Händelserikt....

I lördags hade vi vår årliga gårds-städning! Det var tyvärr inte många som kom men vi och Gittans familj
städade som dårar på våran baksida:-)
Efter 4 timmars hårt arbete var vi klara och fick en fin gård som tyvärr kommer säkert vara lika skräpig efter några dagar;-)
Men vi var i alla fall jätte duktiga och kan med gott samvete skälla på de grannarna som stökar ner sen!

Jag hade bakat en underbart god rabarber vitchoklad-paj som belöning åt oss:-)

Tycker att det är viktigt med dessa städdagar, barnen uppskattar de och lär sig att man inte kastar skräp hur som helst! Vi och de i vår gemenskap är jättenoga med att lära barnen att inte skräpa ner men tyvärr så finns det många grannar som skiter i sånt! Man skulle kunna tro att de är vana att leva i skiten eftersom de skiter nedr så mycket utomhus!!

På eftermiddagen grillade vi med Ammie och Conny med fam, Gittan med fam och Anne-Lise och Jörgen.
Det var gott som fasiken och mycket trevligt:-)

Ungarna somnade blixtersnabbt och även vi vuxna faktiskt:-D

Igår hade jag en ledsen dotter som inte kunde riktigt förstå varför hon inte blivit bjuden på sin bästa kompis kalas!
Och hur förklarar man för en 5-åring när inte äns jag vet svaret??
Vad jag nu må ha gjort  min dotters gudmor som har gjort att vi inte blev bjudna vet jag inte men blir väldigt ledsen och besviken på grund av Selina! Varför skulle hon behöva lida?? Det är tydligt att jag måste ha gjort något men Selina har väl inte gjort något ändå?

Fick en trevlig överraskning ändå......Annelie E med barnen hörde av sig och kom till oss!! Det var en super-trevlig överraskning och Selina blev gladare då hon fick träffa Elvira:-)
Vi var ute hela dagen och fikade och barnen lekte och hade kul. Efter en snabbpizza till middag gick vi ut igen och Gittan kom ut med 2st goda pajer hon hade bakat, en blåbärspaj och en ananaspaj! Super duper gott!!
Vi kommer nog rulla fram när sommaren är slut:-D:-D

Angående grannar som skiter ner i gården.....
Igår eftermiddag hade någon (finns en misstäkt till dådet) bokstavligen skitit en stor bajja i trappen, precis bakom hissdörren!! Så enormt vidrigt och kan lova att stanken var inte rolig när man skulle in på kvällen!!

Nä, säger det igen....Vill härifrån!!

Idag är det skittråkigt väder! Tror vi har blivit lite bortskämda med fint väder:-D
Har bakat chokladmuffins som vi ska lämna till dagis nu på förmiddagen.....Dagis har öppet hus senare idag med fika, loppis mm.

Victor och Oliver har hunnit ha en brottningsmatch vilket slutade med näsblod på Oliver......!

Kommentarer
Postat av: Anonym

1:S var visst bjuden både av B och mig, sen tror ju jag att ni inte lät henne komma men det är en annan sak.

2:Du säger att S inte ska behöva lida, men de e helt ok för dig när P som är vuxen att ge sig på/skrika E för att han inte gillar honom, jag vill inte att mina barn ska lida heller så tro mig det här är för allas bästa..

3: har velat prata med dig men du är aldrig ensam och skulle aldrig ta upp detta med en massa folk omkring..

4: sluta skirva om oss i bloggen

2009-05-04 @ 12:12:38
Postat av: Mirka

1: Hur ska jag veta att S var bjuden?? Ingen frågade mig el. hur?? Det kan inte ha varit svårt att skicka sms till mig...Hade visst låtit henne komma, varför skulle jag inte?!

När det har gäller vår vänskap så har inte P lagt sig imellan min vilja på något vis!



2. Peter har INTE skrikit på E förutom när E har varit elak mot andra barn eller förstört något och det kanske inte fanns andra vuxna i närheten!! Det har ingenting att göra med vad han tycker el. inte tycker om E! E kanske inte har alltid sagt anledningarna för varför P har ingripit!! I vintras när vi var ute och barnen lekte mycket i skogen och det alltid blev bråk....Vi satt ju så att vi inte såg vad som hände medans P såg ofta från balkongen och E var inte speciellt snäll....till slut ville inte våra större barn vara ute o leka med E för att han var "dum" som de sa. Nu under våren blev det dock bättre när de hade varit ifrån varann ett tag;-)



3. Var det svårt att ringa/sms:a och säga att du ville prata tu man hand? El. var det inte värt de 6 åren vi varit riktigt goda vänner?



4.Ska sluta att skriva om er, har inget annat att skriva längre nu när jag har svarat på dina punkter.

PS. Är väldigt besviken på hela situationen så du vet!

2009-05-04 @ 14:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0