Så lite tid övers....

Det känns som att tiden räcker inte till just nu......Håller på att få ordning i nya hemmet, gamla lägenheten ska städas mm, barnen har varit sjuka men är på bättringsväg förutom denna jobbiga hosta mm mm
Själv tar jag en dag i sänder....gör så mycket kroppen orkar,vilket inte är så överdrivet mycket just nu men jag måste ha krafter kvar till barnen också:-)
Har även jag fått ungarnas jobbiga hosta och nätterna är värst:-( Har så ont i kroppen när jag vaknar är är allt annat än utvilad:-(
Men men, det kommer bättre tider:-D

Idag är jag i v.28+0 och var hos bm imorse och allting såg bara fint ut:-)

Vi har inte fixat våran dator ännu, just nu använder jag en laptop från stenålders, men så fort den är fixad och klar så kommer jag lägga ut lite bilder på vårt nya hem, lovar:-)

Det har varit lite skriverier om sista avsnittet av fam. Annorlunda......
Några på fl som reagerade på att jag svor åt Thor och slet i hans arm och "kastade" iväg honom!
Visst jag lyfte honom i armen och skulle ställa ner honom på torr land men han ville inte stå utan blev som en säck potatis i bena. Jag gjorde INTE illa honom på något vis och så fort han ställde sig upp igen så sprang han till vattnet igen. Och ja, jag sa ordet "jävligt" men det tycker inte jag är sån katastrof alls! Jag är inte guds bästa barn, det står jag för MEN vem fan är det liksom?? Jag tycker inte att det är så katastrofalt att uttrycka sina känslor och som här min ilska-trötthet. Jag brukar inte svära åt mina barn men annars så kommer det nog ut en och en annan groda ur min mun. Det är dock inga "farliga, hemska" grodor utan de vanliga lindrigare varianterna.
Och vilken förälder svär inte? De är nog väldigt få de*good for them*;-)
Ja ja, nog om det.... :-D

Vi har inte hunnit installera vår tvättstapel ännu så jag har sprungit till tvättstugan och tvättat , vilket är ovant jobbigt..... Vi har 8 tider i månaden och de räcker inte alls! Har min 3:e tid imorgon och det inom en vecka! Voine voine...

Kram kram

Kommentarer
Postat av: isabelle

jag tycker att du är jätteduktig :D

2010-02-11 @ 13:33:07
Postat av: Malin i Finland

Jag tycker att du är otrolig som orkar ta hand om så många barn. Själv har jag fullt upp med ett... :)

2010-02-11 @ 13:35:39
Postat av: Anonym

Hej!



Jag tycker det var BRA att visa att du är mänsklig precis som alla andra!

Ibland svär man, tror ingen är stolt över det men när orken o tålamodet är slut, ja då pluppar det ju gärna ut en svordom eller 2..

O så som du lyfte undan Thor, herregud det gör väl alla nån gång?? Speciellt om barnet inte alls vill bli lyft, ja då blir det som du säger, en säck med potatis:))

Folk kommer alltid ha åsikter om sånt som visas på tv, jag har själv medverkat i ett bröllopsprogram o fick stå ut med mycket skit om min medverkan INNAN vi ens varit på tv.

Men mest glada kommentarer , o det är dom man får lägga på minnet!

Jag vet att saker o ting vinklas o klipps ihop hursomhelst i tv-program, det såg jag ju bara på vårat avsnitt, hihi!!

SO KEEP UP THE GOOD WORK, du är en supermamma, jag har "bara" 4 barn o jag har fullt upp med dem!



Kramar Eva

2010-02-11 @ 13:35:59
Postat av: Serrana

Kämpa på Mirka ,du är så duktig!! Jag beundrar dig,brukar titta på fam anorlunda

2010-02-11 @ 13:45:11
Postat av: Marianne

Hej Mirka! Tycker du är duktig hoppas verkligen ni får tvättstapeln installerad snart för att du ska slippa springa till tvättstugan, inte kul speciellt inte för dig som har ont. Tycker inte du ska bry dig om alla besserwissers de var inte med och ska inte uttala sig tycker jag. Ni gör ett jättebra jobb med era barn. Kramar och ta det så lugnt som du bara kan. Hälsningar från ett snöigt Gotland Marianne

2010-02-11 @ 14:00:40
Postat av: paola

Hej hej!!



