Uteliv:-)

Idag har det kanske inte varit så himla fint väder, blåst rätt kallt men ingen regn under dagen i alla fall.
Ungarna började tjata om att gå ut direkt efter frukosten kl.8.30 men de fick ge sig till tåls ett par timmar:-D
Fixade och donade hemma lite innan jag bakade sirapskakor och gjorde ordning lite kaffe till mig för att ta med oss ut:-)
Vi var ute och lekte och pysslade i över 3 timmar....grillade korv, kycklingbitar och baconlindade zucciniskivor till lunch *gott*
Jag gick in med Thor kl.15 så han skulle få sova en stund och strax efter kom min mamma och syster+Denise på besök:-) Bakade en ny sats med sirapskakor då den första satsen tog slut på typ 20min:-D

Vi gick ut igen runt kl.17.30 och Anneli M kom på besök med sina barn vilket var trevligt:-)

Vi gick in strax efter kl.19 och hade stora svårigheter att få in de lite större barnen. Det är såå härligt att se hur mycket kompisar de alla har fått och de verkligen stormtrivs här på nya stället:-)
Barnen fick äta kvällsmat var eftersom de kom in och sen gick alla snällt och la sig och somnade på stört:-)
Linnéa sover hos sin kompis Ebba idag.

Peter fick ett samtal från en bekant som undrade om han kunde hämta de från andra sidan av Stockholm så han tog med sig Kevin och åkte iväg. Det brukar löna sig att hämta denna kompis:-D

Sitter här då ensam och passar på att surfa runt lite mm i väntan på att P och K ska komma hem igen:-)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh, snälla jag har några jättefina tjejnamn som du kanske skulle gilla. De är lite ovanliga men fina och fungerar internationellt också!



Miranda, Melanie, Leah och Irma



Om jag får en dotter när jag blir stor tänker jag döpa henne till något av de namnen!

2010-04-18 @ 00:28:41
Postat av: Maria

Hej Mirka!

Visst är det härligt när man kan vara ute med barnen. Du är så duktig att baka kan tro att det går åt fort, hembakat är det bästa.

Hoppas att vi får en fin dag idag med och kan vara ute. Återigen tack för en superbra blogg.

Kram Maria!

2010-04-18 @ 08:01:00
Postat av: Johanna

Sirapskakor? Samma som kolakakor eller?

2010-04-18 @ 09:54:10
URL: http://freyla.blogg.se/
Postat av: Mirka

Johanna: Ja...även kallade för kolakakor:-)

2010-04-18 @ 18:10:00
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Mirka!

Jag har följt er på tv, och har nu även börjat följa din blogg:)

Är lite nyfiken bara, såg nämligen det avsnittet på tv när ni var å tittade på ett hus, Är lite nyfiken på vart flytten blev av om ni bor kvar i märsta?

Du verkar vara en superbra mamma:)

Ha det bra!

2010-04-18 @ 22:02:50
Postat av: Milla

Hej Mirka,

Tack för en bra blogg. Kikar in då och då och läser om dig och din familj.

Önskar dig lycka till med lilla prinsessan i magen, hoppas allt går bra.

Kram Milla

2010-04-19 @ 11:21:33
URL: http://familjenellison.blogg.se/
Postat av: Mirka

Anonym: Vi har flyttat till en större lägenhet i Märsta....men letar efter det rätta huset fortfarande:-)



Milla: Tack:-)

2010-04-19 @ 11:28:52
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Inne och läser. :)

Ta hand om dig!

2010-04-19 @ 12:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0