Fullt ös idag:-D

Först några bilder från igår förmiddag när vi var ute:-)

Min syster och Selina


Alissas härliga sovstil



Idag har det varit full rulle hemma hos oss! Regnet har öst ner nästan hela dagen så att gå ut var inte att tänka på.
Efter frukosten började jag torka väggarna i köket ( då allt skall målas inom kort) och när det var klart bjöd jag över Gitta och hennes barn:-) De kom och strax efter de kom även min syster med vår brorson Antoni:-) Bakade snabbt Gittas goda äppelpaj och direkt efter gjorde jag i ordning pizza åt alla som lunch. Paj till efterrätt satt fint:-D
Vi fikade och barnen stojade och jag hann, som den trevliga värdinnan jag är*S*, även torka färdigt det sista av väggarna och torka av de flesta köksluckorna (gick bara av farten:-D).
Peter beslöt sig för att gå ut på gården, mitt i regnet, och fixa vissa bitar av gräsmattan med jord och gräsfrön och Alice och Oliver gjorde honom sällskap (tokstollar)! Till slut hade väl de flesta barnen gått ut till regnet och det slutade med att de bokstavligen badade i de stora leriga vattenpölarna:-D
Fick till slut in 8st genomblöta, leriga barn och det var bara att ställa de, en efter en, i badkaret och klä av de och duscha av de och kläderna! Lovar att det såg ut som ett slagfält i badrummet efteråt!
När alla barnen var rena igen och tvättmaskinen igångsatt så var det dax för middag:-) Systern och Antoni hade redan gått men Gitta & co stannade kvar och åt middag (marinerade kycklingfiléer med ris) med oss:-) Ungarna åt som hästar:-D Umgicks en stund till innan det var dax för Gitts att ta hem barnen......Tim och Sebastian ska åka till sin pappa imorgon och blir borta i 4 veckor (de ska semestra på Gotland) och det blev stort puss och kram-kalas mellan barnen! De kommer nog att sakna varandra ungarna,tror jag......

Nu sover de små (Thor, Alice och Oliver)och de stora kalasar med popcorn innan det är sängdax för de med:-) Sen kanske även jag och Peter får en stund för oss själva;-)

Thor ville pussa och krama sin lilla mamma:-)

Kommentarer
Postat av: Sophie

Åh vilken härlig färg på barnvagnen! Älskar rosa. Hoppas ni haft en fin helg. Kram

2009-07-11 @ 22:03:25
URL: http://flerbarnsmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0