Finns det verkligen perfekta människor?

Man måste säga ifrån, man blir arg i bland, det finns inget konstigt med det. Svordomar kommer just när man blir arg, det hör lixsom till.



Den som tror att man kan förskona barnen från det riktiga livet, lever i en fantasivärld!



Föräldrarrollen är inte bara "gullgull", det är inte livet utan barn heller.



Hoppas det löser sig med tvätten!!



Ta hand om Er och magen!



Kramkram



2010-02-11 @ 14:21:09
URL: http://www.paola.blogplatsen.se
Postat av: Johanna

Min sambo reagerade också på att du "drog" i Thor men jag sa att det inte alls såg farligt ut. Man såg ju hur han hängde. Folk har så lätt för att döma det de ser... så är det bara...TYVÄRR:-/



Kram på er, härligt att du och magen också mår bra:-)

2010-02-11 @ 14:22:11
URL: http://greendove.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tyckte det var SKÖNT att se att ni är mänskliga och också kan bli irriterade. För innan har jag alltid tänkt att men gud vad lugna dom är hela tiden trots att dom har så många små, hur kan dom behålla lugnet i alla situationer och ALDRIG bli irriterade? Att svära och bli irriterad är bara mänskligt! Sen finns det dom som TROR dom är så perfekta som aldrig brusar upp och som är som robotar, själv tror jag att dom är besserwissrar som vill ge sken av att de är perfekta trots att dom inte är det. Och är dom det så grattis till er, finns nog inte många utav er.

2010-02-11 @ 14:40:12
Postat av: Anonym

och är dom det så grattis till dom, det finns inte många utav dom skulle det stå.



Skulle vara intressant att se på tv hur deras dygn ser ut, jag lovar att det skulle finnas något andra skulle störa sig på.

2010-02-11 @ 14:42:22
Postat av: Mamma10

Skönt att se att det finns dom som kan säga till sina barn !!! Det gör jag med !!! Dom barn som inte får tillsägelser blir och är odrägliga.....ser tyvärr mycket sånt då jag jobbar på dagis....nej vi föräldrar måste börja säga ifrån mera annars har vi en hög med ouppfostrade/odrägliga tonåringar !! Ha en bra kväll

2010-02-11 @ 14:47:50
URL: http://www.metrobloggen.se/ville
Postat av: Mia

Äh.. Jag tycker det är tur att inte alla behöver granskas av hela svenska folket, herre gud.



Jag tycker du är kolugn 99 % och det beundrar jag dig för.. Jag blev "glad av att se att du är mänsklig :)



Trevlig helg



Kram



2010-02-11 @ 16:01:48
URL: http://miaskaos.bloggplatsen.se
Postat av: sussu

Hej jag tycker ni är toppen. Själv har jag 7 barn och skulle gärna ha ett till men min man tycker att det räcker

2010-02-11 @ 16:57:15
Postat av: X-girl

Det var bara skönt att se nån annan tappa tålamodet, jag kan inte tänka mig att de som klagade på det är perfekta själva. Men vissa kollar väl på programmet bara för att leta fel.

2010-02-11 @ 18:00:03
URL: http://www.gladliten.blogspot.com/
Postat av: me

Försök att inte bry dig om de präktiga morsorna där, de sitter där i trygghet bakom en dataskärm och placerar en gloria över sin egen skalle. Jag har sett tråden och själv skrivit och tagit dig och de andra mammorna i försvar, ni har inget att skämmas för. Ni är beundransvärda.



Är nyfiken på ert nya hem, lite bilder kanske. :)

2010-02-11 @ 18:09:12
Postat av: Bella

Bra att man får se/höra att andra kan bli irriterade osv. Många tycker allt är "gulligull". Men är dom aldrig ens trötta?! Ähh, bry dig inte om dom :)

Ni verkar vara en härlig familj. Lycka till i nya bostaden! Kram

2010-02-11 @ 20:05:17
URL: http://grymmabella.blogg.se/
Postat av: Linda

Oh my good ! Jag blev så lycklig av att du svor o tog tag i ungen, kände igen mig så in i. Jag skrev o tackade dig på min AMELIA-blogg för att du var den första av Annorlunda - mammorna som var mänsklig. Jag älskar programmet (har fyra barn själv)o känner mig så lycklig av att se er. Jag beundrar dig, du e en stark o fantastisk kvinna. Fler som du, tack. Kolla gärna in min blogg på Amelia jag kallar mig Gnällgittan :) Kram till dig o din härliga man

2010-02-11 @ 20:10:18
Postat av: leni*

skit i prettomorsorna på fl!!



