Tvättlappar, blogg o bitterfitta....

Har ofta haft stora funderingar om tvättlappar.
Såna där vanliga tvättlappar som man torkar barns rumpor med.

Anser att vi har rätt bra erfarenhet ang tvättlappar och
vi har under åren märkt att:
Barns tvättlappar är i många fall det absolut
bästa att torka bort diverse smuts med!

De är inte enbart bra att torka bort kiss/bajs med utan
funkar väldigt bra till att:

Göra rent barnvagnar/cyklar (chassit) med

Torka bort barnens fina teckningar från tapeten

Torka bort tusch från ansiktet

Göra rent inredningen i bilen (gubben har alltid tvättlappar i bilen)

Finns många andra användningsområden där tvättlapparna
fungerar mycket bättre än vanlig rengöringsmedel!!

Sen kan vi ju faktiskt fundera på hur bra är de egentligen
att använda mot ett barns skinn??

*********

Jag har för ett tag sedan hittat en blogg som jag följer
dagligen och som är verkligen beroendeframkallande!

Denna tjej, Lady Dahmer (som hon kallar sig) skriver så enormt
fängslande och även provocerande!
Hon står för sina åsikter och skäms inte för de!
Hon har många bra åsikter och även om jag kanske inte
delar de alla så respekterar jag henne och tycker bara att hon
verkar vara en helskön person som man gärna skulle vilja
lära sig något av:-)

*********


Gubben min ringde nyss.....! Tja, inte så
ovanligt det, han ringer många gånger/dag:-)


Han: Hur är det? Är du fortfarande en bitterfitta??

Jag: Äh, hej på dig med......Vad då bitterfitta??
(hornen växer på mig)
Ja jag var rätt retlig igår men vad då bitterfitta?!

Han: Man vågade knappt säga halv sju ju.....:-)

 Jag: Nähe.....Så illa var det inte väl? Jag var trött och så också
Ja ja....bitterfittan är bättre idag i alla fall!

Ska snart gå ut med barnen och vi ska fika med Anne-Lise och Jörgen.
De är hur goa och snälla som helst men.....
de blir nog mitt största prov faktiskt!
De pladdrar så mycket och med stor dansk brytning....
och jag blir lätt rätt stressad i själen av deras föreviga pladder.

Att lyckas tillbringa en dag med de utan att röka alls är en bedrift
och jag skall klara av det!!!
För annars är det kört......;-)

Och nej, jag menar inget illa om mina "extra" föräldrar:-)
De är helt underbara men så enormt pratiga och
ofta om samma saker.....:-D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0