Oj oj oj.....

Man blir verkligen helt mörkrädd när man läser på tv4.se och vissa kommentarer!
Kan ni tänka er hur många människor det finns som verkar veta såå himla bra vad som är bäst för andra människor!? Och många verkar veta exakt hur våra barn har det och hur de mår!?
Shit, men vi då som är deras föräldrar...? Vi vet då ingenting!? I feel lost now..... *HMM..*

Nä men allvarligt...vad är det med vissa trångsynta människor?? Tror de verkligen att allt är guld och gröna skogar bara för att man bor i en stor fet villa eller ?? Vilken lycka dessa barn måste ha som har så trångsynta och fördomsfulla föräldrar som tror sig veta ALLT för de bor ju trots allt i en stor villa....! Allt löser sig BARA MAN HAR EN STOR VILLA! Helst ska man också åka utomlands ett par gånger om året mm. Det verkar vara det viktigaste här i livet för vissa..... Sorgligt!

Tänk om man kunde lära vissa att tänka ett par gånger innan de kläcker ur sig nåt...... Och helst får de ju ha lite fakta bakom sig också....!

Ja ja, Jag vet....jag ska inte bry mig allt för mycket! Vi och alla våra vänner och bekanta VET att vi har ett bra hem och att barnen har det bara bra:-)

Och som de flesta vet så har vi inga planer på att fortsätta att bo så här trångt......!

Hur som haver så hade jag en trevlig dag igår:-)
Gitta följde med mig till sjukgymnasten....där det gick som väntat. Fick lite övningar som jag ska göra men eftersom jag har dessa ryggbesvär bara under graviditeten så finns det inte så mycket att göra åt det....
Sedan så mötte vi Anneli och Victoria för en trevlig lunch på Brödboden:-)

Handlade lite grejer till middag innan vi åkte hem.
Gitta med barnen stannade kvar till middagen, inbakad fläskytterfilé fylld med champinjonstyvning och pommes till. Till efterrätt fick vi fruktsallad med mynta o kanel a lá Gitta:-) Supergott!

Fick även en fin orkide av Peter:-)



Ska iväg och jobba snart så hej så länge

Kommentarer
Postat av: sandra

Hej! Jag är en av dom som tittar på er på tv! Jag måste säga att jag beundrar er! Hur ni kan svara på alla frågor hitta på saker med barna, utan att ni ser ett dugg trötta ut!!!! Ha det bra! Kram

2010-01-27 @ 11:26:19
Postat av: Anna

Hej! Är riktigt imponerad av att ni orkar! :-) Själv har jag fullt upp med två busfrön..



En liten fråga, hoppas du inte tar illa upp. Hur gör ni när barnen blir större och vill ägna sig åt diverse (ofta kostsamma) aktiviteter? Till exempel fotboll, hockey, golf, gymnastik, ridning? Blir det "big no-no", eller får barnen ägna sig åt valfri idrott? Undrar bara, eftersom det inte kan vara särskilt billigt att ha många fotbollsspelande/hockeyspelande barn, eller någon annan idrott.



Grattis till bebisen!



Anna

2010-01-27 @ 11:39:46
Postat av: Pernilla m. tre

Bry dig inte om alla insnöade, trånsynta kommentarer & inlägg. Ni imponerar otroligt på mig när jag följer serien. Vilket tålamod ni verkar ha med er barnaskara.... Jag som ibland känner att tre är händerna fulla, hyser bara en stor beundran för er som vågat följa ert hjärta & skaffa så många härliga ungar ni själva vill.

Lycka till i fortsättningen med er fina familj.

2010-01-27 @ 12:26:45
Postat av: borisjelic

Svara gärna på dagens fråga i min blogg:)

skulle betyda jätte mycket!(L)

2010-01-27 @ 12:36:47
URL: http://britneyinfo.blogg.se/
Postat av: Marin

jag beundrar er jättemkt. är 25år och ha 3barn så jag är på god väg, vill aboslut ha flera. försvarade dig lite i min blogg idag, blev så irriterad jag också. ta hand om er! kram/Marina

2010-01-27 @ 13:01:21
URL: http://www.mammassessor.blogspot.com
Postat av: Tina

Här är en till som älskar att titta på fam. annorlunda. Är så imponerad av er som har så många barn! Själv har jag "bara" 6 barn :-) Skulle gärna villja ha fler men gubben vägrar :-(



Såg detta hus (ni kanske redan sett det) inte det billigaste kanske, jag vet ju inte vad ni har för gräns för hyran... http://www.hemnet.se/beskrivning/585465?r=3



Ha det bra.



