Helgen....

Hade en underbar ? liten Thor som vaknade kl. 05.00 i lördags morse!! Denna unge som alltid sover bra ville absolut inte vara kvar i sin säng eller vår säng:-(
Så härligt att behöva vara uppe såå tidigt på helgen....NOT!

Hade lagom ont i huvudet hela förmiddagen och det blev inte bättre när Linnéa började sjunga "sing it" på WII....
Hon älskar att sjunga och högt sjunger hon också....synd bara att hon låter som en överkörd katt....minst sagt:-D
Hon är nog tondövare än en döv människa:-D

Efter en alvedon och några koppar kaffe blev jag av med huvudvärken till slut:-)

Gitta kom på besök mitt på dagen och även Linda med sin yngsta troll Nova kom förbi en sväng:-)
Selina hade bestämt att vi skulle äta hamburgare så så fick det bli....och vi bjöd Gitta på middag med:-)

Vi åt lite kvällsgott innan barnens läggdags....glass med jordgubbar,hallon,chokladsås och strössel *mums*


Idag storstädade jag barnens rum igen! Det har blivit lite av en söndags-syssla:-D
Helt otroligt hur mycket skräp/leksaker jag kastar vid varje städning....bara från ungarnas rum! Idag blev det 3st fulla Ica-påsar vilket är mindre än sist i för sig......

Peter åkte iväg på en utflykt med Kevin, Linnéa, Selina, Victor och Oliver:-) Oops, vad tyst det blev hemma:-D:-D

Fick trevligt besök av Paulina och hennes lilla familj, alltid lika roligt att träffa de:-)
Även Gitta och Alissa kom på besök och vi tittade på reprisen av fam. annorlunda:-)
Såg nu....efter att Gitta påpekat det...att vi glömde presentera Alice *snurrbollar*:-D Ja ja, sånt händer även de bästa:-D

En granne knackade på dörren idag. Hon hade varit ner till källaren och upptäckt vattenläckage och hennes och våran förråd som ligger bredvid varann var precis under läckan! Det har läckt vatten under ett antal veckor så det mesta lär nog vara förstört nu:-( Och vi som har proppfullt i förrådet....mängder av kläder, alla vår/sommar-ytterplagg mm, alla sommarskor, sovsäckar, täcken, böcker i massor, en tvillingvagn och massa annat som jag inte äns kommer  ihåg!:-(
Så nu väntar ett mindre roligt jobb (när fan vi nu ska hinna det??) och ta ut och gå igenom allting och se om nåt går att rädda:-(
Tur att man har hemförsäkring....men fasiken.....tänker på dessa mängder av kläder som finns där, det är ju inte bara för 1-3 barn liksom......
Positiva: Det blir ju städat där om inte annat*hmm*

Imorgon är det en tidig morgon igen då jag ska jobba. ...

Och en ny avsnitt av fam. annorlunda att se fram emot:-D

Natti natt

Kommentarer
Postat av: Nadja

Brukar ni drabbas av löss, kräksjuka m.m? Och hur minskar man smittspridningen när man bor så tätt med många barn som sover tillsammans? Har det hänt att ALLA i familjen blivit sjuka eller är det någon som brukar klara sig? Har ni vaccinerat er + barnen mot svininfluensan?

2010-01-17 @ 23:43:55
Postat av: Krisse

Får ni plats för spjälsäng eller sover bebisen i er säng? Har du lyckats spara liggvagnen eller är det uppslitet? Sparar du alla bebiskläderna? Svårt att slänga sådant (fullt av minnen!)

2010-01-17 @ 23:48:54
Postat av: Linda 3-barnsmor

Jag gillar oxå att baka precis som du! Undrar om du kan skriva receptet här på bloggen på dem där muffinsen med olika godis i? Är det samma smet men olika godisar i? Gillar barnen oxå att baka?

2010-01-17 @ 23:51:44
Postat av: Sara

Ungefär NÄR brukar sista barnet somna för natten? Går du och Peter och lägger er då eller är ni nattugglor? Hur ser morgonbestyren ut hemma hos er?

2010-01-18 @ 00:08:27
Postat av: Mirka

Oj det var många frågor här:-D:-D

Är det något jag hatar så är det just löss och magsjuka!! Vi har haft våra duster med löss och då har det varit Jag, Linnéa och Jennifer som har drabbats. Efter att otaliga gånger behandlat oss med dyra lusmedel så har jag gett upp med det och köpt en bättre luskam som tar bort även äggen. Kammar allas hår dagligen under ca 2 veckor. Det är väldigt effektivt och bra men tidskrävande. Nu sätter jag upp tjejernas hår varje dag och har olika borstar till oss och vi har inte peppar peppar haft löss på 1 år:-)

Magsjuka kommer ju i perioder och vi har aldrig haft alla sjuka samtidigt. Oftast är det 3-5 barn som smittas men även då går det ca 1-2 mellan ett sjukt barn. Är noga med att sprita händerna och göra rent toan när magsjuka härjar och blir själv sällan sjuk fast det är jag som oftast tar hand om spyerna.

