GLAD PÅSK:-)

                                GLAD PÅSK PÅ ER ALLA:-)



Nu hoppas vi bara på att det blir mycket sol till helgen också, eller hur:-D

Idag fick Victor stanna hemma, han har blivit rätt förkyld så vila kan vara skönt:-)
Efter att vi hade lämnat barnen på dagis, gick vi till vårt gamla källare och jag röjde runt där ordentligt.
Gick igenom vartenda kartong och säck med kläder och skor!
Summa kardemumma:
8 kartonger + 3 svarta sopsäckar till containern och kvar blev 4 kartonger + 1 svart sopsäck som Peter ska hämta ikväll:-D
Jag hade nog kunnat skänka bort det mesta som jag ratade bort men har verkligen inte plats att förvara sånt någonstans så då kastas det:-( Lite synd faktiskt.....

Tog en kort fika hos Gitta efter källar-rensningen:-)

Nu väntar jag på att mamsen ska komma på besök:-D Kanske hinner jag dammsuga innan:-)

Det blir skönt med påskledigt och jag hoppas verkligen på att solen behagar visa sig nåt i alla fall:-)
Så tråkigt idag när det regnar:-(


Kommentarer
Postat av: sussie

Hej hej.



Men fördelen med regn är att snön försvinner. Önskar jag kunde skicka lite sol till dig vi har här nere nu +10 och sol men det blåser så inte jätteskönt. Ska med ta och röja upp lite har jag tänkt. Men här kan man inte slänga i någon contener. Utan får hyra släp och sen lämna det på tippen. Men när man gjort det är det skönt att bli a med det. Hoppas att dt inte blir mer än en förkylning på victor. Ha en skön påsk hoppas det kommer lite blogg under dessa dagar. Läser din blogg varje dag. Kram

2010-04-01 @ 13:12:33
Postat av: Mirka

Sussie: Ja nåt positivt har ju regnet med sig:-D

Ska försöka blogga varje dag:-)



2010-04-01 @ 13:18:11
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: madelene

Glad påsk på er! Hoppas ni får en bra påskhelg :)



2010-04-01 @ 13:55:57
URL: http://solskensljus.blogg.se/
Postat av: Susanna Mankefors

Jag vill önska dig och din familjen en jätte Glad Påsk. Saknar er på Måndagar.

Kram Sanna

2010-04-01 @ 14:33:41
URL: http://beckapekka.blogg.se/
Postat av: Tess W

Glad Påsk!!



Saknar er massor på måndagar, tur att du/ni finns här i alla fall!



Stora kramar Tess W

2010-04-01 @ 15:39:23
Postat av: Lisa (sjubarnsmamma)

Smyger in o önskar er en glad påsk!

Kramisar

2010-04-01 @ 17:33:01
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: Mirka

Lisa: Inte behöver du smyga heller:-D

2010-04-01 @ 17:59:12
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Åsa

GLAD PÅSK TILL ER ALLA :)

2010-04-01 @ 19:06:55
Postat av: Jennifer - en blogg om min väg till att bli förskollärare

Glad påsk :D

2010-04-01 @ 19:14:58
URL: http://talandetystnad.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Hejsan



Här kommer en hälsning från en fler barns föräldrer på 37 år med 7 söner som brukar hänga på familjeliv tråden vi med många barn.

Eran familj är så himla mysig. Ni har så otroligt fina barn. Så spännande med en liten till på väg.

Har ni vägarna förbi södertälje så får ni gärna komma förbi på en fika.....Och om ni tänkt besöka tomtits experiment eller tänkt göra en utflykt till torekällberget.... Vore kul! Är en mamma som är hemma på heltid och kommer vara det ett bra tag.



Ha det så bra. Önskar er en trevlig påsk!



MVH/ Ulrika



Bloggar på www.ljuslyktanssken.blogspot.com

och på www.Ullahuligan.blogspot.com



2010-04-01 @ 21:05:06
URL: http://www.ullahuligan.blogspot.com
Postat av: Ewe

Glad Påsk! :)

2010-04-02 @ 11:11:54
URL: http://mamaeee.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej Mirka!

Ha en riktigt bra påsk!

Kram Maria

2010-04-02 @ 11:36:29
Postat av: Helena

Läser om dig och familjen varje dag. Hoppas att ni hittar ett hus, och ni får en fin påsk. Skriver du upp vad ni ska äta hela veckan, eller hittar du på något varje dag? Har du tips på någon ugnsform för många personer? Fortsätt gärna med recept.

