Snabb uppdatering

Kommer med en liten uppdatering så ni ser att vi har överlevt flytten:-D
Vi har inte kopplat internet ännu så lånar Gittas bärbara en snabbis:-)

jättekul att läsa alla fina kommentarer......fortsätt att kommentera, det är ju så roligt att få en liten blick på er läsare;-)
Såg att jag har varit lite snurrig sist jag svarade på några kommentarer.......*oops*
Korrigering:

Jag har 5 pojkar och 4 flickor  (skrev 6 pojkar men räknade med Daniel, Peters son;-) )
Sen skrev jag att jag var i v.28+0 i torsdags men var i v.27+0 då......

Flytten har varit tung och hektisk men gått rätt bra ändå!
Men det hade inte gått lika bra om inte Gitta hade varit till en så stor hjälp! TUSEN TUSEN TACK GUMMAN!!!
Thor blev sämre i fredags och fick komma hem från dagis.
Han har varit gnällig så in i norden och hostar jätte illa:-( Idag var jag till doktorn med honom och han har öroninflamation + så fick han inhalera ventolin.

Själv var jag hos "min" läkare på mvc i torsdags och blev helt sjukskriven.....

Vi har fortfarande rätt mycket att göra i nya lägenheten, allt det viktiga är på plats men allt runt om ska fixas i ordning med. Sen är det lite att göra i den gamla lägenheten men vilket inte är så inspirerande......

Ikväll är det dags för ett nytt avsnitt av Fam. Annorlunda igen:-)

Kramar till er alla;-)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Va roligt att höra ifrån dig. Härlig att ni har kommit till den lite större lägenheten nu:-)



Kram och må väl!

2010-02-08 @ 14:31:20
URL: http://greendove.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag bara älskar Familjen Annorlunda och er familj! Man blir så glad över att se er! Och jag kan tycka att ett barn är krävande, men så ser man er och vips blir man på bra humör! :) Massa cred till er! kramar

2010-02-08 @ 14:36:44
Postat av: jenny

Kram till dig oxå! Hoppas att du kan ta det lite lugnt i all flytt. Är i vecka 33 med min 4a och är totalt orkeslös så jag beundrar dig verkligen just nu=0).

2010-02-08 @ 15:09:00
Postat av: Ewe

Yes, äntligen måndag & ett nytt avsnitt av Familjen Annorlunda. :P Jag & sonen (8 år, som har kommit på att det är ett spännande program) kommer sitta bänkade. :) Skönt att flytten gått bra! Hoppas Thor snart mår bättre igen, inte skoj att vara liten (inte stor heller frästen) & sjuk. Kramar

2010-02-08 @ 15:13:41
URL: http://ewemamman.wordpress.com/
Postat av: Magdalena

Oh vad roligt för er att flytten har gått bra. Det måste vara skönt för er att få en större lägenhet.

Ser fram emot att få se er på tv i kväll. Längtar hela veckan, det är fest på måndagskvällen hemma hos oss. Ha det så bra och ta hand om dej själv, alla dina små och maken. KRAM

2010-02-08 @ 15:36:08
Postat av: madde

kul att allt gått bra med flytten och att du nu är sjukskriven, lika bra de så du orkar med allt. Hoppas ni kommer i orning snart =)

2010-02-08 @ 18:01:16
URL: http://minmilton.blogspot.com
Postat av: Sophie

Vad skönt att flytten gått bra! Cred till er som flyttar med så många barn, vi flyttar denna vecka med 6 barn (under 8 år) och jag hoppas att någon snäll själ vill vara barnvakt åt något utav barnen en stund medans iaf hehe. ;) Kommer som vanligt sitta bänkade här ikväll... jag, min man och de 2 största barnen. :)

2010-02-08 @ 18:36:27
URL: http://www.flerbarnsmamma.se
Postat av: Vendela

Skönt att flytten är avklarad, även om jag förstår att det är mycket som ska fixas både i nya och gamla lägenheten!



Ja ikväll är jag bänkad framför TV:n kl 20 - har längtat hela dagen!!



