på dig och körkortet och undrade hur det gick idag. :D Ni får ta en sväng upp hit när du är klar med det sen! Om inte annat tror jag L är sugen att få med sig en fiskepartner.

2010-07-21 @ 22:56:31
Postat av: Mirka

Izabelle: Ja det har jag:-) Åker gärna till Wetterholms vid inspelningarna....ska komma med förslaget;-)



Olivia: Linnéa är 10år (11 i oktober)och blev kompis med Corrinda:-)

Jennifer blir 8 år i aug och blev kompis med Novalie:-)



Ingrid: Hej vännen:-) Det skulle vara trevligt:-D

2010-07-22 @ 07:35:32
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: anna

Visst är det härligt med nya vänner! Nätet är icke att underskatta för sånt! Tre av mina bästa vänner har jag träffat så. :-)

2010-07-22 @ 08:23:18
URL: http://liteta.blogspot.com
Postat av: Ida

Det är ju roligt att ni far och träffar andra familjer. ler

Även att barnen kommer överäns.

Trevlig sommar!

2010-07-22 @ 08:59:07
Postat av: Izabelle

Jo Mirka, har video:sar på min blogg på familjen annorlunda. Skickade meddelande till dig på fb också ;)

Jag och syrran har spelat in. Carola har redan checkat, Kanske vill du också kolla?

Kram kram izabelle :D

2010-07-22 @ 10:56:49
URL: http://izabellelindberg.blogg.se/
Postat av: Izabelle

Hej Mirka! ( skrev en likadan kommentar men den försvan )

Jag och syrran har gjort familjen annorlunda video:sar :D dem finns på min blogg, ni är med ;)

Carola har redan checkat.

Kram kram // Izabelle

2010-07-22 @ 11:04:44
URL: http://izabellelindberg.blogg.se/
Postat av: Izabelle

Hum.. den försvan visst inte så nu fick du 2.

Ber så mycket om ursäkt. Men strul med min dator kanske?...

aja förlåt

2010-07-22 @ 11:05:47
URL: http://izabellelindberg.blogg.se/
Postat av: ANGELICA [foto&personligt]

haha, du måste ha fullt upp med 10 barn! :D

2010-07-23 @ 11:33:26
URL: http://steeler.blogg.se/
Postat av: Trillingmamman

Hej vännen!



Gissa om det är skönt och vara hemma. fast det känns som om tåget kört över en ;-). Tack för dina underbara inlägg. Blir alldeles rörd över det du skriver.

Och vi ska se till och träffas snart också :-).



Härlig läsning hade jag här idag. Så underbart och se korten från ert besök hos Wetterholm. Att det blev så många barn och ändå inget liv har att göra med de vuxna som uppfostrar barnen ;-). Och det verkar ni sköta galant båda två :-)))).



Ska svara på mail så fort jag kan. Ska bara återhämta mig lite och det nya som kommit. En hårig skön dam som är lugn för det mesta. Äter och sover.. ja du vet proceduren. Inga problem alls. Bara en själv som är trött :-).



Hur mår ni alla??? Hoppas att ni mår bra även om solen lös med sin frånvaro ( i alla fall här i Vendelsö ).



Tack ännu än gång för underbart inlägg!!! Det är ett sant privilegie att lära känna dig kan jag tala om. Få är så rakryggade och ärliga som du är. En mycket god egenskap Mirka!



Nu väntas popcorn och film. massor med kramar från oss alla till er alla ( .. en riktig god jul HA HA HA. Lät lite som Arne Weise på julafton )..



KRAMAR

2010-07-23 @ 20:22:16
URL: http://www.familjenxl.bloggplatsen.se
Postat av: Madde

Åhhhh du är för söt Mirka :)



Men det är alldeles för sant, vi är lika som tusan och roliga är vi också ;) Hahahhaha



Vi kommer nog ha superkul framöver det är jag säker på! Pöss på dig :-D

2010-07-24 @ 01:48:12
URL: http://blogg.aftonbladet.se/madeleine
Postat av: Camilla

Gud vad roligt att träffas med alla barnen. Skulle också vilja träffas och umgås med en stor familj! Känner dock inga här :( känns lite ensamt i bland , då dom flesta vi känner har max 3 barn. Skulle också vilja träffa er!! Kram Camilla,Jarmo + 8 barn.

2010-07-24 @ 10:30:23
URL: http://minamyror.blogg.se/
Postat av: Nina Hansson

Så roligt att få nya vänner! Rolig läsning som vanligt med mysiga bilder! ha en fortsatt trevlig sommar! kram Nina

2010-07-24 @ 14:34:19
URL: http://ninnissfamiljeliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0