Dagens fundering

Jag snubblade över en intressant blogg nyss....
Och därav dagens fundering:-)

Vad anser ni om att en kvinna är surrogatmamma??

En stor fråga enligt mig, dels för att det är förbjudet i Sverige
och dels för att det är ändå många kvinnor som aldrig kan bära
ett barn men som tack vare det kan ändå ha en chans till egna biologiska
barn om de har fungerande äggledare!

Jag personligen är positiv åt det!
Skulle även själv kunna tänka mig att bli en surrogatmamma
åt det "rätta" paret om man kunde använda
den andra kvinnans ägg....

Jag anser att det är en stor gåva att få barn och vi har
ju fått uppleva den gåvan flera gånger om:-)
Lider med de kvinnor som av olika skäl inte har eller
kan använda sin livmoder:-(

Jag trivs med att vara gravid och har aldrig haft komplikationer
och skulle jag kunna hjälpa något par med en underbar gåva
så skulle jag absolut ta en allvarlig fundering!
NÄR jag känner att jag är klar med att få egna barn dvs;-)
Fast då lär jag kanske vara för gammal åldersmessigt.....

Men nog tycker jag att det borde vara lagligt!

Kommentarer
Postat av: Lillmonster

Om det är något som passar alla och att allt går s a s rätt till så tycker jag att det är självklart att det ska vara tillåtet. Det är ju inte så länge sen som äggdonationer blev lagliga och det tog alldeles för lång tid tycker jag.



Men skulle jag personligen vilja vara surrogatmamma åt någon. Nej.

Jag har haft stora problem med mitt bäcken genom graviditeterna men det är ändå inte mitt stora gissel. Jag vet att jag inte skulle kunna lämna ifrån mig bebisen när jag fött den.



Även om hjärnan säger att det inte är mitt barn så säger hjärtat något helt annat. Det är ju ändå en bebis som legat under mitt hjärta och vuxit sig stor och stark. Det skulle aldrig funka. Inte för mig i alla fall.



Ha en bra kväll

2009-03-24 @ 22:19:10
URL: http://lillmonster.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0