Chocolate chip cookies

Först vill jag tipsa om att det går numera att köpa chokladknappar i mörk, ljus och vitchoklad på tex Ica!
Det är Odense som gör de:-)




CHOCOLATE CHIP COOKIES


225 g         smör el. margarin
3/4 dl         strösocker
ca 2 dl        farinsocker
2 st            ägg
2 tsk          vaniljsocker
ca. 5 dl       vetemjöl
1 tsk          bakpulver
1 tsk          salt
ca.4dl        chokladknappar (jag tog en påse på 150g och det räckte bra tycker jag)


1. Värm ugnen till 175 grader och smörj en plåt.
2. Blanda smör, strösocker och farinsocker tills ljust och fluffigt. Tillsätt äggen i mixen en i taget och rör ner vaniljsocker. Blanda i mjöl, bakpulver och salt.
3. Blanda i chokladen och klicka smetklickar med en matsked på plåten.
4. Grädda tills kakorna är ljusbruna, ca. 8-10 min. Låt de svalna ordentligt.


Kommentarer
Postat av: kimberley

Måste fråga hur de plupparna blev i kakorna? Jag gjorde på vanlig hackad blockchoklad men tyckte det flöt ut alldeles för mycket. Håller plupparna sig "fasta" eller smälter de ut?

2010-12-06 @ 09:22:46
Postat av: Mirka Norrström

Kimberley: Plupparna blir kanonbra, smälter inte ut alls:-)

2010-12-06 @ 09:37:24
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: 4U2

De ser väldigt goda ut, dina kakor.

2010-12-06 @ 10:24:06
URL: http://4u2really.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0