Klart man blir arg på kidsen emmelanåt annars är man ju inte mänsklig. Ni verkar vara huur underbar familj som helst, stor kram till er!



2010-02-11 @ 20:29:32
URL: http://vildalillablomma.blogg.se/
Postat av: Angelica

Bry dig INTE vad dom skriver om.

Du är en SUPER mamma med jätte bra tålamod, och det var första gången jag såg dig bli lite "irriterad" på dina barn, och sade jävlar. Men vem fan gör int det?



Jag önskar att FLER hade ditt temperament och tålamod.



Sen att du som dom säger "kastade" iväg han, vet vilken förälder som helst att ungarna blir sura då man säger åt dom tex vid ett sådant tillfälle och om man lyfter upp dom så kastar dom sig raklång bakåt och benen blir som spagetti. Dom som säger annat- har inga barn själv!



Hoppas att all positiv kritik väger mer än den negativa, dessvärre är det lättare att haka upp sig och bli ledsen över den negativa än att ta åt sig av den positiva!



Hade bra

Kram

2010-02-11 @ 21:02:09
Postat av: Helena

Håller med alla andra här! Men vissa människor hittar alltid nåt att klaga på! =(



Tycker ni är jätteduktiga!

2010-02-11 @ 21:12:42
Postat av: Madicken

Vet du vad jag tycker e bra???



Att du är precis som alla andra, de som klagar över att du tog ditt barn i armen och svot har antagligen aldrig varit i närheten av ett barn...;-)



Keep up the good work!



Å ha en underbar kväll!

2010-02-11 @ 21:13:49
URL: http://abimopectore2010.blogspot.com/
Postat av: Malin Öhman

Kramar till dej som kämpar på med flyttstäd och hosta, hoppas ni kommer att trivas!

Man får tappa humöret ibland, vem gör inte det? Ha en fortsatt trevlig kväll, och hoppas du kan sova lite bättre inatt <3

2010-02-11 @ 21:50:14
Postat av: sussie

Shit vad tufft att tvättpelaren inte e på plats. men tur du har en sån posetiv inställning till allt ändå. Det är tufft att springa i trappor eller ta hissen ner och tvätta. Stor cred för dig. det finns alltid folk som måste gnälla. Jag minns när min största pojke va liten, drygt 1,5 är. Han skulle tvunget gå själv. Jag lätt han göra det. Vi skulle över vägen. Hade hans lillasyster som då va nyfödd i vagnen. Vi skulle gå över en väg. jag stanna till för hon skrek i vagen och sa till han stå still. Men som barn e så icke.Han börja gå där kom bilar jag fick panig. Fick fatt i han i armen och in med han. Gubben i bilen stanna men inte för han höll på att köra på han nä då utan för att skälla på mig och säga jag misshandla mitt barn för jag drog han i armen ist för han skulle bli påkörd. Så nej som många andra redan sagt skit i vad andra tycker är rätt och fel. Ni sköter ert så bra ändå utan deras synpungter. Ha en underbar helg.Óch hoppas att du snart sliper hostan och får sova igen.

2010-02-11 @ 22:57:47
Postat av: Josannah

Jag tänkte "ÅH NEJ INTE I TV..." men annars det var mycket tydligt du INTE kastade ned honom, och han var fort busig igen... Jag svär och bär ungar också när jag får spel för mig. NOORMALT!



Flinade lite faktiskt.. Alla som är mammor och verkligen uppfostrar vet vad det är för nått. Strunta i FL forumet. ^^

2010-02-11 @ 23:37:26
URL: http://nightday.blogg.se/
Postat av: Sofie

Tycker att du och din man är helt underbar med era barn så lugna och engagerade, och barnen får vara med på allt, Jag har inga barn själv men vill gärna ha det så småning om, hoppas att jag kommer att ha ett tålamod som dej då.