KRAM

2010-02-08 @ 18:38:09
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Emma

Har ni några namn förslag vad bebisen ska heta ? :)



Vilka barn ska dela rum ?

2010-02-08 @ 19:40:16
Postat av: Peter

Hälsa Peter att han är klockren med ungarna när han städar! Riktigt avstressad som fler borde vara!!

2010-02-08 @ 20:43:35
Postat av: elin

Roligt! Hoppas allt går bra med flytten... :)

2010-02-08 @ 20:45:30
URL: http://epmn.blogg.se/
Postat av: Linnea

Grattis till nya hemmet. Hoppas på att du lägger upp bilder sen. :)

2010-02-08 @ 20:59:44
Postat av: nettan

hejsan! det är så roligt att följa med er i programmet! läser att ni flyttat, kul! en sak jag funderar på, pratar du någon finska med barnen? är själv finlandssvensk och skulle ju ha gett allt för att få vara tvåspråkig, tänk om man skulle kunna få ett språk gratis! allt väl till er!

2010-02-08 @ 21:06:22
Postat av: caroline

Gillar verkligen serien :) Kan du inte lägga till bloggen på bloglovin så det blir lättare att följa den? :)

2010-02-08 @ 21:08:46
URL: http://carolinesblogg.blogg.se/
Postat av: Björn Holmberg

hej

såg att ni letar efter ett störe hus

vi har ett i lillhärdal i härjedalen

11 rum å kök

2010-02-08 @ 21:11:58
Postat av: Camilla

Missade kvällens avsnitt av Familjen annorlunda,men ska se reprisen! Själv är jag gravid med nr.8 i v.26. Trivs utmärkt med det liv vi lever, blir dock liiiite trött på vissa kommentarer man får av folk i bland.Men jag bryr mig inte så mycket om dom.Ha det bäst! kram till alla er, från alla oss.

2010-02-08 @ 22:06:23
URL: http://minamyror.blogg.se/
Postat av: Johanna

Va tråkigt att det visades så lite av favoritfamiljen ikväll:-(

2010-02-08 @ 23:08:40
URL: http://greendove.blogg.se/
Postat av: Björne

Hej ni är en helt underbar familj att följa jag älskar serien ha det gott mvh Björne från Gävle

2010-02-09 @ 01:22:40
Postat av: Jeanette Nyberg

Hejsan!

Det kan inte vara lätt att flytta med 5 pojkar och 4 flickor springandes, men det är ju sådant som man måste stå ut med. Hoppas ni kommer att trivas i nya lägenheten.

Jag följer er i "Familjen annorlunda" med spänning

2010-02-09 @ 08:27:47
URL: http://www.familjen-nyberg.blogspot.com
Postat av: Mia

Vad härligt med större utrymme för er nu. Trevligt avsnitt igår, fnissade massor när ni var på utflykt. Jag beundrar er, själv hade jag aldrig tagit mig för det med alla barn, stora som små...



Kram Mia

2010-02-09 @ 08:28:14
URL: http://http://miaskaos.bloggplatsen.se
Postat av: Maria

Hej allihopa!



Ni är en så härlig familj ni är. Ni verkar så lugna fast ni har så många barn ,jag har 3 barn och stressar upp mig för ingenting önskar att jag kunde vara så lugna som ni är. Duktig gubbe du har som hjälper till med städning och vad bra att barna kan va med. Hoppas att ni ska trivas bra i nya lägenheten. Önskar er lycka till med allt. Kram Maria.

2010-02-09 @ 09:46:52
Postat av: Malin

Hej här i Finland följer vi också med i eran vardag! Jag är lika imponerad av er efter varje avsnitt hur ni visar gång på gång hur enkelt det är att få barn att vara hjälpsamma och delta i hushållsarbetet utan några större missöden! Lycka till med familjen och ert nya boende.

2010-02-09 @ 10:56:23
Postat av: paola

2010-02-09 @ 11:36:35
URL: http://www.bloggplatsen
Postat av: paola

Hej Mrka!



