Gjort tårtor och tagit spruta

Igår hade mvc dropp-in för vaccination för oss gravida och eftersom vi har valt att vi ska vaccinera oss dels just för att jag är gravig och dels för Peters sjukdom så masade jag mig dit.
Att ta själva sprutan gick fort och smärtfritt (hatar sprutor) som tur var:-) Men jäklar vad ont jag har haft sen igår kväll!! Har ju hört att många fått ont i armen efteråt men inte så här ont!! Har knappt kunnat använda armen över huvud taget:-( I vissa rörelser har det gjort så ont att man har skrikit till! Och givetvis så hade jag en tårtbeställning till idag så 2st tårtor skulle göras igår kväll:-(
Fan, ni ska veta att jag led under baket! Hann svära ett antal gånger över både armen och att jag aldrig mera ska göra tårtor....
Ingen hitt direkt att tårta när man är gravid och snortrött redan kl.20 och då behöva sitta uppe sent in på natten:-(
Kom till slut i säng strax före kl.02 på natten helt ledbruten nu även med värkande rygg:-( Och hade inte ens blivit klar med den andra tårtan.....
Sov skit illa pga armen och blev väckt av en jätte-förkyld Thor strax före kl.6 Nice nice.....
Skyndade på att göra klart tårtorna på förmiddagen och Gitta och Linda kom och hejade på:-) Blev till slut klar med en halvtimma till godo;-)

2st olika AIK-tårtor till en tjej som fyller 18år idag





Blev inte helt supernöjd men petig som jag är så blir jag nog aldrig det:-D

Idag fyller min kära mor 59år och även vår granne/goda vän Jörgen fyller hela 78år idag:-) Har varit och handlat fina blombuketter åt de båda oc ska lämna de senare efter middagen:-)
Nu måste jag röja i köket så det går att laga middag där sen;-)


Kommentarer
Postat av: Kim

Oj vilka fina tårtor!

Ja gör en liten förbeställning till mitten av nästa år då Fredrik eller Oscar fyller år....

Super fina :-)

2009-10-30 @ 16:18:11
URL: http://frobec.blogg.se/
Postat av: Annelie

Ja lovar att du kan vara nöjd me tårtorna super fina...Hade kram Annelie

2009-10-30 @ 18:26:25
Postat av: paola

Hej!

Usch, vad jobbigt med värken, efter sprutan. Starkt att du klarade det ändå, med lite sömn dessutom.

Tårtorna var superfina, vad mer skulle du kunnat ha åstakommit, kanske fixa en träff med laget också hihi? Jag vill komma fram till att du är sååå duktig.

Väntar på att få se din "magge":-)

Ha en bra helg med din familj:-)



kram kram

2009-10-31 @ 12:28:45
URL: http://www.paola.bloggplatsen.se
Postat av: Lisa

Det är jobbigt o ha ont. Det tar på krafterna. Vilka fina tårtor! De är säkert lika goda som de ser ut att vara.

Kram o ha en fin kväll!

2009-10-31 @ 15:28:32
URL: http://smulan820.blogspot.com/
Postat av: Sophie

Vad duktig du är! Du ska vara nöjd. Kram

2009-11-02 @ 11:55:46
URL: http://www.flerbarnsmamma.se
Postat av: Mirka

Kim: Tack:-) Vi får la se om tårt-lusten/orken är tillbaks och sen har jag ju en liten bebis då också...;-)



Annelie: Tack gumman:-)



Paola: Tack tack:-) Jag har svårt att bli nöjd med mina arbeten, blir så självkritisk....Magbilder kommer-lovar;-)



Lisa: Smärtan börjar försvinna, sakta men säkert:-)



Sophie: Tack:-)

2009-11-03 @ 14:53:36
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0