Sommar-utflykter med bilder

Ja ja ja, jag vet.....har varit slapp med bloggandet under semestern:-D:-D

Vi har åkt runt mycket utanför Uppsala/Tierp/Älvkarleby mm och kollat in olika områden/hus och hur det skulle vara att bo där:-)  Har hittat några ytterst trevliga små samhällen som föll oss i smak och även fastnat för några hus.......

Vid varje utflykt har vi även letat upp mysiga små badstränder där barnen har fått bada mm:-)
Hittade en liten fisk-butik i Fagervik där de säljer nyrökt fisk. Vi har åkt dit ca. 5-6 gånger och storhandlat svartpeppar-rökt och citronpeppar-rökt lax i mängder:-D Så jäkla gott och alla i familjen tyckte om det! De har gjort en ordentlig hacka på oss i alla fall:-D
En sak måste jag säga......Att människorna i "landsbygden" är otroligt trevliga!! Man har fått ett helt annat bemötande där än bland folk i hemmatrakterna! Skitkul:-)

De dagarna som vi har stannat hemma har vi renoverat i lägenheten! Köket är färdig-målad (tak, alla väggar, all snickeri) och nu ska bara en bård (stavas det så??) upp + gardinerna därefter och soffdynan ska kläs om:-)

I Kevin och Bennys rum är väggarna spacklade/slipade och det ska grundmålas nu.....

Alices och Olivers rum är påbörjad och Peter har fått riva ner de gamla tapeterna som visade sig vara 6 lager!! Han har hunnit börja spackla lite men fortsättningen får dröja tills pojkarnas rum är helt klar:-)

Fullt upp har vi haft med andra ord:-D Men vi har njutit av semestern och bara tagit dan som det kommer:-)


Fisk-stället


Här har vi precis ätit 3st stora lax-filéer:-D


Kevin och Thor längst bak


Alla ska spännas fast i bussen


Redo för att åka:-)


Thor i sin nya fina solskyddsdräkt


Victor på fisken och Benny vid madrassen


Pappa bygger nåt med barnen


Jag är en badkruka men har i alla fall bikini-bh på mig:-D


Linnéa njuter


Victor älskade den nyinköpta fisken:-D


Selina och Benny


Fikadax. Selina så söt med alla sina badsaker:-D



En dag grillade vi vid Dalälven




Barnen väntar på sina korvar


Vackert vid älven


Vrålåket

Igår började Peter jobba igen och nästa vecka ska de mindre gå på dagis. Jag ska till komvux nästa vecka på information mm. Sen är det skolstart snart!

Ingen bebis blev det denna månad heller:-( men vi fortsätter att jobba på bakningen:-D


Kommentarer
Postat av: Ville

Hallå !! Ni kanske körde förbi här då när ni va runt och kolla.....Ha dett gott/Bettan

2009-08-05 @ 07:07:09
URL: http://www.metrobloggen.se/Ville
Postat av: Mirka

Var bor ni?? Inte omöjligt med tanke på hur mycket vi har kört runt:-D

Kram

2009-08-05 @ 10:47:00
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Joline 22 år och ensamstående tvåbarnsmamma.

hej, gud vad många barn.hihi =) och ännu fler vill ni ha?=P

precis hittat hit och läst lite grann, kommer fortsätta följa din blogg!

kram!

2009-08-06 @ 10:01:29
URL: http://mamiij.blogg.se/
Postat av: Mirka

Joline: Ja, några är det jus Ska in och läsa hos dig med;-)

Kram

2009-08-06 @ 10:36:22
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Ville

Vi bor en bit utanför Uppsala ca 7 km det heter Funbo.....väg 282 ut mot Almunge-Knutby/Bettan

2009-08-07 @ 07:09:34
URL: http://www.metrobloggen.se/Ville
Postat av: sandra

Hihi du e ju galen! Roligt att ni vill skaffa en till :-)

Jag har än så länge "bara" två små pojkar men vill gärna ha fler. Men med tanke på hur busig våran 2åring är så vet jag inte om jag skulle klara av att hantera flera sånna. Inte just nu iaf :-)

Kommer fortsätta att läsa din blogg, helt klart.

Lycka till med "bakningen" och skolan!

2009-08-15 @ 08:13:01
URL: http://www.minaprinsarochjag.com
Postat av: sandra

jag satt och bläddrade lite i bloggen, och då fick jag syn på bilden på den där fiskaffären och så såg jag att det var den vid min sommarstuga.:)

2010-02-02 @ 19:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0