Skärtorsdag

Idag har jag (och Thor), Carro (och Elias) oah renée (med Eddvin o Bella) tagit
en promenad till Märsta centrum där Carro skulle handla till Elias kalas.
Thor håller på att få sin första kindtand och har haft skitont idag så han var INTE på
något roligt humör alls:-(
Efter en obligatorisk fika på brödboden, och sista handlandet på Öb tog vi
bussen hem. Thor somnade till slut i vagnen.....
Tjejerna följde med hem till oss och även Gitta och min mamma kom så det blev
fullt hus:-D
Thor var på bättre humör efter en stunds vila i alla fall:-)

Kl. 13.30 gick jag till skolan dels för att hämta Jennifer och Benny och dels för att
prata lite allvar med Linnéas lärare!
Linnéa och några andra av hennes klasskompisar har nu en längre stund (2-3år)
haft stora problem med en tjej i klassen:-(
Denna tjej är allt som oftast elak och bråkig och väldigt manipulativ!
Hon startar bråk så gått som varje dag men när bråken eskalerar så springer hon till
lärarna och tar till tårarna och skyller ifrån sig allt på andra!

Vi har tagit upp detta ofta men trots åtgärder så har det inte blivit bättre!
Lärarna vet att de har problem med tjejen men de ser ju inte allt och ibland så väljer de att tro på
vad denna tjej ljuger om.
Detta har nu gjort att Linnéa bla inte längre har riktigt samma tilltro för de vuxna i skolan
vilket en händelse igår bevisade....
Bråk-tjejen bråkade med Linnéa och en annan tjej (fula ord, kastade pinnar mm, slog) och när Linnéa o kompisen
"bet" ifrån ordentligt (med ord)så sprang bråkstaken hem och hämtade sin morbror som kom
till skolan och skrek på L o kompisen och hotade de!!
Tjejerna blev rädda och sprang ifrån skolan, hem till kompisen.
Totalt oacceptabelt hela alltihopa anser jag!!
Mitt barn SKA kunna känna sig säker i skolan och kunna lita på sin lärare!
Ingen utomstående vuxen ska komma till skolan och skälla ut andras barn!!
Och absolut inte när flera barn säger att det var bråkstaken som var den "skyldige"!!

Nu har jag fått nog av att ingen förbättring har skett!!
Vi har tidigare själva försökt prata med bråkstakens mamma och morbror men det är lättare
att kommunisera med en betongvägg!
De blundar för tjejens problem och säger att hon ljuger aldrig!!
Jag påstår INTE att mitt barn är en ängel alltid, hon kan nog hon också och då handskas vi
med det också .
Alla barn kan bete sig illa ibland och förvränga sanningen för sina föräldrar MEN om inte man
som förälder kan se och acceptera sånt hos sitt barn så kan man inte lösa några problem heller:-(

Hoppas nu att skolan tar tag i detta då även andra föräldrar har tydligen tagit upp detta med skolan!

Idag skall  barnen vara påskkärringar och de ritar kort för fullt nu:-)
Sen ska de sminkas och kläs på också:-D

GLAD PÅSK TILL ALLA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0