Helgens pravader

Fredagskvällen kollade vi på Lets Dance som vanligt:-)
Nu blir det riktigt spännande när Elisabeth har åkt ut!
Tycker att de 3 kvarvarande paren är alla så enormt duktiga och härliga , alla på olika sätt.
Har olika favoriter varje vecka typ:-D

Igår gick jag ut på gården med barnen. Det snöade stundtals riktigt mycket
och plaskigt var det också men barnen hade skitkul:-)
Själv satt jag, Anne-Lise och Renée och fikade och tittade på när barnen
gjorde fina snögubbar:-)

Alice och Oliver var helt utmattade när vi kom hem och somnade direkt.
Peter hade storstädat nästan färdigt medans vi var ute:-)

Jag började gå igenom klädlådor och hittade massor av kläder till Thor som har vuxit ifrån det mesta
i sin garderob! Och jag kan lova att den ungen har kläder till tusan.....Allt fick inte
plats i hans lådor så det blev en full kasse som ska ut på
Tradera och sen kastade jag bort en full kasse!

Hittade dock inga byxor till Alice så det blir till att köpa ett gäng:-)

Kl.17.30 åkte jag och Peter iväg till Sigtuna. Åt en si sådär middag på
Kopparkitteln, där vi brukar äta de gångerna vi nu går ut på middag.
Tror nog att de har bytt kock eller dyl. för maten blir tyvärr bara sämre:-(
Nä. nästa gång åker vi till båthuset istället!
Efter maten åkte vi en sväng till Maxi.....Behövde mera tvättmedel.
Hittade nya thermobyxor till Victor också:-)

Vi var hemma igen strax före åtta. Emmelie hade badat alla barnen
och de hade fått lördags-gottis så de var
nöjda och belåtna:-)
Tusen tack Emmelie för din hjälp! Vi älskar dig:-)

Vi slötittade lite på melodifestivalen, i brist på något bättre.....
Har hela tiden tippat på att Malena eller Ugglas skulle vinna så för
en gångs skull fick jag rätt då:-)

Alice och Oliver somnade först framåt 21.30 eftersom de som på dagen.

När alla barnen sov till slut så började vi att titta på en film.
Peter slockade nog ca. 20 min in i filmen och jag somnade strax innan den
var slut. Det är sällan vi ser slutet på en film faktiskt:-D

Idag gick jag ut med Linnéa, Selina, Alice, Oliver och Thor.
De andra barnen skulle iväg med Peter:-)
Det var härligt väder ute och Renée kom med sina barn också:-)

Nu har vi nyligen kommit in och alla barnen har slocknat förutom
Linnéa och Thor!
Nu ska jag nog ta itu med den enorma högen av rentvätt
som måste vikas.....roligt värre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0