2010-01-27 @ 13:04:49
Postat av: Angelica

Jag följer Familjen Annorlunda och avundas alla familjerna. Ni är en av mina favorit familjer, ni är alltid glada, kärleksfulla och härliga, det syns på er hur mycket era barn betyder för er och ni gör ett mkt bättre jobb med era barn än många som "bara" har två barn :)



Förstår ni blir upprörda m.m över allt negativa som skrivs, vars man än vänder sig finns de negativa och kritiska personer som har lite att göra och måste lägga näsan i blöt, men ni ska vara stolta över Er och Era underbara barn för ni gör det underbart :))



Ni inspirerar och imponerar mig. Lycka till med allt och jag längtar tills nästa Måndag då man får se ett till avsnitt!! :))



Jo, sen undrar jag vars på tv4.se ni läser allt negativa m.m, jag hittar inget :(



Kram

2010-01-27 @ 13:40:05
Postat av: Anonym

Tyvärr kommer nog de dumma kommentarerna bara att fortsätta så försök koppla bort allt sånt så gott du kan. Det är bara negativa och bittra människor som avundas er på ett eller annat sätt och försöker då hitta fel på allt de kan komma på. Det är ingenting ni behöver ta åt er av (även om jag förstår att det är svårt). Ni har inte gjort något fel, det är bara folk som är missnöjda med sina egna liv och vill ta ut sina besvikelser på någon annan. Finns alltid folk som ska tycka så himla mycket, antingen har man "bara" ett barn eller så har man för många, eller så bor man för fint, för dyrt och för stort eller så bor man för trångt och för fattigt. Eller så skämmer man bort barnen och vaktar över allt de gör eller så har man inte koll på sina barn.. Ja, hur ska man någonsin kunna vara alla till lags? Det går ju inte. Huvudsaken är att man själv har det bra :)

2010-01-27 @ 13:46:30
Postat av: Vendela

Så sant det du skriver!!



Men så där är det ju alltid - det kommer alltid att finnas människor som ska tycka så mycket, och att de vet bäst. Hade ni bott i ett stort hus hade det säkerligen varit fel det också...."men hur har de råd?" skulle de säkert säga då ;-)



Jag tycker ni verkar vara en helmysig familj:-))

2010-01-27 @ 14:55:15
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Josse

Jag tycker det är beundransvärt hur ni klarar av vardagen med allt vad det innebär! (o det gäller alla 3 familjerna)

Tycker ni verkar vara en glad o mysig familj med mycket kärlek! :) Gulligt av Peter att komma hem med blommor mitt i vardagen :) tänk om min make kunde göra desamma... ;)



När är det dags för den lilla att titta ut?

Kommit på något namn än?



Ha det gott!

2010-01-27 @ 15:18:37
URL: http://yosofine.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Ja, det är ju helt sjukt vad folk har att säga om saker de inte vet något om. Strunta i påhoppen och njut av alla fina kommentarer ni får istället!

Ni är en jättehärlig familj med mysiga, välmående ungar.....fast det vet ni ju :).

2010-01-27 @ 16:06:13
URL: http://familjenbrann.blogspot.com
Postat av: gitta

Tja tv 4 hemsidan e ju skumm... både ja o linda va in o kommentera på ett elakt inlägg men nu har dom tagit bort våra inlägg fasten att de där inlägger som för övrigt va riktigt nasty e kvar hur går de ihop ja man får sluta gå in o kolla blir såååå arg på dessa störda människor :( Tack för igår ni ger guldkant på min vardag ;) puzz påre

2010-01-27 @ 16:31:08
URL: http://gitts.blogg.se/
Postat av: Mamma10

Jag tror folk är avundsjuka för att man orkar med sin stora familj....jag har ju mina 10 knoddar och 8 barnbarn.jobbar och håller mitt hem rent och snyggt....för det är ju vad jag vill lägga min tid på...men alla är ju som tur är olika...synd bara att vissa ska beklaga sig över sånt dom inte ens behöver befatta sig med !!! Men det är skönt att man ser att det är fler med många barn precis som jag som älskar det vi gör !!!//Bettan

2010-01-27 @ 17:14:24
URL: http://www.metrobloggen.se/ville
Postat av: Emelie

Jag har sett båda avsnitten hitills och jag gillar er familj så :) Ert mysiga hem verkar nästan koka över av all glädje och kärlek :) Det är så patetiskt att folk lägger sig i andras liv som de inte har en aning om så att det inte ens är värt att argumentera mot dem. Ni verkar vara en helt UNDERBAR familj med världens finaste barn!

2010-01-27 @ 17:29:33
Postat av: Belinda

Folk har och kommer alltid till att ha så mycket åsikter om andras liv och hur dom lever. Skit i vad andra tycker och tänker, det viktigaste är att ni mår bra och är lyckliga. Det finns människor som har mycket pengar och stora lyxhus men inte är dom lyckliga för det...

