Helgens roligheter.....

Fredags-kvällen blev sen som vanligt när jag gör tårtor..... Gjorde en stoor hjärt-tårta åt Bella och Fredrik som förlovade sig i lördags, hoppas att de tyckte om den;-)




Lördagen bjöd på sol, kan man tänka sig:-D Så då passade vi på att gå ut med barnen och ta vara på det fina vädret:-) Ungarna hade jätteskoj i sandlådan där de byggde sandslott och geggade med vatten från en pöl:-)
Gitta kom ut hon med och även Renée tittade förbi med sina barn:-)

Emmelie kom strax före kl.15 och när jag hade förberett middagen åt de så åkte gubben och jag iväg mot Barkarby:-) Vi passade först på att handla nya vinterstövlar åt Jennifer, Selina och Oliver på Skopunkten och sen styrde vi kosan mot Rusta och Toys ´r´us:-)
Hittade väl inget på Rusta, handlade bara massa julpapper och etiketter.....
På Toys´r´us hittade vi rätt mycket faktiskt och vi tog en sväng in på Ikea med och handlade lite även där:-)
På vägen hem stannade vi även på Ica Maxi och hittade ytterligare några klappar där:-)
Det känns så skönt att vara ute i god tid och vi har nog handlat nästan hälften av klapparna redan:-)

Igår gick vi ut en stund också men det vart inte så långvarit då det började regna:-( Tog med oss Gitta och Alissa hem till oss:-D
Peter åkte iväg för att handla lite och kom sen hem med pizzor åt alla:-)
Precis lagom när reprisen av Greys Anatomy hade börjat (helig tid för mig då vi tittar på annat på onsdagarna), kommer Oliver till mig och jag tycker att det är någonting konstigt med honom! Visst, 2 sekunder efter börjar han kräkas, stackaren:-( Ja happ, då var det dax dårå, tänkte jag.....:-( Gjorde rent efter honom och sen gosade han med mig resten av kvällen. Vågade inte låta Oliver dricka välling vid läggdags men han drack nästan en hel flaska saft. Inget mera kräkande blev det heller, tack och lov:-)

Imorse fick jag snällt boka om Selinas och Victors vaccinations-tider då jag inte vågade släpa med mig Oliver till bvc. Och gissa om Selina fick ett hysteriskt utbrott när jag förklarade för henne att hon inte skulla ta sprutan idag!! Hon blev såå arg och ledsen på mig! Hon som hade sett fram emot att få ta en spruta stackaren (konstig unge det där*s*). Efter frukosten lugnade hon ner sig igen:-D

Oliver fick stanna hemma idag även fast han åt både lite välling och en smörgås imorse...... Tydligen hade de flera barn hemma från Olivers och Alices avdelning idag just för magsjuka..... Så det är väl bara på att vänta på en uppföljning här hemma, hoppas bara att alla inte behöver gå igenom skiten *suck*

Själv så väntar jag otåligt på fvp-svar....hoppas att den kommer med posten idag:-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0