Hej hej:-)

Som sagt, helgen var hektisk och bara swishade förbi känns det som.....

Vi började lördagen med den vanliga helgstädningen.....oftast brukar vi väl göra det pö om pö under hela helgen men vi hade planerat ett kalas för Thor med de närmaste så då var det lika bra att städandet på en gång:-)

Hann bli klara lagom till kl.11 och strax efter det fick vi besök av 3 goa bekanta som vi inte träffat på ett bra tag:-) De gick väl runt kl.14 och strax efter det kom Gitta förbi på en fika:-)

Gittsen


Alice var jättetrött och som ni kanske märkt vid det här laget så kan våra barn somna var som helst när de är trötta:-D


Även Victor var trött och somnade fint i soffan:-D



Anne-Lise kikade förbi en snabbis för att lämna en present till Thor :-)

Och det fanns ju några hjälpredor för att öppna paketet:-D

Linnéa hade också köpt 2 små klappar till lill-brorsan så då fick han öppna de i samma veva:-)



Peter gjorde iordning en god potatissallad till middagen och det blev fläskfilé till den:-)

Vi gick ut efter maten då jag hade tvättstugan och min mamma kom och hälsade på....
Hade massor med tvätt så det blev en sen kväll.
Även min mage var lite i kaos så jag hade svårt att sova den natten:-(

På söndag-morgon vaknade jag som ett lik! Var såå jäkla trött och fortfarande lite konstig i magen:-(
Men men, tog det lugnt ett tag på morgonen innan det var dags att göra 2st tårtor. Kände mig bättre var eftersom tiden gick:-)
Hade även haft stora planer om att baka olika saker till kalaset men det orkade jag inte så Kevin gick till Ica och köpte lite smått och gott:-)

Vi hade sagt till de bjudna att det var öppet hus efter kl.12 och utomhus om vädret tillät det. Och som tur var så var det ju finemangens väder och vi gick ut strax efter 12-slaget , lagom när mormor, Linda med sin yngsta dotter Nova och Gitta med Alissa kom:-)

Min mamma och Linda


Barnen åt tårta och lite kakor sen sprang de runt och lekte:-D

Mormor hade köpt jättefina sommarkläder till Thor, shorts och skjorta, spiderman t-shirt, spiderman-linne+kalsonger och strumpor:-)
Linda köpte sandleksaker och såpbubblor med någon konstig grejs till:-D

Peter blåser bubblor till barnen:-)


Strax efter att mormor hade gått kom Anne-Lise och Jörgen. De stannade dock inte så länge då Jörgen blir trött rätt fort (78år och har cancer:-()Men det var kul att de orkade komma:-)

Peter hann åka till växthus och handla lite dressjord så han började ta itu med den kommande gräsmattan lite smått.
Alice krattar ut jord:-)


Paulina och Pontus kom förbi en snabbis de med, de lämnade babyskyddet som vi fick av de:-) Tusen tack!!

Vi startade grillen strax efter kl.15 och korven var precis klara när Anneli kom med sina barn, sin syster Victoria och hennes kompis Sara:-)

Thor och Alissa satt helt för sig själva i minst en halvtimme och åt och lekte:-) De två är så söta tillsammans:-D


Vi hade en väldigt trevlig dag i goda vänners sällskap även fast jag var riktigt sliten:-)
Det märktes på barnen att vi hade varit ute hela långa dagen för de var så genom-skitiga att det var bara till att bada de i löpande band:-D
Men de somnade som klubbade sälar sen:-D Och jag med för den delen:-D

Imorse hade jag tvättstugan redan kl. 7! Var tvungen att ta den tiden då alla andra tider var bokade:-(
Så jag gjorde frukost till barnen och medans de åt gick jag och lämnade tvätten....
Fixa ordning alla barn, skicka iväg skolbarnen och så ner med alla dagisbarnen till tvättstugan innan det bar av mot dagis. Lämnade barnen och ilade iväg till affären, sen snabbt tillbaka till tvätten *pjuh*
Hann tvätta allt jag hade men fasiken så sur man blir när man har stressat som en idiot för att hinna klart innan nästa tvättid börjar och så är det ingen jävel som kommer och tvättar efter mig *morr*!!

Anneli kom på en snabbfika och när hon hade gått tog jag itu med lite olika praktiska saker:-)

Hade utvecklingssamtal med Victor kl.14.45 och det gick bara fint:-) Han sköter så bra på dagis och trivs där så bra så:-)

Sen var det bara att samla ihop barnen och bege sig hemåt:-D
Alice var jättetrött och ville promt sitta i Thors vagn! Ok, det fick hon till slut och Thor fick sitta i hennes knä vilket de tyckte var jätteskoj:-D
När vi var nästan hemma så upptäcker jag att Alice har somnat!! Och det trots att Thor satt på henne (han är ingen lättviktare direkt*S*)

Oliver somnade precis innan maten var klar och fortsatte att sova vid matbordet:-D


