Julen 2010:-)

Först vill jag önska er alla en god fortsättning!! Jag hoppas att alla fick en trevlig jul:-)

Vi har haft det bara bra, tagit det lugnt i hemmets vrå:-)

Jag och de strörre barnen åkte ju och handlade de sista klapparna i onsdags......eller inte riktigt för Peter åkte efter jobbet och köpte det absolut sista som var Thors julklapp. Duplo tågbana:-D Sen blev det väl lite mera till de andra barnen med:-D


Linnéa, Selina och Jennifer:-)

Jag satt hela kvällen och slog in klappar, tills pappret tog slut.......
I torsdags var alla barnen hemma och jag tvättade och fixade till hemmet:-) Hade mycket hjälp av Oliver som vägrade att låta mig dammsuga:-D

Han kan hålla på hur länge som helst och rent blir det också:-D

På kvällen slog jag in de sista klapparna och griljerade skinkan och sen var allt klart inför julen:-)
Vi tog oss varsinna obligatoriska skinkmackor innan det var läggdags:-D


Fina ljuslyktor som Alice, Oliver och Jennifer gjort:-)


Nästan alla julklapparna på plats:-D

Barnen var uppe tidigt på julaftonsmorgon och sååå förväntansfulla:-D Julafton = tjat, tjat tjat:-D
Hela förmiddagen tog vi det rätt lugnt, klädde på alla, barnen lekte, fikade lite mm:-)

Nellie ålar sig fram överallt nu och älskar att vara i småbarnens rum:-D

Emmelie kom kl.14 och hade med sig sin locktång så hon började direkt med att locka tjejernas hår:-)
Till slut var det dags för Kalle Anka och medans de flesta tittade på det så började jag fixa med maten.....




Det mesta fick till och med plats på bordet:-D
Alla åt med god aptit och jag själv var i alla fall sprickfärdig efteråt:-D

Nu tjatades det verkligen efter julklapparna men då fick barnen först gå med på ett gemensamt foto på alla:-D

Inte det bästa fotot med min skitkamera men men.....

Efter fotograferingen sprang alla ner till allrummet och började dela ut klapparna:-D Det funkar inte riktigt längre med att alla sitter och en delar ut utan här är det mer kaotiskt, alla letar efter sina klappar och sen sitter de och river och sliter upp papprerna:-D:-D Inte det lättaste att hänga med och försöka fota och när pappret började rivas så hade jag fullt sjå med att hinna plocka upp allt skräp så inte hela allrummet var övertäckt med det:-D


Jakten kan börja....:-D


Thor fick en hjälpande hand:-)


Linnéa:-)


Emmelie hjälpte Nellie med hennes klappar och den absoluta favoriten var den berömda Sophie the giraff:-D


Victor:-)


Även mamma har varit lite snäll tydligen:-D Fick badsetet av tjejerna och kameran av maken:-D

När alla hade öppnat sina klappar och jag hade lyckats få bort det mesta av skräpen så var det dags för mig att gå till min mamma för det traditionella julkvällsfikat:-) Tjejerna följde med mig och killarna stannade hemma med Peter.
Alla mina syskon med sina respektive var hos mamma och det blev en liten julklappsdelning med fika där:-)

När vi väl kom hem så var det dags att tänka på refrängen och försöka få alla i säng:-)

Lördagen blev en riktig slappardag hos oss:-) Barnen var uppe med tuppen och pysslade och lekte med sina nya saker.....precis som det ska vara mao:-)
Jag tänker inte rabbla upp exakt allt de fick men i det stora hela så blev det ett antal Barbiedockor+tillbehör, radiostyrda bilar, pyssel i massor, pusselbollar, keaboard, kläder i massor, duplo tågbana+klossar,nya sängkläder, flera nya xbox-spel, filmer mm mm:-)


Jennifer och Selina drog sig undan och pysslade:-)


Selina i sin nya prinsessklänning:-)


Nellie:-)

Även söndagen blev lugn och det gjordes inte mycket alls, jag hade tvättstugan annars var det lugnt:-)

Igår fick vi trevligt besök av Helena och hennes pojkar men det besöket slutade ju mindre roligt men jag är tacksam över att Helena erbjöd sig att stanna hos oss och passa barnen när jag var tvungen att åka till sjukhuset! Tack vännen;-)

Kommentarer
Postat av: 4U2

Hoppas det inte hände ngt tråkigt efter så mkt roligt.

