Nytt år......

Fasiken, Jag har försökt skriva här både i lördags och i söndags men kunde inte logga in!??!
Men nu så gick det bra:-)

Vi hade en mysig nyårsafton:-) Hade inga större planer förutom att äta god mat hemma.....
Gitta kom på en fika på dagen och vi ringde tillbaks henne strax efter att hon hade gått hem och bjöd henne på middag med:-)
Nu hade vi inte direkt planerat för gäster till maten så hon fick äta det Kevin och Linnéa skulle äta dvs. fläskytterfilé med potatisgratäng:-) Själva åt jag och Peter oxfilé med potatisgratäng;-)
Resten av barnen ville promt ha hamburgare så det klart att de fick det:-D
Även min mamma kom till oss lagom till middagen och fick äta lite hon med:-)
Till efterrätt åt vi glass med fruktblandning med riven choklad på som sen varit i ugnen*mums*

En lyckad och trevlig dag/kväll med andra ord:-)
När gästerna hade gått (ca. 21)så somnade alla barnen förutom Kevin och Linnéa:-) Vi bara mös i soffan och Kevin gick hem till en kompis:-)
Vi valde i år att inte köpa raketer alls och Peter gick ut med Linnéa och Kevin vid 12-slaget för att titta på alla andra som kastat bort massor med pengar på dessa raketer:-D:-D
Ingen av de små stördes av oljudet utifrån och jag halvsom i soffan:-)

Helgen var så lugn den kan bli med rastlösa barn som vägrar att gå ut till kylan:-)

Det har ju börjats visas "Fam. Annorlunda"-reklam vilket alla tycker är jättespännande:-) Barnen älskar att se oss i de snabba snuttarna och vi ser fram emot måndagen med skräckblandad förtjusning:-D
Tycker att jag låter så tillgjord i reklamsnutten men det berodde säker på att man var så fruktansvärt nervös den första inspelnings-helgen! Det blir nog mera naturligt ju längre programmet kommer:-D

Det finns en text på tv4 hemsida om första avsnittet och lite info om oss 3 familjer.....
All info är inte riktigt rätt (jag är faktiskt 37år*S*, och vi har inte nyligen flyttat till vår "större" lägenhet utan gjorde det för snart 6 år sedan!).....men men små pettitesser:-)

Jag jobbade min första dag igår (kl.7.30 - 19.30)och orkar inte riktigt gå in på det just nu......men kortfattat så var det så här:
Slit varenda minut förutom de 3 korta pauserna man fick då man knappt han få i sig mat!
Trodde aldrig i min vildaste fantasier att jag skulle någonsin få slita såå jävla hårt i mitt gravida tillstånd:-(
Upp o ner för smala, isiga trappor....ofta bärandes sopsäckar, damsugare el. dyl! Trängas inne i planen som skulle vara klara på 10-20 min. Stress, stress, stress är det lindriga jag har att säga:-(
Och likadant var det idag......tills min kropp sa upp sig framåt kl.14! Ryggen värkte för varje steg och sammandragningarna började ge sig till känna:-( Då var det dax för denna envisa finne att känna sig besegrad och gå hem och vila innan nåt allvarligt hände....!

Nu är jag så trött att jag ser knappt vad jag skriver så god natt:-)

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Ajdå de lätt inge bra hoppas allt är bra nu med dig och min lill syra men jag är stolt över dig att du orkade en och halv dag med de där slit göran kram på dig mamma

2010-01-06 @ 00:32:11
Postat av: Carola

Klokt beslut. Stanna hemma, ingen lär tacka dig för att du sliter ihjäl dig!

2010-01-06 @ 02:15:36
Postat av: Anneli

Inne på tv4 hemsida men hittar inte om nya familjen annorlunda.

Hittar bara förra familjerna.

2010-01-06 @ 12:28:24
Postat av: Mirka

Anneli: Gå in på Carola m.8 hemsida (jag har länk här på sidan) Hon har länken så du kan läsa om nya familjerna:-)

2010-01-06 @ 14:22:36
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Ska bli spännande att se er i programmet! Kommer att sitta bänkad framför TV´n!

Låter inget bra det där med jobbet ditt. Ta det lungt!!

2010-01-06 @ 19:46:00
URL: http://familjenbrann.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0