Och det tyckte Thor var jätteroligt:-D


Mamma kom på en fika efter middagen:-)

Alice vaknade först kl.19 och var jättegosig med mamsen sin när alla syskonen hade somnat:-)

Visst är hon bara för söt:-D


Alice har nu på kvällen fått hjälpa mig att packa min sjukhusväska och det gillade hon:-)

Jag börjar bli lite smått nervös inför imorgon, inte så mycket för själva forlossningen utan allt runt om:-)
Hoppas att vi får komma in redan på förmiddagen och hoppas att min livmodertapp är något mogen och att jag kan vara öppen 1,5cm så slipper jag gelet och kanske kan få "ballongen" direkt.....! Det är så drygt att behöva få gele först för den processen tar minst 6 timmar..... och då får man hoppas på att en dos räcker för att tappen ska mogna tillräckligt. Det är inte smärtsamt el. så utan bara tråkig "dö-tid" liksom:-D

Hittills har barnen föds runt kl. 17-19 så har jag åkt hem morgonen efter, så fort läkaren har gjort sin rond. Så jag hoppas kunna åka hem senast på onsdag förmiddag;-)

Nu ska jag lägga mig och försöka få lite sömn....Kram på er alla!





Kommentarer
Postat av: Jenny

Lycka till!

Hoppas att allt går bra.

Kram kram

2010-04-27 @ 00:46:03
Postat av: Annelie

Lycka till nu ..kram

2010-04-27 @ 05:02:53
Postat av: Helena

Du är fantastisk Mirka. Skulle önska du fick "husmorsemester" en gång och bara hämtat andan. Hoppas att det löst sig med barnvakt idag tisdag när du ska på sjukhuset, och att det går bra!

Lycka till, och njut tiden med den lilla dottern!

2010-04-27 @ 06:08:24
URL: http://www.helena2.com
Postat av: Janette

Lycka till!!! :D

2010-04-27 @ 06:13:43
URL: http://litefresh.blogg.se/
Postat av: Johannah Mikaelsson

Hej! Vill bara önska lycka till, tänker på dig/er idag och längtar efter små mysiga bebisbilder..=)

2010-04-27 @ 06:46:45
URL: http://johannah-hemmahososs.blogspot.com/
Postat av: Muppen och Smurfens mamma

Jag fick 2 doser gel (eller någon vagitoriesak) Var nog öppen 2 cm men fick ingen ballong. Nu behövdes ifs inte det då sonen kom 2 timmar efter andra omgången...

2010-04-27 @ 07:20:28
URL: http://www.muppensmamma.blogspot.com
Postat av: Elin

Lycka till nu!

Kram

2010-04-27 @ 08:15:17
Postat av: Maria

Stort lycka till!

2010-04-27 @ 08:15:57
Postat av: Ewa

Lycka till ! /Kram Ewa

2010-04-27 @ 08:17:58
URL: http://ewaslchf.blogg.se/
Postat av: Madicken

Hejsan, jag läser din blogg titt som tätt, antar att du har en hel del läsare och därför skulel jag vilja be dig om en tjänst, skulel du vilja kolla in i min blogg på inläggen "Jag utmanar DIG!" och "Utmaningen har startat!" och skriva ett kort inlägg i din blogg så vi når ut till så många som möjligt, vill du inte behöver du absolut inte men det skulel vara bra om så många som möjligt kunde hjälpa till.



Tack på förhand och ha en underbar dag!



2010-04-27 @ 08:49:17
URL: http://abimopectore2010.blogspot.com/
Postat av: Hanna o Elliot o Nelli

Lycka till!! :D

2010-04-27 @ 08:58:01
URL: http://elliotochmamma.blogg.se/
Postat av: jasminen på landet

Hej då får man säg GRATTIS till Thor.

Och lycka till nu när bebisen kommer.

2010-04-27 @ 09:00:37
URL: http://shoppeling.blogspot.com
Postat av: Eva

Hej! Gillar din blogg skarpt! Måste bara fråga, blir du aldrig stressad? Jag tycker jag blir stressad när det är mycket med kalas och vad man ska bjuda på osv o jag har "bara" 3 barn :-)

2010-04-27 @ 09:16:28
Postat av: sargit

Lycka till!

Kram

Sargit

2010-04-27 @ 09:21:16
URL: http://www.sargitochmp.blogspot.com.
Postat av: Susanna

Lycka till med förlossningen!

Fast du kanske redan har fött när jag skriver detta ;)

Längtar tills du är hemma igen och kan berätta hur det var!

Kramelikram!

2010-04-27 @ 09:29:19
Postat av: Maria

Hej Mirka!

Härliga bilder du lagt in och va kul ni haft det i helgen.

Lycka till nu idag hoppas att allt går bra. Tänker på dig! Stor kram från mig!

2010-04-27 @ 09:46:27
Postat av: Annica

Hej hej!

Ni har så himla söta barn. Verkligen :)

Hoppas det går bra för er nu idag.



En liten fråga bara.

