Besök:-)

Nu så har min kära syster kommit så passar på att umgås med henne så mycket det går:-)

Igår hade jag huset fullt med besök.....Först kom Gitta, sen Paulina, sen Linda och till slut då min syster:-)
Mitt i allt hade jag även tvättstuga så det blev lite stressigt värre......

Barnen var överlyckliga för att få umgås med kusinen Denise och även sin moster, så mycket stoj blev det:-D

Vi lagade våfflor åt barnen och åt en "vuxen-middag" efter de. Även Emmelie och min mamma kom på middag:-)

För första gången stannade Milja (syrran) och Denise över natten och det var jättespännande tyckte barnen:-)
När alla barnen väl hade somnat, hade jag, Peter o syrran en mysig lugn stund och pratade på om massor. Jag orkade vara uppe till strax efter 23 :-D Slocknar ju annars efter kl.20-21 i soffan *S*

Idag har jag och syrran tagit med vår resterande tvätt som inte hann tvättas igår ,till vår bror och där vi utnyttjade hans tvättstuga:-)
Vi hämtade hem lite kinamat till lunch , såå gott:-)

Nu har syrran några ärenden att ta hand om så jag åkte hem för lite vila....

Just ja....Fick ett oväntat samtal idag! Min "så kallade" pappa som bor i Finland ringde!! Det har inte hänt mer än 2 gånger tidigare sedan 1986 och de gångerna ringde han för att min farmor ville prata med mig!
Hur som helst så ville han veta var min storebror var då det inte gick att ringa till honom (han är utomlands på sem).....Sen fick jag en liten uppdatering om vår farmor som börjar bli sämre, hon är 94år så det är inte så konstigt egentligen:-(
Har absolut inget till övers för gubben och jag ser inte honom ens som en flyktig bekant men är glad att jag fick en uppdatering om farmor som är en underbar människa:-)

Jag har fått många kommentarer och vissa frågor och ska försöka besvara dessa frågor så småningom:-)
Som ni har kanske märkt så har jag ändrat lite ang. gästinlägg till att de ska godkännas före!
Gillar inte att behöva göra så men orkar inte med all "skit" som har varit och har inte alltid energi till att bemöta allt det, vilket jag känner att jag måste göra om det ligger ute:-(
MEN hittills så har jag publiserat allt och kommer att fortsätta med det så länge "tonen" är någorlunda bra;-)

Till helgen ska vi försöka tömma vår gamla förråd och på söndag åker vi ut på en trevlig utflykt:-)
Nästa vecka är det sportlov och Kevin och Linnéa kommer väl att tillbringa den i "sportlovspalatsen", i simhallen där de har massa roligheter under veckan:-)

Idag är det slaskigt värre men jag välkomnar det faktiskt:-) Känns bra efter all kyla liksom:-D
Och jag såg årets första spindel på balkongen i onsdags! Vårtecken kanske;-)

Visse ni förrästen om att det är "white trash"- varning om mig?! Fast det positiva är tydligen att jag har barnen med samma man vilket inte är så vanligt när det gäller "ghettotjejjer"!
Detta har någon skrivit i tv4.se:s diskutionsforum.....
Jag själv orkar inte äns kommentera det där....blev faktiskt rätt full av skratt! Undrar om människan har tittat lite väl mycket på amerikanska filmer el. nåt?

Ja, ännu ett litet "bevis" på folks trångsynthet......

Ha en underbar helg och ta lite extra väl hand om er;-)

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Fyrbarnsmamma

Idag såg jag dig i Märsta Centrum:)

Jag tycker ni verkar så mysiga,var påväg att hälsa men fegade ur dessutom hade ag min sjövilda 3-åring med mig:)

Ha de gott med barn&bebis i magen!

2010-02-26 @ 14:54:46
Postat av: Annica

mysigt med syrran hemma!

tråkigt med trångsynta människor, stå på dig vännen, du e bäst!

kram

2010-02-26 @ 15:23:58
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: f

Hej!



Jag undrar när det kommer upp bilder på eran nya lägenhet?



2010-02-26 @ 17:11:15
Postat av: Emelie

Jag har läst lite i dina tidigare kommentarer och blir så ledsen över vad människor skriver. Det är en klyscha men ändå så himla sant att människor som skriver sådana saker inte är helt nöjda med sitt eget liv. Varför annars lägga ner så mycket tid på att döma och trycka ner andra? Jag vill jättegärna ha barn i framtiden, dock skulle jag aldrig i livet vilja ha 10 st MEN för det skulle jag aldrig klaga på de som vill det. Jag älskar att kolla på er familj!!! TACK OCH LOV att vi alla är olika!

2010-02-26 @ 17:12:11
Postat av: Mamma10

Ha en bra helg !!!

