Dagens ilands-problem

Idag har vi varit ute på gården hela förmiddagen med Gitta, hennes höggravida vän Sandra, Anne-Lise, Annelie M och Hanna:-) Det var trevligt som vanligt:-)

Vi har ingen diskmaskin hemma och diskar ca 2-3 gånger dagligen! Mc Donalds har ju haft de här cola-glasen som följt med vid köp av vissa menyer och vi har ett antal (ca.10-12st) såna glas hemma nu..... Barnen älskar dessa cola-glas och de används flitigt:-) Men jag fattar inte riktigt vad det är för en idiot som uppfann dessa glas!! Jag tror inte att det var någon som diskar för hand i alla fall!! Jag svär tyst för mig själv varje gång jag diskar dessa glas......är livrädd att de ska gå sönder när jag diskar de inuti med svampen ju (ja jag vet att det finns diskborstar men fixar inte att diska med en borste) ! Jag har väldigt små händer och ändå problem med att "få in" handen med svampen i glaset..... Tänk er då Peter med sina något större karlahänder! Nä, mera diskvänliga glas tack!  Ja ja, sicka problem man har va:-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0