Liten paus!

Jag har tagit en liten paus från bloggandet. Eller semester låter bättre:-D Det blev lite mycket med frågestunden, jag ville ju svara på era frågor så snabbt som möjligt men ville ändå inte "strunta" i familjen (vi har ju semester nu) och sitta framför datan dagarna i ända så då satt jag och gick igenom frågorna på nätterna och jag lovar....det tog inte bara en natts arbete! Visst, jag hade kunnat svara lite snabbare MEN då hade det blivit ja/nej-svar och det ville inte jag utan jag vill ge ordentliga svar:-) Nu har jag bara frågorna till sista kategorin att besvara...och det kommer det med, nångång:-D
Hur som haver så lessnade jag ett tag och fast jag har haft mycket att skriva om så orkade jag inte:-( Jag kände inte någon sug alls att skriva mera, och ju mer jag hade att berätta desto mindre ork hade jag till det.....

Jag tycker absolut att det var skitkul med era frågor, verkligen! Men jag har ändå lärt mig en liten läxa:
Inga fler frågestunder under semester el dyl
Max 2 frågor/pers
Men den som lever han lär heter det väl:-D:-D


Nu kommer jag "bara" att dra en del av det vi har pysslat med och eftersom det känns som att dagarna flyter  in i varandra  så har jag knappt någon koll på vilken dag vi gjorde vad men det blir nog bra det med:-D


Vi gjorde en tripp till Naturhistoriska museet förra veckan:-) Eftersom vi inte får plats i bilen så tog vi buss och pendeltåg och det tar ju sin tid men men....nu kunde Linnéas kompis Ebba följa med dock:-D
Jag hade dessvärre glömt bort att bussarna till stationen gick bara en gång i haltimmen under sommaren så vi stog snällt och väntade i ca. 20 min på bussen.





Och när bussen väl kom....så var den redan full av barnvagnar!! Skit också....vad gör vi nu?! Ska vi vänta en halvtimme till och hoppas på att nästa buss har plats för oss? Eller ska vi skita i allting trots att vi redan hade köpt biljetter för nästan 600kr (japp, det kostar en del att åka kommunalt!)? Eller ska vi ta ungarna och gå till stationen? Ville ju inte göra barnen besvikna så vi började knata....en promenix på ca. 30-40min i rask takt (och en mindre glad P) blev det mao:-D Och lite sena i vår tidsplanering kom vi till slut iväg med tåget mot Stockholm:-)




på centralen gick vi till tunnelbanan för att ta oss till "Universitetet" och museumet. Väldigt spännande tyckte det små:-D


Framme vid T-centralen


Väntar på tunnelbanan....



Till slut var vi då framme och vi hade jätteroligt på museumet:-) Det är ju såå mycket att se där och barnen, varenda en tyckte att det var riktigt roligt och spännande:-) Rekomenderas varmt:-) Och billigt är det också....80kr/vuxen och barn under 18år går in gratis:-D
Lite bilder därifrån:


Benny




Den här lilla "sovande" krabaten gillade barnen med lite skräckblandad förtjusning för den rörde på sig!*S*
Tog lite tid innan de mindre trodde på oss när vi sa att den inte var en riktig dinosaurier:-D










Alice och Victor




Ebba och Linnéa:-)

Efter ett par timmar kände vi att vi hade nog sett det mesta och att det var på tiden att tänka på hemfärden:-) Vi tog oss till centralen och åt mat på Burger King innan vi tog pendeltåget hem:-)






Annars så har vi varit hemma nästan hela tiden, vädret har ju inte varit det optimala direkt.... Men vi har fått lite gjort hemma istället:-D
Peter har åkt iväg några vändor med några barn, dels för att titta på några intressanta hus (tackar så mycket för tipsen vi fått, fortsätt så*S*) Nu var inte just de här husen helt optimala för oss men vi fortsätter jakten:-) Vi hittade även ett bra hus att hyra och det lär riktigt positivt att vi kunde få det men efter mycket funderande fram o tillbaka så tar vi nog inte det huset:-( Själva huset var jättebra på alla sätt och vis men det låg lite väl avsides från andra barn:-( Vintrarna skulle nog inte bli så roliga för barnen där så vi känner att det är bättre att leta vidare.... Tycker att det är jättekul att några av er kommer med hus-tips och vi har tittat noga på de husen:-) Fortsätt gärna och håll gärna även ögona/örona öppna för hus att  hyra;-)
Sen har Peter även passat på att fiska lite med killarna när de ändå åkt iväg:-)


