Slappardag

Igår var en skön slappardag för familjen:-) Jag tog med mig Alice, Oliver, Victor och Thor på en fika hos Gitta en stund på dagen men annars så tog jag det bara lugnt:-)

Det är ju fööör kallt ute och tycker verkligen att kylan får ge med sig nu! Inte roligt längre!

Min kropp är fortfarande helt mör och magen är ur balans efter arbetspassen:-( Så idag kommer jag inte att göra många knop inte...är helt ensam hemma och ska bara sköta om mig själv:-)

Jag brukar aldrig ge några nyårslöften men i år gjorde jag det faktiskt!
Jag ska sluta och röka!!
Och det har faktiskt funkat rätt bra so far:-)
Har rökt mellan 1-4 cigg per dag och det är jäkligt bra med tanke på att jag har tidigare rökt över ett paket om dagen!
Kämpar hårt nu med att få bort de sista ciggen med och har tagit till med hjälpmedel i form av nikotintuggummi!
En dag i taget men det ska gå !

Just ja....en ny Oliver-olycka hände igår igen!!!
Alltså jag fattar inte hur denna unge lyckas???
Han sprang på soffan....igen...och snubblade och slog denna gång huvudet, bakom ena örat rakt på bordshörnan!!
Shit, trodde att jag skulle få hjärtsnurr när jag såg smällen!
Det blev ett rätt fint hål som var rätt djupt men det blödde inte mycket alls!
Upp till grannen....igen....för tejpning med stripes*pjuh*
Nu har Peter filat ner alla hörn på vardagsrumsbordet....hellre ett fult bord än ännu värre skador i framtiden:-)


Antalet besökare hos mig har ökat rätt bra de senaste dagarna och det vore jättekul att få veta vilka ni är som tittar in hos mig;-) ;-)

Kramisar

Kommentarer
Postat av: jenny

Vilken otur han har den lilla killen=0(,,,

2010-01-07 @ 17:26:40
Postat av: Annelie W

Hej! Följer din blogg sen jag fick reda på att ni är en av de nya familjerna i familjen Annorlunda, tycker det är mysigt med en stor familj, har växt upp med bara 4 syskon och har 1 dotter själv+ 2 bonusbarn som jag kallar mina då dem inte har nån kontakt med sin mamma, kan va tufft ibland då båda pojkarna har en diagnos, fast vi kämpar och försöker skaffa en liten till. Lycka till med nyårslöftet. ha det bra och ta hand om dig

2010-01-07 @ 18:23:25
Postat av: Elin

hej , jag har följt din blogg sedan jag fick veta att ni skulle vara med i familjen annorlunda, jag bara rälnar ner dagarna tills det börjar. favvo pogrammet xP

2010-01-07 @ 19:40:27
Postat av: KalsongMorsan

Jag brukar titta in :) Har gjort det i några veckor nu, tycker det är intressant med stora familjer :)

2010-01-07 @ 20:21:22
URL: http://kalsongmorsan.blogg.se/
Postat av: Tina

Hej Mirka !

Har länkat till din och Carolas blogg på min hemsida, så jag hoppas att jag bidragit till att ni får fler besökare :) Har i snitt ca 6000 besök/v

Ska bli sååå kul att få se er på tv på måndag.

Kram

2010-01-07 @ 23:42:43
URL: http://www.tiobarnsmamma.se
Postat av: Felicia - ensamstående 2 barnsmamma

Snubblade in ganska nyligen och tycker att familjen din verkar vara en skara av härliga människor. Har alltid velat ha en stor familj men just nu har jag två minifilurer och det räcker gott än så länge ;)



Läste att ni ska vara med i familjen annorlunda, var det inte påfrestande att ha ett filmteam så nära intill en? Det ska dock bli roligt att titta på programmet och följa en bit av ert liv.



Må gott!

2010-01-08 @ 01:07:37
URL: http://tullfriatankar.blogg.se/
Postat av: Mirka

Jenny: Ja, han tror verkligen att han kan inte göra illa sig.....och inte verkar han lära sig av sina misstag heller;-)



Annelie W:Det är jätteroligt med en stor familj, verkligen:-) Jag har också varit heltidsmamma åt makens äldsta son i nästan 16år tills han huxflux ville flytta till sin bio-mamma:-( Även han har diagnos så jag kan verkligen förstå att det kan bli tufft! Men man gör så gott man kan, finns det vilja och kärlek så går allt:-)



Elin: Ja, vi är väldigt spända över program-starten:-D



Kalsongmorsan: Välkommen;-)



Tina: Jag såg att du hade tipsat dina läsare:-D Ja, det blir riktigt spännande på måndag:-D Kram på er!



Felicia: Välkommen hit:-) Det var stundtals jobbigt med att ha filmteamet så nära inpå livet men det var riktigt roligt och en upplevelse! Sen var team-killarna helt underbara killar och väldigt lätta att ha göra med vilket underlättade mycket:-)

2010-01-08 @ 12:06:40
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Ia

Hej! Jag heter Ia, är 31 år och bor strax utanför Gbg. Har 0 barn men tycker ändå att det är kul att läsa och följa er storfamiljs-bloggar! Tycker att ni är helt fantastiska och att det verkar mysigt på ett sätt med en så stor familj fast jag tror inte att jag skulle vilja ha det själv... Ser fram emot första avsnittet på måndag såklart. Trevlig helg!

2010-01-09 @ 13:25:17
Postat av: Moa

Fin blogg ! / Moa 12 år :)

2010-01-10 @ 14:09:26
Postat av: Sophie

Jag läser. ;)

2010-01-11 @ 10:09:02
URL: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: annika

Hej!

Vill du sluta röka så läs boken ÄNTLIGEN ICKERÖKARE av Allen Carr! Den e superbra!!

det gjorde jag och slutade röka :))

var uppe i två askar om dan då jag slutade....

2010-01-21 @ 13:43:02
Postat av: lisapia

kan di inte lägga upp några bilder på kevin eller om han har en blogg så svara på vad den heter i så fall??? Är du från finland? är inte det jättetrångt med så många barn i en lägenhet????



snällla svara på mina frågor!!!

2010-02-01 @ 18:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0