Sprit......

Alice tjatade igår kväll om att få sprit....!
Och jag fattade noll?? Vad då sprit?
Frågade henne flera gånger om hon verkligen menade sprit? Ja, mamma jag vill ha sprit!

Hur fasiken kan ungen äns veta vad sprit är för något, vi dricker ju inte och har inte sånt hemma, tänkte jag??
Vad är det för nåt hon får lära sig på dagis liksom??
Till slut blir Alice lite frustrerad och går till kylen för att visa vilken sprit hon vill ha....
Och tar fram min Loka-flaska....Jag vill ha den här spriten mamma!

Då fattade jag till slut....Hon har hela tiden menat Sprite :-D:-D:-D

Kommentarer
Postat av: Weronica

hihi Inte så lätt alltid att förstå vad de menar =)



Jag har också en Alice (som blir 6 år i sommar)!



Ha en fin lördag!

2010-04-17 @ 16:31:17
URL: http://weronicamellqvist.blogg.se/
Postat av: Mirella

haha åh va sött... ha en fortsatt trevlig helg :)

2010-04-17 @ 18:55:37
Postat av: linda

awww dom e väll för härliga ibland dessa små liven :) så länge hon håller sig till loka får vi vara glada och bjuda :)

2010-04-17 @ 22:50:32
URL: http://babyangel1982.soclog.se
Postat av: Susanna

Ha ha! Precis så har mina barn oxå hållt på när dom fått smak på Sprite å sen skulle förklara då har dom oxå sagt sprit, så det tog oxå ett tag innan min man å jag fattade vad dom ville ha.

Man har aldrig tråkigt när man har barn!

2010-04-18 @ 10:16:53
Postat av: Melanie

Sonen (8 år) berättade också nån dag här att han hade fått en kvarting av en kompis, och jag ba "VA? Vadå kvarting?", men det visade sig vara en spelkula som kallades så, som tur var! :-)

Men man hinner ju tänka tusen tankar innan man fattar vad de menar för nåt!

2010-04-18 @ 16:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0