2010-01-27 @ 18:45:17
Postat av: Jenny

Hej! Trist med de negtiva kommentarerna,men så är det väl tyvärr så fort nån syns i tv då kommer alla besserwissrar fram:/ Vilken härlig familj ni har,själv har jag 3 och vill ha fler men mannen säger stopp:( hoppas ni hittar nåt större boende snart,måste vara jobbigt att bo så högt upp när hissen krånglar och så! kram Jenny

2010-01-27 @ 20:32:34
Postat av: Thessan

Hej! ville bara titta in och säga att jag verkligen beundrar eran familj :)

måste även säga att dina tårtor var väldigt fina :) är konditor själv så kunde inte låta bli att få tanken "det var duktigt gjort" :)



Kram på er!

2010-01-27 @ 21:51:44
URL: http://stronglove.blogg.se/
Postat av: jenny

Skönt att du skriver att du inte ska bry dig om elaka komentarer,,,det syns ju tydligt att ni har en helmysig familj! Heja er!

2010-01-27 @ 22:59:48
Postat av: Josannah

herregud hur orkar folk ens att vara korkade?

Jag har 3+3 ungarna, och fler är planerade, tidsfråga bara, vi har ju 6 ungar hemma hos oss varann helgerna, och alla 5 ungar sover i en sovrum, och alla som får höra att vi bor i 3a och 6 üngar, så tycker de att det är hemskt för då de inte ens har privatliv, att vi borde flytta till större osv. men de blir förvånade när de kommer hit, för det är ju inte så trångt och att vi har gjort det praktiskt och stort omrymme till ungarna trots allt! Koka inte över de aphjärnorna.

2010-01-27 @ 23:38:52
URL: http://nightday.blogg.se/
Postat av: chilliana

Bry er inte om alla trångsynta människor. Dom är säkert bara avundsjuka. Jag tycker ni är en superhärlig familj. Underbart fina barn heja er kram

2010-01-28 @ 11:49:44
URL: http://chillianas.blogg.se/
Postat av: Kristiina

Hej Mirka, tai Hei Mirka!

Jag blir imponerad av ditt lugn med alla dina barn! Jag funderar dock en sak - pratar inte du finska med barnen? Det hörs ju att du är finsk... det är jag med. Själv skulle jag inte kunna prata något annat än mitt modersmål med barnen, och mina är helt tvåspråkiga. Vore spännande att höra hur du resonerar om det här med språk, kanske kan du ta upp det i blogget?

Parhaat terveiset,

Kristiina

2010-01-28 @ 12:35:59
Postat av: Lisa

Hej!

Jag vill bara säga att jag ser på familjen Annorlunda och jag är så imponerad av alla familjerna som är med.

Men i er familj tycker jag verkligen man ser allt det som en familj skulle vilja ha. Tid, tålamod, lugn, kärlek.

Jag har två barn och tycker att vårt liv kan verka mer kaotiskt än ert..! Och jag har fått en tankeställare. Vad gör det om det blir kladdigt om barnen är med och målar eller gör sin egen pizza? De har kul och känner sig behövda! Jag ska tänka på detta med mina barn.

Kram till er!

2010-01-28 @ 13:00:22
Postat av: Minette o Eliaz

Jag tycker att vi verkar som en supermysig familj=)

Längtar till varje måndag..hihi.



Kan du inte lägga ut recepten på dina underbart fina tårtor?

Älskar själv också att baka men tycker att det alltid blir samma saker. Kul med något nytt=)



Ha en fin dag!

2010-01-28 @ 13:58:16
URL: http://mammaoeliaz.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Kolla in min blogg: Du har fått en award av mig.

2010-01-28 @ 14:17:40
URL: http://www.caessa.se
Postat av: Susanna

Bry dig inte om trångsynta människor. Själv är jag imponerad över hur ni lyckas få ihop det så pass bra på sån liten yta. Vi bor större och är färre, men jag tycker vi bort trångt. Att stoppa in 5 barn till här skulle vara en mardröm.

2010-02-01 @ 15:20:59
Postat av: Eva i Norge

Hej Mirka och stora familjen! :-)

Jag tycker ni är en ren glädje att se!

Ni är supersköna föräldrar och jag är så imponerad av hur lugna och harmoniska ni verkar vara! Själv har jag två älskade småtroll här hemma och kan drivas till vansinne ibland...:-)Människor som kommer med elaka kommentarer ska du/ ni bara låta rinna av er. Ta till er allt positivt! Ser ju att det är väldigt mycket kärlek här inne i de flesta kommentarerna!

Kram och lycka till vidare!

2010-02-02 @ 10:49:11
URL: http://lusekofta.blogg.se/
Postat av: victoria

White trash

2010-02-08 @ 20:41:58
Postat av: victoria

White trash

2010-02-08 @ 20:43:18
Postat av: Jeanette

Det viktigaste man kan ge sina barn och få som barn är KÄRLEK! Och det verkar ni ha och ge massor av, så jag förstår inte alls varför människor skall slänga elaka kommentarer till Er.

Jag älskar att följa er och alla andra familjer på Tv och blir lika glad varje gång!

2010-02-22 @ 21:23:43
URL: http://honnettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0