2010-02-11 @ 23:46:35
Postat av: Mia

Aha !! Är det på FL som folk gnällt haha Där inne häckar de "perfekta" mammorna !!

Jag tänkte samma som många andra här "åh nej, inte i tv" !! Inte för att det du gjorde var hemskt på något sätt, utan för att "de perfekta" skulle ta det och vinkla om det till något dåligt !!



Själv vill jag tacka dig för att du gick "utanför manus" och tappade lugnet och tålamodet lite :) Så som vi vet att ALLA mammor gör.... ÄVEN mammorna på FL !! Å gudarna ska veta att JAG gör det ;)



Massa styrkekramar !!

2010-02-11 @ 23:54:57
URL: http://focim.blogg.se/
Postat av: Jessica

Först vill jag bara säga att jag beundrar dig verkligen för ditt tålamod med så många barn. Jag blir så glad när jag ser eran familj varje måndag. Jättefin familj har du:) Bry dig inte om att så många klagar på vad du gjorde när ni var och fiskade. Ingen människa är perfekt. Det är helt normalt att visa sina känslor. Man måste bli arg på sina barn så att de förstår när man menar allvar. Jag har två barn och de kan också vara väldigt jobbiga ibland. Min dröm är också att ha många barn. Massa kramar till dig!!!!!

2010-02-12 @ 08:55:14
Postat av: Cathy

Hejsan!

Jag tittar ALLTID på Familjen Annorlunda, beundrar er enormt!! Jag har själv 4 barn, 5:e på väg:-) å jag måste bara kommentera det sista programmet när ni va ute å fiskade...som du skrev, man är bara människa å med så många barn så är det mer konstigt om man aldrig tappar orken å humöret!!!

Jag vet själv hur det kan vara!! Så jag tyckte det va skönt att du kunde vara dig själv, visa känslor fast kameran va där!!

arn är barn å testar oss vuxna ständigt....ni är otroligt fin, glad, härlig familj!!

Kramar från Cathy!

2010-02-12 @ 09:06:08
URL: http://fourkids.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Säg den mamma som inte har lyft en trotsig unge så och släppt lös en groda. De som påstår sig inte ha gjort det måste vara sällsynta eller så ljuger dom :)

Tycker att det är skönt att det inte är så perfekt och duktigt hela tiden i serien utan att det speglar verkligheten.



Kämpa på !! Du gör ett bra jobb!

Kram

2010-02-12 @ 09:42:59
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Anneli

Stackars dom barnen som inte får höra en och annan svordom tycker jag visst det är väll inte bra men vad fan.

Hur ser den riktiga verkliga världen ut skjuts folk varje dag i sverige misshandlas ja både det ena och det andra.

Dessa barn som har så perfecta mammor komma bli chockade när dom växer upp och ser verkligheten i vitögat haha ta bara vad dom lär sig på dagis skola då är jävligt ett ljuvt ord i era öron.

Sonen min kom hem och sa fuck you och det har han INTE lärt sig hemma.

Så alla mammor som inte säger en svordom i bland sluta hacka och klaga på mänskliga människor.

Som min mamma alltid sagt till mig i min uppväxt Sköt dig själv och skit i andra !!!.



Saknar dig MIrka + fam

2010-02-12 @ 09:59:13
Postat av: Louise

Men alltså, folk har en tendens att ölverdriva när de ser nån som gör nåt "dumt" mot sina barn.. Men jag slår vad om att de också har tagit tag i sina barn någongång!

Men det är bara för att du syns på Tv och någon måste de ju tracka på!

Så är det!

Jag beundrar både dig och din man att ni är så lugna o myciga med barnen!

Speciellt i de avsnittet där barnen var med osh målade! Så himla skoj!

Och du låg på knä och torkade upp färg fläckar från golvet och lixom bara "so what" det är så dom lär sig! :)

Men SÅNT ser inte folk! Dom ser bara det negativa.. Fast jag tycker inte att det är nåt fel att ta tag i sina barn.. Givetvis ska man inte slita o dra i dom.. Men markera när nåt är galet!