2010-12-28 @ 16:16:13
URL: http://4u2really.blogspot.com/
Postat av: Mia Fridh

Hej Mirka



Jätte mysiga bilder från er Julafton

Vad ledsen jag blev för er skull när jag läste om missfallet

Gumman Tänker på dig så mycket Förstår att det känns svårt



Många Kramar och tankar till dig Mirka med Kärlek

2010-12-28 @ 16:32:38
Postat av: Veronica - 3barns mamma som väntar 4.e

Vad roligt att du bjuder på så mycket bilder :)

Ni ser ut att ha haft en mysig jul, roligt med så mycket barn :)

sjukhus? läskigt :(

kram

2010-12-28 @ 16:49:23
URL: http://www.virrisbyvirris.se
Postat av: maria

Hej! Så kan man ju inte avsluta ett inlägg ju... Hoppas att det inte var något allt för allvarligt som hände. Hoppas allt ordnar sig till det bästa.

2010-12-28 @ 16:56:23
Postat av: Carro Andersson

Först vill ja bara beklaga missfallet!

Fy så tråkigt!!!



Sen har ja en liten fråga ang ljuslyktorna. Va använder ni för färg och vart har du köpt den.

Min lilla på 1,5 målade lyktor med fingerfärg men d försvinner ju i vattnet.. men vet inte vilken annan barnvänlig färg ja kan använda!

2010-12-28 @ 17:26:20
Postat av: GBP

Läser inte folk hela bloggen med tanke på kommentarerna på det här inlägget.



Stor kram till er. Ser ut att ha varit en mysig jul trots det tråkiga slutet.



http://healthaboveall.blogg.se/ - bloggar om livet efter en magsäcksoperation

2010-12-28 @ 17:35:52
URL: http://healthaboveall.blogg.se/
Postat av: Mirka Norrström

Carro: Barnen har gjort de lyktorna på dagis och då använt glasfärg. När lyktan är färdigmålad så ska den i ugnen 170 grader i ca. 30min så att färgen sätter sig ordentligt:-) Googla på glasfär för inbränning så hittar du det:-)

2010-12-28 @ 17:37:11
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Åh så ledsamt:(

Ni är en sådan inspirerande familj att läsa om och jag måste bara få säga att jag tycker ni verkar vara så himla bra föräldrar! Härligt att det finns familjer som "vågar" gå utanför normen med att skaffa barn, ni gör VERKLIGEN ett kanonjobb båda två!

Blir GLAD av att läsa din blogg.

Ta hand om varandra/ Jeanette 3-barnsmamma.

2010-12-28 @ 18:01:07
Postat av: sandra

Blev så leden när jag ditt tidigare inlägg , men vännen man får tänka positivt, just detta lilla frö var inte ämnat för att stanna, det bara var så...Är det meningen att ni ska få en liten elva så kommer detta att ske, men inte just nu och inte denna gång. Hoppas att detta kan kännas tröstande för jag vill verkligen inte göra dig ledsen fina Mirka. Har du varit med om missfall tidgare eller har du klarat dig i från detta? Du behöver inte alls svara om du inte vill men tanken slog mig...

2010-12-28 @ 18:22:23
URL: http://mittnyabattrejag.blogspot.com
Postat av: Joanna-Ett aspergerliv

Vill du ha chansen att bli veckans blogg?

Besök denna länk och anmäl dig:)

http://domkallarmighannes.blogspot.com/2010/12/vill-du-bli-veckans-blogg_25.html

2010-12-28 @ 18:43:09
URL: http://domkallarmighannes.blogspot.com/
Postat av: Hannes Lindgren

Det var många klappar det!



Kram på er, ha ett gott slut och gott nytt!

2010-12-28 @ 19:26:39
Postat av: therese

beklagar sorgen

kram

förresten har nog missat lite med emelie e det peters dotter eller någon bekant?

2010-12-28 @ 19:39:08
Postat av: TjockisMamman

Beklagar mirka eran MF hemskt att förlora någonting så kärt som det är när man väntar på smått...



Massa styrke kramar och tat det lugnt...



