Blandat:-)

Passar på att skriver lite medans de små sover och Linnéa och hennes kompis Ebba är och köper hem pizza till oss:-)
Peter har tagit med sig Kevin, Victor och Oliver till en fiske-och titta-på-hus-tur så vi resterande lyxar till det med pizza idag:-D

Jag, min mamma, Jennifer,Benny, Selina, Alice, Thor och Nellie tog en promenad till Märsta centrum tidigare idag:-) Vi köpte en present till Selinas kompis som har kalas idag och sen tittade vi runt i olika affärer. Det finns en affär i centrum, Whit it, som har slutförsäljning och 50% på allt ooch de har superfina barnkläder....mycket Name it tex:-) Jag köpte dock inget där just idag men kommer att göra det senare:-D

Jag har ett problem!! Jag och Peter ska på en gala i september och det betyder då att jag måste hitta en fin klänning att ha på mig! Och för er som inte vet så kan jag berätta att jag är ingen klänning-tjej utan mera en jeans-tjej:-D Så det blir nog inte lätt att hitta en klänning som jag kommer att känna mig bekväm i!
Det ska inte vara en balklänning utan en festklänning...och helst inte i lång modell. Klänningen ska gärna få tuttarna att se större ut och bakvagnen att se mindre ut:-D:-D Det går i för sig att ha såna där silikon-inlägg i BH:n men röven går nog inte att göra så mycket åt:-D
Hur som helst så såg jag några fina klänningar....de är åtminstone fina tills jag har de på mig ( vad då själv-kritisk...inte jag inte*S*) och jag kommer att släpa med mig min mycket mera stilmedvetna syster när jag provar klänningarna så får vi se.....

Efter rundturerna i olika affärer gick vi och tog en fika på brödboden:-) Barnen och min mamma tog en varsin glass och jag gottade med en stor jordgubbsbakelse och en latte:-D

När vi kom hem så var det snart dags att gå och lämna Selina på kalaset:-)

I torsdags fixade vi lite barnpassning åt några av barnen. Jennifer och Benny var med Anneli och Linnéa och Nellie var hos Linda. Resterande familj ( Kevin stannade hemma)åkte iväg för att titta på ett hus utanför Sala.
Vårt hus-begär har kommit tillbaka igen med full kraft och vi vill gärna flytta senast till nästa sommar, helst tidigare! Men det är inte lätt att hitta det rätta huset....vi är rätt kritiska och har vissa punkter som vi inte vill pruta på när det gäller husköp.
Huset vi var och tittade på var väl helt okej inuti men tomten var katastrof:-( Eller tomten och tomten....avsaknaden av den är väl mer rätt beskrivning:-D Vi bara måste ha en stor tomt där både en pool och minst en studsmatta får plats + gärna andra lek-grejer med:-)

Lite nya bilder:-)


Selinas nya klänning:-)


Såå fin och lite annorlunda:-)


Någon har smygfotat mig:-D


Morgon-mys tjejerna emellan:-)


Utanför Ö o B :-)

Igår var det ett riktigt tråk-dag.....mulet och blåsigt *blää* Jag hade tvättstugan på förmiddagen och mamma hjälpte mig lite när hon ändå hälsade på hos oss:-)
På eftermiddagen kom Linda med sina barn på en fika och Linnéa följde senare med de hem.
Efter middagen började vi rensa i städskåpet i hallen. Hyllorna hade rasat ihop så det var ett stort kaos där i:-D
Nu slet vi ut allt så Peter kunde laga skåpet, sen rensade vi bland allt skit som hade varit i skåpet och nu är det såå fint och prydligt där inne:-)

Nu kommer maten så bye for now:-)

Kommentarer
Postat av: camilla

kikar in lite från familjliv.



klart du hittar en klänning som passar ,du ser ju så himla smal o fin ut.



då ska du se mig fniss

o robin är över 5 månader ..



himlars vad gott det lät med pizza ..



ha en trevlig kväll

mvh camila

2010-07-24 @ 17:19:09
URL: http://minstorafamilj.bloggplatsen.se
Postat av: Jannice

så fina kort de blir=)