Ha en skön helg o krya på er! :)

2010-02-12 @ 12:10:49
URL: http://grooodan.blogg.se/
Postat av: Leia

Fast allvarligt, om du svär åt dina barn och rycker dem i armarna på tv - vad gör du när kameran inte är på? Han är ju så liten och förstår ju inte att varför man inte fick gå i vattnet, otroligt illa gjort av dig att dra honom i armen. Tycker inte att era barn ska behlva sota för att ni valt att skaffa många - har man inte bättre tålamod än så kanske det räckt med ett eller två barn?!

2010-02-12 @ 12:28:31
Postat av: Mirka

Leia: Om du menar på att jag skulle bete mig värre mot barnen utanför kameran så har du fel! Jag säger åt de när de gör fel MEN jag skadar inte mina barn på något vis (tycker att du får det o låta som så!). En svordom då och då har ingen dött av och det står jag för. Våra barn får inte sota för någonting pga antalet barn i familjen. Menar du att man inte får bli arg eller tappa tålamodet om man har många barn?? Men det är då ok om man har 1-2 barn?? Många verkar tyvärr tycka så vilket är IDIOTISKT! Alla människor har lika stor rätt till att bli arga men det har inte med antalet barn att göra!! Du fick se en kort snutt på tv:n max 1-2 min så vad vet du om tiden innan el. efter klippet?? Det är klart att det inte visades när jag snällt pratade med barnen ang vattnet eller de gångerna jag snällt tog de ur vattnet mm.

2010-02-12 @ 13:47:21
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Ewe

Äh, klart man blir arg ibland. Inget konstigt med det. Ingen är perfekt! Skönt att allt är bra. Trevlig helg!

2010-02-12 @ 13:52:39
URL: http://ewemamman.wordpress.com/
Postat av: Jannice

Hejhej! Hoppas barnen dina kryar på sig! INga vidare att vara sjuk nu: Vi ör själv sjuka.. Eller sonen min.. Jag beundrar er stort!!! Ni är verkligen jätte duktiga med era barn och ni hittar på så roliga saker med dom :) Å,så nyfiken på hur ert hus ser ut!!! MVH Jannice Lindell,Uppsala

2010-02-12 @ 14:01:30
URL: http://jannicelindell.blogspot.com
Postat av: Lotta

Undrar hur Leia tänker...eller tänker hon alls??? Jag är säker på att föräldrar till ett eller två barn oxå tappar tålamodet ibland och jag gissar att de flesta föräldrar svär nån gång. Dessutom är det ju skillnad på att säga att man är "jävligt förbannad" än att säga t.ex "jävla unge"... ingen är perfekt, alla gör så gott de kan...och vi som begriper bättre än Leia har förståelse för den scenen som TV visade eftersom vi VET att det är sånt de flesta (alla?) råkat ut för.

Ni är en fantastisk familj som bjuder på er själva.

Hälsningar en sjubarnsmamma =)

2010-02-12 @ 14:10:16
URL: http://esmeralda71.blogg.se/
Postat av: Marlene

Hej

Jag kan också bli jävligt arg på mina barn ibland och då hoppar det en och annan groda ur min mun...

Jag tycker NI gör ett bra jobb med alla era barn, själv har jag "bara" tre!

2010-02-12 @ 16:58:23
Postat av: Leia

Jag tycker ändå inte att det är okej - punkt slut! Finns ingenting mer obehagligt än föräldrar som går över gränsen mot sina barn (svära upprepade gånger, rycker i armen!) ingen kan få mig att ändra uppfattning och eftersom alla andra verkar stå vid din sida tycker jag att du borde klara av ta åt dig av mina åsikter. Ni är säkert duktiga och bra föräldrar i det mesta, men skaffar man så många barn måste man orka med att hålla humöret uppe. Självkalrt tappar vi alla tålamodet ibland men att upprepade gånger svära åt en så liten parvel efter att ha först ryckt honom i armen - fy. Det är ju din gubbe du borde blivit arg på (men inte inför barnen) - han betedde sig ju ruskigt dåligt som inte föregick som gott exempel och helt uppenbart struntade i vad du tyckte. Klart barnen vill få vara i vattnet om pappa envisas med att vara det! Som sagt, bra för dig att du har en hejaklack, men jag står för det jag tycker.

