Idag...

Idag har jag fått hjärnsläpp på vår dator!!
Skärmbilden har varit tok för stor sen igår kväll och har försökt på alla sätt och vis att minska bilden.....utan framgång *morr*
Försökte ändra på upplösningen.....hände inget alls:-( Försökte göra systemåterställning.....gick inte:-(
Till slut så ger jag upp (medans jag fortfarande har hår kvar på skallen) och plockar fram våra stenålders-laptop och koplar in den istället!

Har precis lyckats få den att fungera när Kevin kommer hem efter skolan......
"Varför använder du laptopen" frågar han..... Svär över vår dator och förklarar problemet.
"Har du försökt......?" Längre hann han inte när jag säger surt att jag gjort allt som jag kan och pappa får ta itu med problemet!
"Nä men har du gjort så här?" Så klickar ungen på en sak på skärmen och skiiit......direkt blev skärmen normal igen!?!
Nu är det jag som känner mig lite stenålders istället:-D ....... Ja, har ju lärt mig lite nytt idag då:-D

Har , förutom datorbråk, hunnit fika lite med Gitta, Anne-Lise och Linda idag innan barnen skulle hämtas hem:-)

Har även pratat med min chef då jag ska börja jobba igen i januari:-) När jag var gravid med Thor och jobbade en skvätt så slapp jag städa flygplanen och jobba i "förrådet" istället vilket var mycket lättare med en tjock mage... Nu har de inte förrådet kvar längre så jag blir illa tvungen att städa planen och jobba skift:-( Hur fasiken det nu ska gå med min mage och all stress det innebär?? Men men, inte mycket att göra....det är bara till o kämpa och hoppas på att jag slipper få världens magkatarr som jag fick sist....

Nä, nu är det dax att laga middag....sen är det skola ikväll;-)

Kommentarer
Postat av: Carola m 8

Vart jobbar du?? Arlanda misstänker jag:)

Jobbigt om du inte kan bli omplacerad!!

Jag har inte glömt dig,men varit på språng eller haft bebis i famnen hela tiden..mailar snart!

2009-12-02 @ 00:14:26
Postat av: Mirka

Ja, jobbar på Arlanda sen-99 :-) Inget roligt jobb direkt men välbetald och sen är det ju skönt att ha en fast anställning:-D Kram

2009-12-02 @ 11:53:23
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0