Graviditets-dille?

Jag har sällan eller vad jag kan komma ihåg så är det nog aldrig haft någon graviditets-dille.
Men undrar om jag kanske har fått det nu? Inte så att jag är sugen på nåt av det vanliga typ clementiner, lakrits mm utan jag har just nu ett tvångsmässigt behov av att baka! Efter varje bak så lovar jag mig själv att nu bakar jag inte på några dagar men nästa dag går jag bara och funderar på något nytt att baka:-D

Här om dagen blev det ju chocolate chip cookies



Och choklad/kaffesockerkaka


Gott som bara den:-D

I förrigår fick vi besök av gamla grannen Ammie och jag bakade 2st sockerkakor:-)

Igår var jag bara tvungen att testa baka choklad macarons! De var tyvärr rätt tidskrävande att göra så lär inte baka de alltför ofta. Sen kan jag också säga att det blev världens fulaste och minsta macarons:-D:-D Men vem bryr sig för de gick att äta:-D Och nästa gång vet jag hur jag ska göra för att få de snyggare;-)


En bit på vägen....

till färdiga macarons:-)

Annars så har det varit rätt lugnt här:-) Hade tvättstugan hela dagen lång i torsdags och igår var ju barnen lediga från dagis så vi började dagen med en promenad till affären och sen förbi dagiset för att hämta vår "julgodis" - 3st stora vitlökssalamin som vi varje år köper av en fröken som säljer de åt sin sons hockeylag:-)
Kan bara säga att en salami är redan uppäten:-D


Morgonmys i soffan i väntan på frullen:-)

Medans jag bakade igår så pysslade barnen med lite nya pysselsaker:-)

Vilket resulterade i många fina kort:-)


Söta Thor:-)


Jennifer älskar att få mata Nellie och tjatar om det flera gånger om dagen:-)


Lite myspys på golvnivå:-)

Igår tittade vi ju då givetvis på Idol....som typ 1 miljon andra:-D
Och säga vad man vill så äger Jay fullständigt!! Jag är rätt allätare när det gäller musik men hårdrocken ligger alltid närmast hjärtat på mig:-) Och bland de största favoriterna finns Metallica! Och Jay klarade av deras låt galant! Men när han sjöng Presleys låt så reste sig håret i hela kroppen på mig....wow säger jag bara!!
Hur det gick för de två andra så bryr jag mig inte så värst mycket för ingen av de har imponerat på mig alls....jag förstår inte hur de har kunnit vara kvar så här länge? Men men smaken är ju som baken:-D

Idag väntar vi på trevligt besök igen så det lär nog bli lite bakning idag med:-D

Kommentarer
Postat av: Izabelle

Vi har också sånt där pyssel, men vi fick inte vårat igår, synd, för jag älskar ju att pyssla ;)

Ha en trevlig dag!

2010-12-04 @ 13:22:28
URL: http://izabellelindberg.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Duktig du är på att baka. :) Kan man få receptet? ;)

2010-12-04 @ 13:24:02
Postat av: Annica

hihihi, ja familjen e väl glada över ditt bakande=)



aaaa shiiit alltså Jay e grym!! håret reser sig på mig me så fort man hör hans röst, håller med om de andra två, Olle och Minnah, dom har inte impat på mig heller, visst dom e duktiga, men inget som sticker ut. Go Jay!!!



kram på dig Mirka

2010-12-04 @ 13:25:08
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Blir så sugen, nä, inte på att baka, men på att smaka! Jag är inte gravid, hehe, men är så vansinnigt sugen på risgrynsgröt! Äter både kall å varm!

Kramar till er alla hälsar:

Hon utan bak!

2010-12-04 @ 13:29:07
Postat av: Anonym

Hej

jag äslakr dina bakverk..kan man fa receptet pa chocolat-cookies

tack pa förhand

2010-12-04 @ 14:33:51
Postat av: Johanna

Hur har Jay imponerat annat än med sin sång? Jag är skitförbannad över att en person som är beroende av droger får vara med i ett program som följs av så många unga. TV4 har strikta regler om att det råder förbjud för bl.a droger men helt plötsligt följs inte dessa....?



fel tycker jag....

2010-12-04 @ 14:59:06
URL: http://freyla.blogg.se/
Postat av: Mary

Kan misstänka att din familj, vänner och grannar inte är speciellt ledsna om du nu fått en sådan graviditets-dille;)



Alla diskuterar idol jag måste vara den enda i sverige som inte tittar!

