Jäsp...

Skulle nyss, för 15 min sedan, skriva ett litet inlägg men hann bara börja när telefonen ringde!
Svor tyst i huvet....vem fan ringer kl.23.20?!!
Det var Linnéa som skulle sova över hos sin kompis Julia L....Hon hade hemlängtan stackaren:-(
Det var bara till o klä på sig och knata iväg för att hämta hem henne.

Nu är hon på väg i säng och jag sitter här med mina svullna ben/fötter och en jäkla tryck nere i magen:-D
Fasiken var lilltösen trycker på nu för tiden, kanske har hon fixerat sig redan?? De flesta av våra barn har inte gjort det först precis före förlossningen men man vet ju aldrig;-)

Många frågar om bebisens namn och vi har nog bestämt oss för vad hon ska få heta men jag tänker hålla det hemligt tills hon är född hi hii

Peter upptäckte idag massa svarta små myror och myrbon på våran gräsplätt:-(
Finns det någon som har ett bra gammalt husmorsknep på hur man tar död på de små rackarna??
Vill ju inte ha de där till sommaren, då vågar inte småttingarna vistas på gräsmattan alls:-(

Idag höll jag mig vaken och såg Greys Anatomy *wihii*
Missade förra veckans avsnitt helt då jag somnade ifrån det i onsdags och glömde bort reprisen i söndags:-( Och det var banne mig första avsnittet jag missat sen serien startade:-D
Ja, jag vet....jag är lite sjukhus-serie-skadad:-D:-D

Vilket svammel från mig så här i nattkvisten.....ska nog sätta mig på balkongen en stund och sen försöka somna;-)

Natti natt

Kommentarer
Postat av: Mollan

häll kokande vatten på myrorna så dör de, sen tror jag att det är vitpeppar man häller? vet inte om de kan stämma men kanske ;)

2010-04-08 @ 01:01:09
Postat av: Sandra - Mamma till Novalie

Ni är en sån underbar familj! älskar att läsa om eran vardag. Kramar

2010-04-08 @ 01:18:49
URL: http://www.novaliesmammaa.bloggplatsen.se
Postat av: Angelica

Jag e med en fantast på sådana serier riktigt bra! Sett Tramuma?

2010-04-08 @ 02:29:02
URL: http://icaibloggen.blogg.se/
Postat av: Helena

Vi brukar använda kaffesump mot myror(iallafall i rabatterna).

2010-04-08 @ 06:14:40
Postat av: Elin

jag har hör något om yes vatten...

2010-04-08 @ 07:43:10
URL: http://elinsegotripp.blogg.se/
Postat av: mickan

kokande vatten o vitpeppar kör jag med funkar bra=)

ha d bäst //Mickan

2010-04-08 @ 08:12:56
Postat av: Linda

Du har inte missat något avsnitt av Greys! Förra veckan var det ett uppehåll eftersom kanal 5 sände specialavsnitt av CSI måndag-onsdag.

2010-04-08 @ 08:36:30
Postat av: Paula

Jag läste härom dagen en artikel där det stod att vanlig, outspädd Funlight saft dödar myror. Lite obhagligt att tänka på, när man dricker saften själv.. Det är tydligen aspartamet (sötningsmedlet) som fungerar som nervgift i stora mängder.

2010-04-08 @ 09:42:03
Postat av: Annica

salt har jag hört att man kan strö på, och även vitpeppar

vi har haft myror i vår hall som tydligen har övervintrat...grrrr

2010-04-08 @ 09:47:46
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: Susanna

Det enda som funkat för oss när det gäller att bli av med myror (dom kan ju vara så envisa) är ajax som finns i sprutflaska och spruta utanför på väggen och rakt ner i hålen där dom kommer upp!

2010-04-08 @ 10:14:08
Postat av: Mirka

Tack för alla tipsen!! Kommer nog att testa de alla så vi blir kvitt myrorna:-D

2010-04-08 @ 10:26:35
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: anna 2 barns mamma

kaffesump ta död på myror...



vi utrotade en hel myrstack med kaffesump...

2010-04-08 @ 11:17:16
Postat av: Anonym

köp nippon och ha ut där myrorna går

myrorna bär med sig detta hem till drottningen och hela boet försvinner



se dock till att inga barn äter upp medlet som ser ut som sirap innan myrorna har fått det!

finns på större ICA och bygghandel/växthandel

2010-04-08 @ 11:28:39
Postat av: Helene

Ättika är kanonbra. Men tyvärr så bränner det sönder gräsmattan lite men det kanske man kan stå ut med. Även Kanelkrydda är bra. Inget som är farligt för barn eller djur iallafall..

2010-04-08 @ 13:26:20
Postat av: Hanna

Man kan hälla hett vatten med diskmedel på myrorna så dör dom :).

2010-04-08 @ 18:18:06
Postat av: Jenny

Som Paula säger. Funlight använde jag ifjol. Funkar klockrent!

2010-04-08 @ 19:02:18
URL: http://blogg.themoneypenny.se
Postat av: Sara L

VINÄGER tar bort de otäcka små sakerna!

2010-04-08 @ 20:25:19
Postat av: Nina

FUN LIGHT funkar...läskigt tycker jag och slutade köpa det till barnen. Nu är det bara myrorna som får ta det dödliga medlet...Lycka till.

2010-04-08 @ 22:19:45
URL: http://http:/
Postat av: Mirka

Vi kommer att bombadera dessa kryp med olika saker under helgen:-D Tusen tack för tipsen:-):-)

2010-04-09 @ 10:26:25
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: anneli

Det här kommer sent, men jag kom hem precis efter 10dagars påsklov...Strö vanlig koksalt där myrorna kryper in, du får nog strö längs hela den väggen. Myrorna kommer inte över saltet (alltså, det ska vara ganska mycket salt så att det blir en höjning).

Lycka till/ Anneli

2010-04-10 @ 14:48:37
Postat av: anneli

Vanlig koksalt brukar stoppa myrorna att komma in iaf. Jag vet inte om det fungerar ute. Det finns ju gift att köpa (MYRR tex)...

Lycka till/Anneli

2010-04-10 @ 14:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0