2010-02-12 @ 18:54:11
Postat av: Ewa

Tyckte absolut inte att du var hårdhänt mot honom, även mammor kan bli arga :)



Kram

2010-02-12 @ 19:50:50
URL: http://mammatill8.bloggplatsen.se/
Postat av: gitta

Leia va bra att du e perfekt på alla sätt o vis men skulle du kunna vara så vänlig o gå va de nån annan stans då ex familje liv där hittar du dina jämlikar!!! Fattar inte varför du envisas med att gå in på Mirkas blogg och tilrättavisa henne som att du skulle vara någon slags allvetare, men hallå du känner inte ens människan ifåga så vem e du o komma me dina åsikter och säga åt henne att ta till sig av dom?? Ta o dela me dig av din visdom till någon/några som vill ha den ist!

2010-02-12 @ 20:09:26
URL: http://gitts.blogg.se/
Postat av: tres

hahah fan vad löjliga endel är på familjeliv,där tror jag en hel del gammla bittra kärringar samlas och gillar att spy galla på okända människor och ta ut sin ilska och aggressioner på människor som inte förtjänar det, hade jag stört mig på nått du sagt eller gjort i teven så hade jag skrivit det här och inte på en löjlig sida och gnällt om det,det är ditt liv och dina barn och ditt val hur du uppfostrar dom!!

jag tycker de är strongt och tufft gjort att våga vara med i teve och visa ditt liv och dina tankar m.m. i teven,inte många som skulle våga detta i sverige, i sverige är alla så rädda för vad andra kan tycka och tänka och spelar annorlunda på dagis eller i mataffärer när det är folk runtomkring men ni är raka och ärliga och vågar vara er själva i teven,just därför jag älskar familjen annorlunda :) jag tyckte det var kanon att du vågade visa dig arj och säga ifrån när det gick för långt och dra en gräns istället för att bli som många andra föräldrar hade reagerat inför kamerna och stått och gulligt när barnen gör fel eller gör något dumt då skall man säga ifrån och han lyssnade ju inte och gick i vattnet och då blir han ju sjuk och förstör sina nya skor,jag hade med fått ett litet spel som du sa,har för mig du sa ordet spel.. tyckte du och din man är så söta när ni satt efteråt sen och du smålog och berätta om det,hihi :D och vadå kastade,herre då kastar jag mina barn flera gånger i veckan i sånna fall och svär vem råkar inte göra det någon gång ibland,jag tycker inte det är så farligt, det är mänskligt bara!

händer det nått som är farligt eller om barnen inte lyssnar så tar man tag dom i armen och drar bort dom därifrån och då i nio fall av tio så slänger sig barnet bakåt och stretar emot och benen blir som gele och dom kan inte stå upp,de vet la alla mammor :D men tydligen inte dom på familjeliv,tss :) du är kanon mamma!!

2010-02-12 @ 23:15:57
URL: http://lillamami.blogg.se/
Postat av: me

Leia, du står INTE för vad du tycker, om du hade gjort det så hade du skrivit ut för- och efternamn, mailadress och eventuell hemsideadress. Just nu är du en feg anonym skit så vräker ur dig dina synpunkter.

En skenhelig poltiskt korrekt person som utåt sett aldrig gjort något fel i hela ditt liv och aldrig förlorat humöret med ditt/dina barn (om du ens nu har några....om någon som bara är runt året räknas inte för då är inte tålamodet prövat)

Du uttrycker dig som att Mirka misshandlar sitt barn, du borde få en verklighetskoll och öppna ögonen.

2010-02-12 @ 23:30:51
Postat av: Mirka

Leia: Du skriver att jag svor upprepade gånger???

Var du där möjligtvis? Så vitt jag VET så sa jag ordet jävligt EN gång så överdriv inte är du snäll!

Sen definerar alla lite olika detta med att gå över gränsen....Du har tydligen rätt hårda gränser jämfört med de flesta i Sverige.....fine for me....jag gnäller inte på dig för det....

Jag har också gränser och men kanske inte riktigt såå stränga som dina;-)

Sen undrar jag lite...Vaddå att man måste orka hålla humöret uppe när man har många barn?!

Men det behöver man inte med få barn då eller??