//TM

2010-12-28 @ 19:55:17
URL: http://timaki-timaki.blogspot.com
Postat av: oreo.

Jag har hört att man lättare får missfall och komplikationer när man är äldre.. och fostret blir ofta missbildat :( synd att det blir så, äldre mammor är ju oftas förståndigare än yngre, tycker jag iaf. Någon som håller med ;)

2010-12-28 @ 20:01:34
Postat av: Cissa

Åh, vilket tråkigt slut på en i övrigt fantastisk jul!



Beklagar djupt!

2010-12-28 @ 20:50:19
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com
Postat av: Anonym

som så många andra så beklagar jag att det inte blev som ni ville...synd, men en sak som slår mig är vart är tomten???! har inte alla barn familjer som firar jul tomte?

2010-12-28 @ 21:18:56
Postat av: Fatima (Isayah's mamma + BF 32 mars)

Vilken fin blogg du har, Underbart med stora familjer <3

2010-12-29 @ 00:55:19
URL: http://www.thistakes.com
Postat av: Ia

Hej Mirka,

Vet du varför Tina i Älvdalens blogg inte går att öppna eller har du nån länk till ev annan bloggadress??? Eller hennes mail? Tack på förhand, ser fram emot att se er på tv på måndag, KRAM.

2010-12-29 @ 10:30:23
Postat av: sussie

Oliver e ju bara såå störtskön när han är igång med damsugaren. Min lilla 4 åring tyckte med det va kul när han var mindre. Ta vara på den tiden när han städar och fejar runt. Han blir säkert en bra hjälpsam man sen när han blir äldre. Beklagar verkligen er förlust med. men man kan se det som så med det som inte bådar gott stötter kroppen bort själv. Har själv haft 7 missfall innan jag fick min första som idag är 19 år.Sen efter han fick jag 4 barn till så det går. Hoppas att ni får ett bra nyår. Kram på er.

2010-12-29 @ 11:05:03
Postat av: Emma

Ni verkar ha haft en underbar jul! Beklagar verkligen sorgen.. Kram till er

2010-12-29 @ 11:19:36
Postat av: Jessica m 3

Ni verkar ha haft en bra jul trots allt och roligt med en ny kamera :o)

Men jag är verkligen ledsen för ditt missfall, hoppas du snart blir lite piggare.



Kram Jessica

2010-12-29 @ 11:47:13
URL: http://sirenofthewoods.blogspot.com
Postat av: Caroline

Vill önska dig god fortsättning,samt en krya på dig hälsning:) Vill också beundra dig att du har så fina

rena och välskötta barn, alltid så fint klädda och alltid så rena! Hur hinner du med människa du har ju faktiskt 10 barn!!! Du måste vara gjord av stål.

Tråkigt med det som hände för er! Men det är till och ta nya tag!!MVH Caroline S

2010-12-29 @ 12:20:09
Postat av: Anonym

Vill önska dig god fortsättning,samt en krya på dig hälsning:) Vill också beundra dig att du har så fina

rena och välskötta barn, alltid så fint klädda och alltid så rena! Hur hinner du med människa du har ju faktiskt 10 barn!!! Du måste vara gjord av stål.

Tråkigt med det som hände för er! Men det är till och ta nya tag!!MVH Caroline S

2010-12-29 @ 12:20:58
Postat av: Jaana

Tråkig avslut på julen, krya på dig... ((styrkekramar))

2010-12-29 @ 13:12:11
Postat av: Jessica

Beklagar sorgen Mirka. Vet inga ord som kan göra det bättre riktigt men som en annan läsare skrev så var inte detta elfte frö ämnat för er! Det kommer förhoppningsvis fler!

God fortsättning och ett gott nytt år till hela familjen!

Många kramar

Jessica

2010-12-29 @ 15:24:30
URL: http://yanoz.blogg.se/
Postat av: Susanne

Har hittat din blogg och även följt er på tv

Själv har jag 9 barn och 4 barnbarn

Jag vet vad det vill säga att ha en stor familj

Susanne

2010-12-29 @ 21:32:36
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Låter som en härlig jul! :)



Stor Kram!

2010-12-30 @ 00:19:03
URL: http://www.lagomtnormativt.blogspot.com
Postat av: Anna

Vi tycker det var roligt att Nellie gillade giraffen Sophie :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0