2010-12-04 @ 15:33:06
URL: http://justinlife.bloggplatsen.se
Postat av: Petra

Va du är duktig på att baka! Ser så gott ut så! Mums! :)

2010-12-04 @ 16:45:59
URL: http://jagominaalsklingar.blogg.se/
Postat av: Leah

Det är nästan så att jag blir avundsjuk på dina barn! :D haha.. Får de smaka allt?

2010-12-04 @ 16:53:21
Postat av: Monica

Många människor i dag är beroende av mediciner o alla lider vi av någon form av missbruk o jag tycker inte man ska dömma någon som har ett trasigt liv..Man vet inte vad människan gått igenom(detta var till en som kommenterade o inte till dig Mirka)Han äger grymt mycke:en färdig idol i love him...ge alla en chans..Man ser hur han försöker o jag tror detta kan ge honom en rejäl skjuts framåt o en chans att komma i från drogskiten

Mirka:kul med dina baknojjor..Själv bakar jag städar fejar o donar somm värsta överaktiva människan som gravid..Kram Monica/syster till två heroinister

2010-12-04 @ 16:55:34
Postat av: Hanna

Men Mirka! Du kan ju inte lägga ut alla godsakerna du bakar utan att samtidigt lägga ut recepten!! =)

2010-12-04 @ 17:38:39
Postat av: Johanna

Monica: Jag dömer inte honom, jag tänker på tv4's regler som är så strikta men som alla tydligen bara skiter i och låter honom fortsätta tävla. Han bröt mot reglerna och får vara kvar, det är DET som stör mig.

2010-12-04 @ 17:45:05
URL: http://freyla.blogg.se/
Postat av: marina

åh är du också gravid? när är du beräknad? jag väntar fjärde nu, är i vecka 13.

2010-12-04 @ 18:11:49
URL: http://allaminahjartan.blogg.se/
Postat av: carolin eklund

vad har ni för adress

gillar er ni är undebar jag bundra dig och tycker om att skriva vanliga brev vore kul och brevväxla

tacksam svar Kramar Carolin

2010-12-04 @ 21:16:45
Postat av: Sara

Håller med Hanna,du kan ju inte lägga ut godsakerna utan recepten!!;)Att Jay är bäst är det ingen tvekan om heller för den delen!!Ha det bra och hälsa familjen!

2010-12-04 @ 23:07:38
Postat av: Anna

Johanna: Han fick ett återfall eftersom han är gammal missbrukare men han har ju tagit tag i sitt liv.Och nu får han ju garanterat lämna urinprov varje vecka..

Han har fått sitt kast inför hela svenska folket & det vill han nog inte göra om.

2010-12-05 @ 10:44:06
Postat av: Johanna

Anna: Ja men han bröt fortfarande mot regler. Dessutom tycker jag inte att han är någon bra förebild, finns många som säger att det hör till när man är rockare.... jag kunde inte hålla med mindre.

2010-12-05 @ 14:00:44
URL: http://freyla.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej kan jag få recepten = familjen annurlonda e brAAAAAAAA heja mirka

2010-12-05 @ 17:04:46
Postat av: Lisa

Hej! Fin blogg! =) Vad smaskiga macaronsen såg ut, kan du inte lägga upp receptet?

Ha det så bra! =)

2010-12-05 @ 19:29:14
Postat av: Åsa

Hej! En lite konstig fråga kanske.

Men vilka 5 saker i kylskåpet måste du bara ha hemma jämt?

2010-12-06 @ 08:30:38
URL: http://trollihuset.blogg.se/
Postat av: Mirka Norrström

Marina: Japp, är gravid igen:-) i v. 8 tror jag:-D



Carolin Eklund: Jag är tyvärr riktigt dålig på att brevväxla men vi kan ju testa:-D Mirka Norrström, Buregatan 9, 19554 Märsta



Lisa: Receptet är jättelångt och om du inte orkar vänta tills jag orkar skriva in den här så googla på det så hittar du massa olika recept:-D



Åsa: Hmm....Mjölk, ägg, margarin,smör, ketchup:-D

2010-12-06 @ 09:44:36
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Susanne

Jag hade också bakdille, men inte så mycket som dig! Man kan nästan känna lukten... Och sjukt sugen på smarriga bakverk blev jag med =)



Kram

2010-12-06 @ 10:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0