Varför sätter de igång dig?

2010-04-27 @ 10:04:49
URL: http://millansmatte.blogspot.com/
Postat av: Kinna

Lycka till idag.

Det låter SÅ jobbigt med allt spring till tvättstugan. Får det inte plats med någon tvättmaskin i lägenheten ?

2010-04-27 @ 10:15:50
Postat av: J

Lycka till med allt nu! Ska bli spännande att se lilltösen sedan och få veta vad hon ska heta...ler

2010-04-27 @ 10:49:30
URL: http://drakmorsan.blogg.se/
Postat av: Eva

Hej Mirka !

Blir du aldrig trött? :)Du verkar ha ett stort tålamod och en jätte fin man.Det är så roligt att följa din blogg, jag läser den varje dag, ni verkar vara så enkla och trevliga, du och din familj.

Jag vill önska dej Lycka till i morgon.! / Kram

2010-04-27 @ 11:27:01
Postat av: Ulle

LYCKA TILL! Massor med Kramizar....

Ulle m Nian i magen...BF i mitten av oktober.

<3

2010-04-27 @ 15:16:20
Postat av: Tove

Hejsan!

Först och främst så vill jag önska dig lycka till idag. Hoppas att allt går precis som det ska.

Är också lite nyfiken på varför du blir igångsatt?

2010-04-27 @ 15:27:46
Postat av: Carro

Vill bara önska er lycka till idag och även Grattis till flickan

2010-04-27 @ 15:59:36
Postat av: anita (utan televinken)

Äntligen !

Tänk att det redan gått 9månader.

Även fast du alltid åkt hem så fort som möjligt

så tycker jag (VI)att du borde passa på att vila åtminstone 1 extra.

Det är du väl värd!

Lova det.

Jag är säker på att gubben eller dina vänner

har full koll på familjen hemma.

kram

styrka och tålamod

2010-04-27 @ 16:20:37
Postat av: Caroline

Hej,hej jag undra vilken vecka du är i och när babyn kommer??



Tacksam för svar

2010-04-27 @ 17:43:36
Postat av: Nina Hansson

Lycka till med allt och många kramar!

2010-04-27 @ 19:04:59
URL: http://ninnissfamiljeliv.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Lycka till!!!!!!!!!!!!Lycka till!!!!Och GRATTIS i förskott!!!!!Hoppas jag får veta snart...

2010-04-27 @ 19:12:27
URL: http://www.tufsisblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Thilda

Hoppas det går bra, kollade även in dina tårtor som är superfina



Grattis i förskott till den lilla tjejen (:

2010-04-27 @ 19:56:16
Postat av: Felicia

LYCKA TILL! Men jag hoppas att ni just nu ligger och snusar på den nya familjemedlemmen och att allt har gått bra. Ta hand om dig, bebisflickan och familjen.

2010-04-27 @ 20:08:28
URL: http://tullfriatankar.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åhhhh Lycka till och hon har kanske kommit? hihi

Väntar med spänning, men ta hand om er nu

KRAM

2010-04-27 @ 20:35:22
URL: http://www.busnova.blogspot.com
Postat av: Annica

Lycka till! Kramar Annica

2010-04-27 @ 20:44:51
URL: http://mizhakatt.bloggplatsen.se/
Postat av: ★ Katta- Mamma till Isabelle o Melvin ★

Lycka till på förlossningen

Kanske har du en liten bebis brevid dig nu? =)

2010-04-27 @ 21:59:51
URL: http://kattaaa.blogg.se/
Postat av: Tess W

Är så nyfiken!

Hoppas allt är bra med er.

Hoppas vi får veta snart!



Stora kramar Tess W

2010-04-28 @ 09:22:44
Postat av: Milla

Lycka till Mirka, jag hoppas du har din lilla sessa i famnen nu.

Kram Milla

2010-04-28 @ 09:33:55
URL: http://familjenellison.blogg.se/
Postat av: Ewa

Hej Mirka, Jag skulle vilja veta om ni fått flytta från eran lägenhet som ni bodde i under Familjen Annorlunda? Tycker ni är en sån härlig familj, känns som att man orkar så mycket mer efter man tittat på er och sätt glädjen i er och era barn! Gillar skarpt!

2010-04-28 @ 09:51:15
URL: http://kelvink.blogg.se/
Postat av: Carina

Hoppas allting gick bra igår och att ni allihop mår bra.



LYCKÖNSKNINGAR TILL FAMILJEN!

2010-04-28 @ 12:02:02
URL: http://justmintoo.blogg.se/
Postat av: Lilja

Grattis till lilla prinsessan!

2010-04-28 @ 13:57:19
Postat av: Lisa (sjubarnsmamma)

LYCKA TILL!!



Jag har en utmaning till dig. Antar du den?



http://www.sjubarnsmamma.com/2010/04/jag-antog-en-utmaning.html

2010-04-28 @ 17:47:01
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: Anonym

Vad ska snuttan heta då?

2010-04-28 @ 20:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0