Vi har vaccinerat oss allihopa:-)

Thor sover fortfarande i spjälsängen som står i Alices och Olivers rum. Fram till han var året så sov han i sin säng i vardagsrummet....och nu är han hur tålig som helst och sover bra trots liv och stoj runt om:-)

Bebisen kommer att få sova i vardagsrummet i en förminskad spjälsäng:-)

Jag är vagntokig och byter vagnar ofta och gärna:-) Har ingen vagn till kommande bebisen, bara Thor som har 2st vagnar , en Scooter och en Brio Race. Sen har vi en gammal tvillingvagn, Brio Duette. Men det blir ett roligt nöje att få köpa en vagn till lill-fisen:-D

Bebiskläder har jag inte sparat och fått skaffa nya vareftersom. Vi har inte plats att spara på alla kläder:-(

Jag kommer att skriva recepten på muffinsen när jag har lite mera tid...det är samma smet o olika godisar i:-)

Barnen gillar att baka och framför allt äta av smeten:-D

Alla förutom Kevin och Linnéa lägger sig till kl.20.00. De stora lägger sig senast kl.22. Är vi riktigt trötta så somnar vi i soffan eller går och lägger oss där runt kl.22 men inte så ovanligt att vi är uppe framåt kl.24...

På vardagarna går Peter upp kl. 04.30-05.00. Han åker till jobbet kl.6.00. Jag går upp kl.6 och tar en dusch innan barnen vaknar. Sen gör jag ordning frukost och väcker alla barnen. Klär på de och skickar iväg skolbarnen innan jag går till dagis med de mindre. Om jag jobbar och börjar kl.7.30 så väcker vi barnen strax före kl.6 och bara klär på de och lämnar de till dagis/fritis kl.6.30.

På helgerna är det ju lugnare men vi är uppe senast kl.8 ändå:-)

2010-01-18 @ 14:28:07
Postat av: Johanna

Tack för att du tar dig tid att svara! Här kommer mina frågor:

Har ni trevliga/förstående grannar?

Får ni hjälp med barnpassning ibland?

Har ni tagit reda på könet via ultraljud på alla barnen?

2010-01-18 @ 15:16:59
Postat av: Linda Karlström

Hej Mirka!

Vilken underbar familj ni har! Nu undrar jag om du och Peter har syskon med barn och om ni träffas allihopa vid födelsedagar m.m? Det blir väl supertrångt i er lägenhet då...

2010-01-18 @ 15:20:07
Postat av: Vendela

Tur att ni har hemförsäkring iallafall! Gäller bara att ni försöker komma ihåg så gott det går vad ni hade där.



Ja ikväll är jag bänkad kl 20 ;-) Ser ni också programmet varje vecka? :-)



2010-01-18 @ 18:32:42
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Anonym

Måste bara säga att jag tycker ni är helt underbara! =) Njuter av att se hur lugna o mysiga ni är mot era barn. Lyckliga barn som har 2 så närvarande föräldrar. Lycka till!!!!

2010-01-18 @ 21:07:09
Postat av: Marika

Även jag måste säga att ni är en helt underbar familj. Jag kan inte göra annat än att sitta och le när jag ser er i "Familjen Annorlunda". Man kan inte göra annat än att bara älska er :-)

2010-01-18 @ 21:34:27
Postat av: Julia

Hejsan



Måste få fråga vad det är för bil ni har?



Vi har 4 barn nu och väntar 2 till i juni och är på jakt efter en större bil så vi alla får plats :)



Kram

2010-01-19 @ 10:41:35
URL: http://grabbligansmamma.com/
Postat av: Mirka

Johanna: Vi har bra grannar och har aldrig fått några klagomål. Det är alltid tyst hos oss till kl.20 på kvällarna och på morgonen är vi noga med att barnen inte springer och låter för mycket.

Vi har Peters äldsta dotter, min vän Gitta eller min mamma som barnvakt ibland men inga långa stunder max 2-3 tim åt gången:-)

Tog inte reda på könet de 2 första graviditeterna men alla andra har vi kollat;-)



Linda Karlson:Jag har 2 bröder och en syster. Min lillebror och lillasyster har ett barn var och min storebror har 3barn som inte bor med honom men vi försöker träffa de när tillfället ges. Min syster bor i Finland och vi har ses när de kommer på besök. De kan inte komma till alla kalas men vi ses andra gånger i stället. Peter har inte så bra kontakt med sina syskon..... När vi har kalas så hyr vi vår lokala hyresgästföreningens lokal, helt perfekt:-D



Julia: Vi har haft en Renault Master som hade 11 platser + massa extra utrymme. Nu har vi "bara" en 7-sitsig bil, tanken är att jag tar körkort så köper vi en till 7-sitsig:-)



2010-01-21 @ 10:38:37
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Hej! Kan inte du knåda ihop förlossningsberättelser till de andra barnen med?

2010-12-01 @ 19:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0