Dagens fundering!

Dagens fungering är:

Finns gud?? Är du troende?

Jag har kommit fram till att jag är INTE troende!
Har vuxit upp i ett kristet hem och mina farföräldrar var djupt kristna.
När jag var liten var jag , varje sommar på olika läger ordnade av kyrkan.
Såg mig själv som troende under vissa perioder.

Genom årens gång har jag dock blivit mer åt det andra hållet.
Tror absolut att det finns "nånting"!
Men det här med gud,Jesus ja, religion i överhuvudtaget tror jag
är någonting som någon smart människa kom på för länge sedan!

Som min man utrycker sig ibland: Varför ska man tacka gud för middagen tex.
Det var ju jag som slet häcken av mig på jobbet för lönen,
Det var jag som tog bilen till affären och handlade maten som frugan tillagade!

Kanske lite sanning i det hela...:-D

Så vad tror ni??

Kommentarer
Postat av: Johanna

HAH! Jag hittade!! ) När jag blir stor, ska jag bli snok ;-)

...Man vill ju inte hamna i "bloggskugga"

Fortsätt med det fina arbetet. ...tråkigt det där med Daniel, jag hoppas att han har med sig iaf de grunderna ni har gett honom, trots att allting känns jobbigt nu.

kram på er :)

2009-03-18 @ 12:05:25
Postat av: Mirka

Tja tjejen:-) Vad kul att du hittade mig:-)

Tack för kramarna;-)

2009-03-18 @ 14:21:44
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0