Förstår att du har mer än fullt upp, med flytten och sen att vara gravid gör en ju lite begränsad:-)



Det där med blöta kläder och skor är inte alltid så kul:-)



När din Peter fällde kommentaren "det är ett evighetsgöra" ,då han städade, det var urvälta hinkar, vandrande skor, höll jag på att skratta ihjäl mig. Det är taget ifrån mitt liv:-) hahah.



Ha det bra!



kramkram/ Paola

2010-02-09 @ 11:43:58
URL: http://www.paola.bloggplatsen.se
Postat av: linda

Hej! så kul att flytten gått bra! Har bara en fråga...hur kom ni med i familjen annorlunda? ;)



//Linda :D

2010-02-09 @ 12:16:06
Postat av: linda

så kul att flytten gick bra! Har en fråga...hur kom ni med i familjen annorlunda? :)



/Linda

2010-02-09 @ 12:18:30
Postat av: linda

så kul att flytten gick bra! har bara en fråga...hur kom ni med i familjen annorlunda?

2010-02-09 @ 12:20:00
Postat av: Annica

grattis till graviditeten och nya hemmet!!!

kram

2010-02-09 @ 15:58:49
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: Madicken

Kikade in efter att ha följt er i rutan hela säsongen och jag imponeras av hur du får ihop allt...:-)



Ha en underbar dag!

2010-02-10 @ 10:24:03
URL: http://abimopectore2010.blogspot.com/
Postat av: bra att flytten gåt bra:)

kul att flytten gåt bra



kan du ladda up bilder på L-H sen??



Är det så att peter får 13 barn snart?



Kram

2010-02-10 @ 20:15:54
Postat av: sussie

Såg er även i måndags. Det är något man hellst inte vill missa alls. Kul att ni börjar komma till ordning i ert nya boende. peter hade en klockren städning och du fick in en klockren komentar när ni va ute och fiska. Hoppas att allt snart är klart. Hoppas även att det kommer några bilder från ert nya boende hade varit kul att se.

2010-02-11 @ 10:31:09
Postat av: Jeanette

Hej!



Här du ännu en som följer er på tv, gillar programmet starkt. Jag beundrar er otroligt mycket! Blev mycket glad nu när jag fick läst att ni har fått nytt boende, för jag har tyckt det har sett så trångt ut för er:-)



Ha en fortsatt bra dag med alla goa barn och den i magen! Hälsningar Jeanette i Bohuslän

2010-02-11 @ 12:06:45
Postat av: Mir

2010-02-11 @ 12:51:20
Postat av: isabelle

älakar er familj på fam. annorlunda du och peter är super duktiga

2010-02-11 @ 14:49:16
Postat av: isabelle

förästen är thor supergullig (de andra också såklart!!)

2010-02-11 @ 14:50:04
Postat av: Mirka

Caroline: Hur fixar man bloglovin??



Björn Holmberg: Härjedalen är kanske lite väl långt borta för vår del men tusen tack för din omtanke:-) Fast o andra sidan så kanske du kan berätta lite mera om huset, man vet ju aldrig:-D

Maila mig: [email protected]



Malin från Finland: Kul med finska tittare:-) Då vet jag 2st därifrån som följer oss (min syrra är den andraS).Var i Finland bor ni? Jag är från Åbo;-)



Paola: Hej tjejen:-) Hur "går" det för er;-);-)



Linda: Vi fick en förfrågan först på fl och några dagar senare ringde de hem till oss. Vi hade många långa samtal och träffades 2 gånger innan vi bestämde oss helt:-)



"Bra att flytten gått bra": Japp, detta blir Peters 13:e barn;-)



Tusen tack för alla fina och uppmuntrande kommentarer, de uppskattas enormt!!



2010-02-11 @ 19:55:01
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan vi inte få se bilder på nya lägenheten? =) Gillar er familj i tvn!

2010-02-13 @ 06:03:45
Postat av: Malvinasmamma

Hej!



Jag vill tacka dig för att du blev förbannad, äntligen kände jag, för jag har funderat på hur ni orkar vara så pedagogiska, klart man blir arg och skriker ! Tack, du gör ett utmärkt jobb! Kram o lycka till med bebisen :-)

2010-02-22 @ 14:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0