2010-02-26 @ 17:48:48
URL: http://www.metrobloggen.se/ville
Postat av: vendela

Ja det är nästan som att man blir lite full i skratt åt vad tokiga folk är!? Vad bra att du "fick veta" att du är en white trash med guldkant ;-) (OBS! ironi)



Får önska dig en riktigt trevlig helg, och snart är det måndag igen så man får se er igen :-)

2010-02-26 @ 18:18:55
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Postat av: Mia

Äsch, men en sån ofantligt fånig kommentar (på tv4, bemödar mig inte ens att gå dit och läsa). Om hon baserar det på vad hon ser på tv om er, så förstår jag inte hur hon är funtad. Jag blir lugn och glad bara jag ser dig och barnen. Du är en helt fantastisk mamma!



Det låter som ni har en toppenhelg framför er och extra bonus med sportlov därpå! :)



kram, kram

2010-02-26 @ 18:31:47
URL: http://miaspearls.blogspot.com
Postat av: emma roos

hej jag brukar se på familjen annorlunda och ni verkar ha det lite jobbigt men ändå mysigt. och föresten du har en s´skit snygg blogg!



ps. gå gärna in på min blogg och svara

2010-02-26 @ 20:22:08
URL: http://wwwnissenemma.blogg.se/
Postat av: C

Jadu. Du får lova att inte ta åt dig! NI är jätte bra föräldrar. Så det så! Er familj verkar jätte mysig!

2010-02-26 @ 20:24:12
Postat av: Mirka

Fyrbarnsmamma: Klart att du kunde ha kommit fram o sagt hej:-D Hade varit kul:-)



Annica: Tack vad du är snäll:-)



f: Det kommer när datorn är fixad...har lagt energi på annat just nu;-)



Emelie: Tack för dina snälla ord:-)



Mamma10: Tack detsamma;-)



Vendela: Ha ha haa, visst är det bra o få veta det:-D



Mia: Tack snälla du:-)



Emma Roos: Tack, skaa kika in hos dig;-)



C: Nä, lovar att inte ta åt mig:-D Jag blir upprörd en stund men lyckas skaka av mig det negativa rätt fort....Jag vet ju ändå bäst hur mitt liv ser ut;-)

2010-02-26 @ 20:53:13
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Lisa (sjubarnsmamma)

Ja jag har inte samma pappa till alla mina 7 barn men jag är ingen ghettotjej ändå. Det kan finnas orsaker till varför man har det som man har det. De som har samma pappa och lever gott med mannen kan skatta sig lycklig.



Ha en fin kväll!

2010-02-26 @ 21:24:56
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: Anna i skåne

Jag är själv inte inne på tv4:s sida och läser men varför folk skriver elaka saker till dig fattar jag inte. Jag läser din blogg och kollar givetvis på programmen och jag tycker bara ni är så goa hela familjen. Ni är enkla människor och det gillar jag. Ni har stor familj och det tycker jag är underbart att ni har. Själv har jag inte merän 2 barn men det är 2 underbara barn precis som era verka vara. Nää lyssna inte på vad andra klagar på. Ni är bara bäst. kram

2010-02-26 @ 22:32:07
Postat av: Sara L

Men gud så larvigt... vad är det för idioter till människor som säger sådant om dig? DU verkar vara världens bästa mamma, och du drar ett stort lass. Det kan inte sägas tillräckligt många gånger hur glad och positiv du är till allt...



Dina barn är så fina allihop och den som kallar dig/din familj för något kan ju bara titta på sig själv. För en finare familj är svårt att hitta!!! :) Att visa kärlek till sina barn/nära och kära är ALLT! och det GÖR NI!



KRAM /Sara,19

2010-02-26 @ 23:54:37
Postat av: Susanne

Hej Mirka!

Måste också säga att ni är en toppen familj som ger varandra, barnen, släkt och vänner en massa kärlek och värme! Ingen är perfekt som förälder oavsett hur många barn vi har men man gör så gott man kan och mera kan vi inte göra och bara det duger för din familj är det bra. Det jag tycker är så mysigt med er det är ju att ni är ute ihop med alla era barn och gör så mysiga små saker ett ex som då Peter och barnen gjorde cykel gupp och upp på altanen och ned med alla cyklar och vips vara hela familjen där och lekte klättrade i träd och grillade. Man bara ler mysigt tycker jag. Sköt nu om dig Kram.

2010-02-27 @ 07:44:17
Postat av: ann

Gå inte in på tv 4 sida om du mår dåligt av det. Dom kommer fortsätta skriva...



De flesta jobbar på sportlovet ungarna är på fritids, dagis äldre hemma. Så det är inte så många som är i "Åre" och åker skidor.Vi föräldrar kan inte ta ledigt när som helst från jobb vi måste dessutom försöka få in pengar till mat och husrum.