My man<3


Killarna åkte till favvo-stället i Uppland - Kalles rökeri:-) De tjänar en mindre förmögenhet på vår familj/Peter som köper massor med rökt lax:-D


De stannar till vid Dragongate:-)




Alice och Benny






:-D

Vi har även fått en(två) mini-kock:-) Oliver tjatar nästan dagligen om att få laga mat med oss och klart att han får det:-)


Här steker han hamburgare:-)


Här får han hjälp av Alice:-)

Vi har haft besök av Jessica (som jag fick barnkläder av) med sin dotter Jennifer och sin mamma:-) Jättetrevligt hade vi, tack Jessica...vi ses igen senare:-D

Annars har det nog mest varit det samma, morsan har varit här typ varje dag nästan....Thor har gjort det de flesta pojkar i familjer har gjort, nämligen krockat med vardagsrumsdbordet och fått ett fint jack under vänster-ögat! Varför skilja sig från mängden liksom:-D:-D Faktiskt så hade han en jäkla tur för det var riktigt nära ögat...
Sen har han klämt ett finger som är blått och fint nu... Vet inte riktigt hur det gick till, han lekte i sitt rum...

Linnéa och Kevin har haft kompisar som sovit över eller så har Linnéa sovit över hos en kompis:-)

Det är Peters sista semestervecka och på måndag börjar arbetet igen. Sen är det dagisstart veckan därpå och ytterligare en vecka därpå börjar skolan:-)
Till helgen kommer våra nya vänner Madde med fam på besök i Stockholm och vi ska passa på att träffas vilket kommer att bli skitkul:-)

Min goa vän Gitta med sötnosen Alissa har äntligen kommit hem från deras nästan 7 veckor långa semester i Usa!! Och vi hade givetvis mycket att ta igen:-D Skönt att ha er hemma igen;-)

Nellie har ju hunnit bli hela 3 månader!! Satan i gatan var fort det går!! Hon växer fint , till synes i alla fall, har inte vägt/mätt henne på en månad och fick avboka tiden på bvc vi hade 28/7 då Nellie hade feber. Ska dit imorgon så då får vi se:-) Nellie är en gullunge nr 1:-) Hon är så snäll så det finns inte, visst kan hon låta...men oftast bara om det är kiss/bajs i blöjan, hon är trött eller hungrig:-) Hon gillar att vara med och se det mesta och hon tycker om att bli road av sina syskon:-) Hon sover nätterna igenom, ca. 22 - 8-9:-)



Kramisar:-)



Kommentarer
Postat av: Karin

Hej!

Brukar följa din blogg, och jag gör det med ett leende på läpparna. Ni verkar vara en familj full av lek och glädje! Har aldrig kommenterat förut men kände att det kanske var dags att lämna ett avtryck... Hoppas ni hittar ert drömhus inom snar framtid. Några tips från mig kommer här.... Här är några ställen där jag kan se eran härliga familj...

Braxenbolsgatan.19 Hargshamn, Östhammar

Brunkullsvägen.123 Morgongåva

Norrby 8361 Söderbykarl, Norrtälje

Ha det gott! Kram från Dalarna

2010-08-04 @ 11:58:26
Postat av: Becka

Hej! jag har en frånga... Har ingen koll alls så när börjar fam. annorlunda igen?

2010-08-04 @ 18:50:35
Postat av: Trillingmamman

Störtskön läsning ;-). Har inte hunnit svara på mailet än men skall göra det så fort barnen somnar helt och då menar jag den stora tjejen nu och den lilla prinsessan som inte heller är nöjd för tillfället ;-)...



Kramar

2010-08-04 @ 19:36:00
URL: http://www.familjenxl.bloggplatsen.se
Postat av: Sandra

Roligt att ni gillar kalles rökeri:) Tycker själv dem har väldigt god lax :D

2010-08-04 @ 20:47:30
Postat av: Izabelle♥

Vad kul. Dit vill jag också åka. Jag var på museét 1 gång, typ 10 min o hann inte se så mycket.



Jag vill också ha kontakt med er. Men jag är ju bara barn o du/ni kanske bara tar "emot" vuxna ;P



kram kram

2010-08-05 @ 12:44:35
URL: http://izabellelindberg.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Hej:) har en liten fråga.



Kevin..som är äldst, ställer han upp mycket i famlijen och hjälper till mycket med de mindre barnen? Han värkar iallafall väldigt go mot sina syskon:)

Kram:)

2010-08-05 @ 17:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0