Utelek, kräk mm

Igår förmiddag gick vi ut hela familjen, barnen ville åka pulka:-) Gitta följde med med sina pojkar:-)
Det var rätt kallt men hade flera tröjor på mig och thermobyxor så det gick bra:-) Värre var det för Gitta som inga thermobyxor eller vinterkängor hade,stackaren:-(

Stackars Gitta som fryser häcken av sig!


Vi hade 3 thermosar med varm choklad åt barnen och kaffe åt mig och Gitta+lussebullar:-)


Jennifer med Thor


Selina njuter av brasan vi tände:-)


Benny, Sebbe och Victor


Barnen hade jätteroligt i snön och vi var ute över en timme tills det var dax att gå in och lägga Thor:-)
Gitta kom lite senare igen med sina barn och vi bjöd de på middag:-)
Efter maten gjorde hon en sats Leilas "Rocky roads" (mums)åt oss:-) Tack tack!!

Här är korgen fylld med jul-gottis som vi fick av Gitta:-)



På kvällen tittade vi på Pirats of the caribien, 1-2 som gick på tv4+:-) Tänk att jag har inte sett dessa filmer tidigare! Somnade doch till 2:an:-D
Vaknade i soffan strax efter tolv och la mig i sängen i stället. Även Oliver kom  (som han brukar)till vår säng...
Hann precis somna när Alice kommer och då la jag mig i soffan istället för att trängas i vår säng!
Alice kom efter en stund och ville ha välling. Gick och letade efter hennes flaska men hittade den inte och tog en annan reservflaska. Men den dög inte åt damen och hon började gnälla efter en stund:-( Okej, gick till slut en ordentlig runda(i mörkret) i ungarnas rum men hittade inte hennes förbaskade flaska*morr* Bytte till en annan flaska igen men den dög inte den heller:-( Inte så kul att lyssna på hennes gnäll mitt i natten när man är snortrött och hon är envisheten själv och hennes röstresurser är inte från denna värld:-( Till slut bad jag henne hämta sin flaska själv och visst, ungen går in i sitt rum (där jag hade letat i 2 omgångar, överallt på golvet,i sängarna, under o bakom sängarna!) och kommer direkt ut med sin flaska!! Äntligen frid o fröjd tänker jag och slocknar utmattad!
För att vakna typ 5 minuter senare av att Alice spyr:-( Som tur är så hamnade allt på filten hon hade över sig! Gör rent Alice och bäddar åt henne på golvet istället. Lägger mig igen och kl. är nästan 03.30! Alice väcker mig 3 gånger till innan morgonen då hon har hostat och spytt lite mera:-(
Så denna dag har varit seeeg!! Vi har städat lite och slagit in julklappar:-) Alice har mått bra under hela dagen.....men det kom lite kräk igen på eftermiddagen när hon hade ätit smörgås och fått en hostattak:-(
Vi får väl se om det är kräksjuka eller för att hon är hostig....vore inte så kul att ha kräksjuka under julhelgen:-(
Imorgon får även Thor stanna hemma, måste ta honom till läkaren så han får hostmedicin....

Peter åkte till sitt jobb då han har lite pappersarbete att göra och Kevin följde med honom.....
Jag bara längtar till kvällen så att jag får ha en date med kudden:-D

Kommentarer
Postat av: jenny

Vilken gottekorg! Mumsigt=0)

2009-12-21 @ 09:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0