Själv är jag sjuk orkar inte ta mej någonstans fast jag inte har 10 barn.Så mina ungar åker aldrig någonstans mer än till släkt på sommaren.

En del tror barn ska växa upp i en nöjesvärld. Visst de ska få göra kul saker men sånt kan man göra hemma med.



Ha ett mysigt sportlov med dina barn och man!

2010-02-27 @ 07:55:09
Postat av: Lillmonster

Mysigt att ha familjen runtom sig. Passa på att mys så länge det bara går.



Gällande kommentarer så förstår jag dig att du vill godkänna först. Det hade jag också gjort då det tyvärr finns alldels för många människor som har alldeles för mycket tid över för att kunna lägga sig i andra människors liv. Jag brukar försöka tänka som så att det är mest synd om dem. De måste ha rätt innehållslösa liv om de ska orka hålla på som de gör.

Sträck på dig och var stolt! :)



Kram Kram

2010-02-27 @ 11:44:39
URL: http://lillmonster.com
Postat av: Åsa

Nej men skit i de människorna som kommenterar elakt. De är bara avundsjuka på att du och din man klarar av allt.

Jag tycker det skulle vara så intressant och nyttigt att få lite ekonomi tips av dig. Hur klarar ni av att dra runt hela lasset?

Även mat tips vore intressant.

Helt enkelt, hur får ni ihop vardagen ekonomiskt?



Fortsätt vara den underbara mamma du är!

2010-02-27 @ 13:11:07
Postat av: Lisa

Hej! Jag hoppas att du inte tar åt dig allt för mycket av alla idiotiska kommentarer som skrivs. Ni verkar vara en helt underbar familj och barnen är jättefina och ser ut att vara hur lyckliga som helst! Hoppas ni får en fin helg med din syster och hennes dotter!

2010-02-27 @ 13:29:28
Postat av: Linda

Hej!

Kul att du bloggar. Följer er och de andra familjerna varje måndag men nu kan jag ju följa dig här!! KUL!



Hoppas ni har en härlig helg!! Här i norr har vi ännu inga vårteckan.....snöar för fullt igen!!!=)



Ha det! Kram!

//Linda i Umeå

2010-02-27 @ 13:57:06
URL: http://mittlivmedthyra.blogspot.com
Postat av: babymyz

Hej hej,tycker du gjorde helt rätt i att koda kommentarerna,så du själv kan koll VILKA SOM SKA KOMMA UT ELLER INTE..

Låter som ni hat det super super när din syster kommer på besök..

Bor hon i finland då förståss,och även din mamma?

Dina barn kan ingen Finska alls eller??

Ha en trevlig Lördag med allt vad det kan åstakomma..

Har ni vägen om GBG på sommaren,vore det härligt att få träffa en så go familj som er,inte för att ni är med i tv o det,utan för att ni som människor verkar så helmysiga..diggar lilla THOR..Collt namn oxå:=)

Kram Marie

2010-02-27 @ 16:42:58
URL: http://babymyz.blogspot.com
Postat av: Ewa

Kikar in och önskar hela familjen en trevlig helg

2010-02-27 @ 19:27:24
URL: http://mammatill8.bloggplatsen.se
Postat av: ann

Skulle också gärna vilja ha tips hur man får i hop ekonomin mat.

2010-02-28 @ 10:28:01
Postat av: Moa

Folk ÄLSKAR att använda uttrycket White Trash! Hoppas du inte tar åt dig, det är väl människor som inte har något bättre för sig än att klaga på andra...

2010-02-28 @ 20:20:31
Postat av: Maria

Trist att folk ska ha så mycket kommentarer och tycka så mycket. Ta inte åt dig!



Jag älskar verkligen programmet Fam Annorlunda och det är så kul att se hur andra stora familjer löser saker och ting. Nu har vi visserligen bara sex barn men man ska aldrig säga aldrig på den fronten...



Kram

2010-03-01 @ 11:21:40
Postat av: helena

hej Mirka!

jag är förskollärare och fyrabarnsmamma!

Jag tycker att ni verkar vara fantastiska föräldrar till alla era barn, ni är lugna och omsorgsfulla och dessutom göra fina saker med dem som att grilla, måla, städa och snickra. Ni har dessutom så himla gulliga ungar! Allt gott till er!

2010-03-04 @ 13:13:51
Postat av: Mirka

Helena: Tack:-)

2010-03-04 @ 14:29:25
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hej Mirka!

Jag följer familjen annorlunda varje vecka och jag tycker att ni verkar vara en helt underbar familj och du är absolut INTE white trash. Varför måste folk skriva sånt?

Jag tycker iallafall att du verkar helgullig! :)

2010-03-05 @ 21:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0