2010-07-24 @ 19:51:16
URL: http://jannicelindell.blogspot.com
Postat av: Linda

Det finns, eller iaf fanns, jättefina festklänningar till halva priset på Aksara eller vad butiken heter uppe på Eurostop. Kika där :)

2010-07-24 @ 21:15:04
URL: http://eldgrisen.blogspot.com
Postat av: Sophie

Vad kul att titta på hus. ^^ Är ju gammal Salabo.. eller ja, jag bodde där från jag var nyfödd tills förra året.. sala är en riktig håla faktiskt. ^^ Mkt "alla tror de vet allt om alla-stad. Så nu bor vi några mil ifrån. ^^ Hela släkten bor dock i Sala så vi är där ofta. :) Letar också hus, gärna mellan V-ås och Sala - däromkring - på landet. :) Önskar er en härlig kväll!

Kram

2010-07-24 @ 21:22:58
URL: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: Izabelle

Du hittar säkert något snyggt till balen, du är säkert snyggt i allt :D



Stor kram // Izabelle som följer din blogg dagarna i ändå - o älskar det ;)

2010-07-24 @ 21:43:41
URL: http://izabellelindberg.blogg.se/
Postat av: Susanna

Omlottklänningar får brösten att se större ut å rumpan mindre men det kanske inte finns som finklänningar?

Annars klänningar som har samma urringningar som omlottklänningar men med "midjan" precis under brösten och lite vidd i tyget får också rumpan att se mindre ut. Och man ser längre ut om man har en långklänning (och skor med lite klack) annars ser det ut som du är kortare än vad du verkligen är, dessutom är man mer elegant med långklänning men du ska absolut inte ha volanger och annat rysh pysh då ser du "rund" ut. Hoppas att det var till nån hjälp ;)

2010-07-24 @ 22:33:29
Postat av: Susanna

Glömde säga att om du kan tänka dig att skicka efter klänningar så har bonprix.se väldigt snygga!

Hur som helst, Lycka till! ;))

2010-07-25 @ 00:07:11
Postat av: paola

hej mirka!

kikar in från spanien.

kan du tänka dig bo i sala tycker jag du ska

kolla efter hus i hallstahammar.där finns det kaonhus bra skolor nära till grönområden, perfekt.

för barnen. vi bor där. vill du veta mer kontaka mig

kraaam paola

2010-07-25 @ 01:49:35
URL: http://www.paola.bloggplatsen.se
Postat av: robinhood - gratis designhjälp

tjenare tjenare!



Hittade din blogg via " bloggtrafik " du är ju medlem där, kul att hitta lite nya bloggar så slänger in lite kommentar på bloggarna..



Jo jag marknadsför just nu min blogg för att flera ska hitta min blogg, och jag skriver inte om mitt personliga liv bara ( som dom flesta ) utan jag designar bloggar gratis och ja jag har ca hundra beställningar så nog går det bra men vill endå att flera ska hitta hit, så undrar om du skulle kunna skriva ett inlägg där du tipsar om att jag designar bloggar gratis och ger bloggtips eller om du kunde länka mig i din blogg eller så i menyn?



Om du gör något av det och säger det så lägger jag gärna till dig i min rekomendations kategori i bloggen! ( du får gärna rösta om vad du tycker om min blogg.. vore kul att få lite åsikter.. du röstar på mitt bloggbetyg på den runda knappen med stjärnorna som finns en bit ner i min meny )



förlåt för att jag störde med en reklam kommentar, men vore kul om folk fick se att det finns en blogg som gör gratis designer för att hjälpa små bloggar m.m



Ha det. // robin hood.

2010-07-25 @ 02:30:42
URL: http://robinhoods.se
Postat av: matilda

Selina är så söt!! sötaste ungen!

2010-07-25 @ 15:12:54
Postat av: Malin

Kul med husjakt, hoppas ni hittar något snart. :)

2010-07-26 @ 10:37:16
URL: http://hellmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0