ALLA människor tappar humöret nångång, OAVSÄTT antalet barn och vet du va`? Det är mänskligt och det är okej att göra det. Den som inte tappar humöret nån gång är rätt omänsklig enligt mig.

2010-02-13 @ 07:19:20
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Leia - Haha du vågar ju inte ens stå för vad du tycker. Fast du påstår det. Visar du aldrig känslor? Du är som en robot eller? Stackars DITT barn isåfall, han/hon kommer få en chock när han/hon ser den riktiga världen sedan. Jag skulle tro att barn mår bra av att se alla möjliga känslor! Om ett barn aldrig fått se en människa irriterad osv kommer dom få väldigt svårt att hantera sådant sen. Men lev i din lilla bubbla, en dag spricker den ska du se.

2010-02-13 @ 09:15:57
Postat av: Anonym

En sak till, Leia, jag tror inte ens du HAR barn. Det märks.

2010-02-13 @ 09:17:23
Postat av: Leia

Haha vad sjukt. Men kul att min kommentar fick så stor respons. Jo jag har barn, två stycken och fler blir det. Vi är en mycket trygg och kärleksfull familj och vi tränger inte ihop oss i en liten trång lägenhet så vi trampar på varandra och inte får gå på toaletten i fred. Det är ännu en sak jag tycker är fel, stora killen behöver privatliv. Det vill man när man är en tonårskille. Men bra att ni trivs med era liv, det är viktigast.

2010-02-13 @ 12:45:16
Postat av: Anette

Stå på dig Mirka! Klart att man blir uppjagad på sina barn ibland, annars är man inte normal tycker jag!

Jaså, Mirka borde ha blivit arg på sin man istället, men INTE framför sina barn. Jaså? Menar du att man inte ens får visa ilska och "kivas" framför barnen? Det tycker jag låter onaturligt! Inte skadar man barnen bara för att man bråkar så att de hör ibland, bara man kommer ihåg att visa när man blir sams också! Alla känslor är väl tillåtna?



Dessutom är det ju klart att man ska ha lite pli på barnen också, i synnerhet när dom är många.

2010-02-13 @ 14:18:39
Postat av: Mirka

Leia: Tycker inte att du behöver trampa på vårt liv som du nu gör. Ja, vi bodde trångt....men det betyder inte att barnen hade det sämre! Vem är du till o bestämma normerna vad som är bra/inte bra?? Finns nog massor av barn som har plats i överflöd men ändå så mår de dåligt, eller hur?!! Sen har Kevin delat rum med en bror MEN konstigt nog så sov han sällan i sitt rum ändå.....Han valde själv att oftast sova i stora rummet med sina 4 andra syskon....! Och nog har de fått gå på toa ifred. Bara jag som blir störd under toabesöken! Men men, eftersom du verkar såå klok så borde väl du kunna förstå att allt på tv är inte som i verklighet.

2010-02-13 @ 18:34:59
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Malin

Läste alla kommentarer Leia skrev...hon skulle gjort likadant om hon hade så många barn! Det var riktigt irriterande och läsa att hon tycker så och så! Du gjorde rätt som tog upp honom ur vattnet!

/Malin :)