2010-04-02 @ 15:03:18
URL: http://helenasandegren.blogspot.com
Postat av: Kathleen

Glad påsk till er :) Första gången jag skriver en kommentar här. Men har sett på familjen annorlunda på tv:n. Ni är verkligen underbara föräldrar och barnen må vara väldigt lyckliga. Önskar jag hade så många syskon :p



Kram på er

2010-04-02 @ 21:19:01
Postat av: Susanna

GLAD PÅSK!!!



Jag är inne här på din blogg varje dag och häromdagen så hittade jag in på någon annans blogg via din. Någon som syr barnkläder och mjuka bokstäver som man kan ha bl.a hängande på barnvagnen.

Hon skrev också att man kunde maila henne om man vill att hon ska göra en mobil med mjuka djur eller så. Men nu hittar jag inte den sidan, har du någon aning om vad jag menar?

Usch, så dum jag känner mig!

2010-04-02 @ 22:23:45
Postat av: Denise

Glad påsk på er oxå!

Vad ska ni göra på påsklovet?

Undrar om du gör påskägg till alla dina barn med godis i? Själv fick jag alltid strumpor i mitt påskägg...

Äter dem små oxå godis?

Kram från en annan mamma

2010-04-02 @ 22:29:23
Postat av: Angelica

Glad påsk på dig med :)

2010-04-02 @ 23:03:02
URL: http://icaibloggen.blogg.se/
Postat av: Mirka

Ulrika: Hej....vilka söta pojkar du har:-) Inte helt omöjligt att man besöker Södertälje på sommaren så ska komma ihåg din invit;-)



Helena: Skriver ingen matlista utan bestämmer dagen innan el. samma dag:-) Ska försöka skriva upp lite mera recept inom kort:-)



Susanna: Kan du mena hon som skickade kläder till bebisen (byxa/body)?? Kolla inlägget "Underbara människor"



Denise: Förr köpte vi varsinna påskägg till barnen men det blev bara massa bråk om de så nu köper vi massor med lösgodis så får de frossa tills det är slut:-D Även de små äter godis...

2010-04-03 @ 07:28:58
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Anna i täby

Glad påsk =)

2010-04-03 @ 17:45:45
URL: http://annaslive.blogg.se/
Postat av: Marie med 3 barn

Skulle vilja ha lite barnklädestips av dig! Du har ju lång erfarenhet av barnkläder som tvättas och slits om och om igen... Tänkte att du måste ju vara lite av en expert på detta ämne! :)SÅ, jag undrar:

* Vad tittar du på när du köper barnkläder? Är du

kritisk?

* Får ofta höra att Polarn & Pyret är bäst och typ

H&M är sämst. Detta stämmer inte enligt mig. Men

vad tycker du?

* Köper du ofta dyra kläder till barnen med tanke

på att dyrast håller bäst och kan ärvas av dem

mindre? Tycker du det är så och vilka kläder

håller isåfall bäst?

* Lappar och lagar du kläderna eller gå du tillbaka

och kräver pengarna tillbaka?

* Vilka är dina favoritaffärer och vilket är det

smartaste köpet när det gäller barnkläder?

Hoppas du orkar svara! Fortsatt bra påskhelg!

2010-04-03 @ 21:04:41
Postat av: Mirka

Marie med 3 barn:

*Jag går efter min smak....utseendemässigt mm. Men är lite negativ mot de riktigt billiga butikerna när det gäller kläder....

*Nä, tycker inte att det stämmer helt heller. Jag gillar pop:s ytterkläder o spec.skal-kläder, de är av bra kvalite helt klart. Vanliga pop-kläder är väl som h&m mm tycker jag....fast pop har ju sitt "eget" utseende på plaggen:-)

*Köper inte ofta riktigt dyra kläder till barnen....eller jo, om jag fyndar på Tradera el. blocket:-) Tänker på hur ledsen jag skulle bli när de dyra plaggen får en fläck på sig som inte går att få bort...surt! Sen är jag bra nöjd med kläder från Lindex,h&m mm

Men det händer ibland att jag "lyxar" till det och har köpt några plagg från tex Katviq, Ida T mm;-)Bra kvalite men ack så dyrt:-D

Sen är det bara typ favvo-kläderna barnen ärver annars köper jag det mesta nytt:-)

*Är duktig på att sy men har sällan ork att laga nåt...

*Jag handlar nog mest barnkläder på Lindex och Kappahl...sen är det lite strö-handel på H&M, Maxi,Coop, mm mm

Oj, smartaste köpet!! Det är en svår fråga:-D Jag brukar försöka tex köpa nya vinterkläder/sommarkläder när den säsongen är över och sånt reas ut...Jösses vilka klipp man kan göra:-D

2010-04-05 @ 23:41:36
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0