En vanlig morgon....

Ja.....vaknar kl. 6.20. Tar en skön dusch. Alice kommer in
nyvaken och står vid badkaret och glor på mig.

Jag: Gå o lägg dig i mammas säng eller stäng dörren åtminstone,
mamma fryser!

     Inget svar....hon bara glor på mig.

Jag: Alice gumman, stäng dörren...mamma fryser!

Inget svar....hon glor trumpet på mig.

Jag: Gumman! Gåoch lägg dig i mammas säng så kommer jag
med namnam (välling)!

Äntligen en reaktion:-) Alice ler, nickar och går....
Och stänger till o med dörren efter  sig;-)

Jag kliver upp ur snabb-badet och gör mina morgon-bestyr:-)

Väcker Kevin (som ville egentligen bli väckt av Peter) som ville hinna
duscha innan frukost....
Tredje gången gilt o han går upp....

Börjar rosta bröd i vår halvt trasiga brödrost...Fan, måste skaffa en ny ju!!

Jennifer kommer upp, pigg som bara hon kan vara på morgonen:-)

Selina kommer upp strax efter.....och jag tappar hakan!

Jag: Men vad fan har du gjort unge???

Selina: Vaaa...? Så tittar hon frågande på mig....

Jennifer skrattar i smyg.....

Jag: Men du är blåprickig i hela ansiktet!!

Jennifer börjar fnittra ordentligt......:-D

Jag: Jennifer, vad har hänt?? Vem har gjort så på Selina??

Jennifer: Det var Linnéa (fnitter fnitter) som gjorde prickarna
igår kväll när de sov (fnitter fnitter)
Hon gjorde på Bennys och Victors ansikte också!

Jag går djupt muttrande och kollar in pojkarna och visst...
Blåprickiga är de med!!

Får pennan som hade använts och går till Linnéa som sover....
Är djupt hämdlysten och vill göra lika fina prickar på
hennes ansikte!

Tyvärr (el. skönt) så ligger hon med huvet mot väggen och när jag
flyttar bort håret från hennes ansikte så inser jag
att näää, inte kan jag göra likadant på henne heller.....Jag är ju vuxen ju:-)

Hämtade tvättlappar och lyckades få bort det mesta av prickarna:-)

Vi äter frukost, Linnéa och Kevin kommer iväg till skolan.

Benny får stanna hemma idag eftersom alla de andra barnen är hemma:-)

Och jag är rökfri!!!!

Var rätt så retlig igår och trots att jag tycker att det gick
jättebra annars så var jag automatiskt på väg
till balkongdörren hela tiden:-D
Vanan att stå vid balkongdörren o röka är ju stor och benen
drog mig dit hela tiden!

Idag känns det bättre än igår och är ännu mera säker
på att jag klarar av detta:-)

Kommer säkert att tjata om detta men det får ni stå ut med:-D

Nu har jag några krävande bajblöjor att byta så
hejs svejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0