2010-02-13 @ 18:39:20
Postat av: Leia

Nej men nu får ni verkligen ge er! Ni väljer ju att enbart se det dåliga och då får ni skylla er själva - allihop! Jag har skrivit att det är bra att ni är nöjda, att ni nog är bra föräldrar för övrigt etc, väljer ni att bortse från det så fine. Det jag tycker är uselt (och de jag pratat om detta med!!!) är att du upprepade (ja faktiskt, jävligt sa du två gånger åtminstone som kameran valde att ta med)svor åt din lille och lyfte honom i en arm (kan gå ur led!) ha vett att lyfta honom i båda åtminstone som i alla fall inte kan skada. Alla blir vi arga på våra barn ibland, men det är ingen ursäkt till att svära åt dem och vara fysisk på ett otrevligt sätt. Likaså så tycker jag faktiskt att det är illa att skaffa så många barn i en liten lägenhet, barn behöver utrymme att leka och väljer man att bo i lägenhet måste de också få hjälp ut ofta - vilket jag kan tänka mig är svårt att ge när man har så många barn! Jag önskar er familj allt gott och hoppas innerligt att ni allihopa, föräldrar som barn är lyckliga och ger/får mycket kärlek. Men att påstå att jag skulle ha gjort likadant om jag hade många barn som Malin skriver - det är ruskigt dåligt! Jag skulle inte göra så om jag hade många barn - var i hela friden har du fått det ifrån? :O Att tappa tålamodet ibland gör vi alla, men väljer man att ha så många är det viktigare att ha massor av tålamod - så att man inte tappar det och orsakar obehag för sina barn, har man dåligt tålamod ska man inte ha barn över huvud taget tycker jag. Att man skäller på sina barn då de gör tokigt är självklart, men att svära och dra i dem är FEL - och det är väl vad du lär dem också?! Tänk om du svurit åt och dragit hårt i din man - då hade det minsann blivit liv i luckan, och ännu värre om HAN hade gjort så mot dig! Därför tycker jag att man ska bemöta barn med precis samma respekt som man bemöter vuxna, och har man många barn måste man vara extra kärleksfull då tiden inte räcker till på samma sätt som för oss som har färre barn.



Sak samma, ni alla väljer att inte alls lyssna, ens på bitar ur det jag säger så jag avslutar här men Mirka - jag hoppas att era barn mår bra och att ni mår bra! Ta gärna åt dig lite av det jag framfört, jag är inte ensam om att tycka så. Det du inte tycker stämmer - det struntar du bara i. Trevlig helg!

2010-02-13 @ 19:34:05
Postat av: Anonym

Haha Leia, vilken patetisk människa du måste vara som sitter här och klagar på Mirka som du inte ens känner. skrattar Du kan inte fått nåt på länge. ;-) Du måste hittat hit direkt från familjeliv och de bittra fittorna.

2010-02-14 @ 09:11:12
Postat av: emelie

Varför inte bara lägga ner? Om man har ett intresse av att hitta fel i andra familjer kan man väl ägna sig åt att hjälpa barn som blir misshandlade av sina färäldrar, sexuellt utnyttjade eller varje dag får se sina föräldrar höga och fulla. DE barnen tar skada. Så om man nu har ett starkt engagemang för hur folk tar hand om sina barn så kan man väl vända sig till de familjer och barn som HAR problem.

2010-02-15 @ 15:47:34
Postat av: Rosanna

Hej Mirka.. Jag vill först säga att jag tycker att ni är en jättefin familj.. jag vill själv ha barn en dag :) jag älskar barn å har alltid gjort..själv hade jag en dålig uppväxt med misshandel å sexuellt utnyttjad osv, men jag har bearbetat allt.. mår mycket bättre idag och jag har ingen hemlighet att bära på ensam längre. Men så blir jag lite fundersam när jag läser om den här Leia, hur är hon funtad?? jag tror inte ett dugg på att hon har barn, hennes uttryck: jo jag har barn, två stycken och fler blir de låter väldigt avundsjukt å att man inte alls har de så bra, men vem är jag att döma? oftast dömer jag ingen om de inte är en idiot förstås :) jag gillade avsnittet igår när ni var i Finland å jag såg dina föräldrars miner när ni räknade upp barnen :) ni är så kärleksfull familj, önskar er alla lycka.. Rosanna

2010-02-17 @ 00:24:42
Postat av: Anonym

Det var Thor som lyftes i armen och Oliver det svors till. Om det ska vara så noga.

2010-02-17 @ 14:59:17
Postat av: Marie

Hej och hå.... Alla som vet bäst och som tycker att hela världen ska göra som de är så trist! Vi är alla olika, vi gör olika, säger olika och tänker olika. Vare sig det ena eller det andra är bättre eller sämre! Man måste ju ändå tro att alla gör sitt bästa utifrån sina förutsättningar. Många barn behöver inte alls få mindre tid, sämre omvårdnad eller brist på kärlek, plats eller pengar. Kärlek kan inte delas bara växa:-) Alla mammor och pappor är sina barns bästa föräldrar!

Så ett barn eller tio, alla kan bli trötta, sura och otrevliga, men som sagt det är inte beroende på antalet barn.



Kram till alla fantastiska föräldrar som inte vill annat än sina barns bästa!

2010-02-19 @ 08:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0